Lectură de 4 minute

26 Oct 2021 - Știri și Noutăți

Nawaf Salameh, fondator Alexandrion Group: Companiile care vor să se extindă la nivel global trebuie să ȋși externalizeze o parte din servicii pentru a fi competitive

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Nawaf Salameh, preşedintele şi fondatorul Alexandrion Group, unul dintre cei mai mari producători și distribuitori de băuturi spirtoase și vinuri din România, a vorbit despre modelul de business care a dus la dezvoltarea grupului la nivel global și despre impactul pandemiei asupra industriei de băuturi alcoolice, precum și schimbările care au intervenit în comportamentul și deciziile de cumpărare ale consumatorilor. Externalizarea serviciilor, expansiunea în cât mai multe ţări și lansarea de categorii de produse noi, așa cum este primul whiskey single malt românesc pe care Alexandrion Group îl va lansa în curând la nivel global, se numără printre punctele cheie ale strategiei pe termen lung a grupului.

“Nu este ușor să conduci un business global, în continuă expansiune, dar există întotdeauna soluții. Fiecare antreprenor trebuie să își cunoască punctele forte, să se concentreze pe ele și să externalizeze segmentele în care nu are expertiza necesară. Externalizarea serviciilor către un partener prezent în cel puțin 100 de ţări, care are know-how-ul și personalul necesar pentru a executa sarcinile anumitor departamente, la nivel global, este o strategie mult mai eficientă și mult mai puțin costisitoare decât creșterea numărului de angajați.

Alexandrion Group a externalizat departamentul de resurse umane către o companie din categoria “Big Four”, care va asigura managementul resurselor umane pentru 150 de ţări, nu acționează doar în calitate de consultant. Externalizăm și servicii financiare, juridice și chiar și administrative. Dacă nu am fi adoptat această strategie ar fi trebuit să avem 20.000 de angajați, iar noi avem 1.000 de angajați la nivel global. Din păcate externalizarea serviciilor este greșit înțeleasă și a fost atacată în justiție de mai multe ori și întotdeauna cele care au pierdut au fost companiile” , a declarat Nawaf Salameh.

Președintele fondator Alexandrion Group a vorbit despre lansarea primului whiskey single malt românesc, un eveniment prin care România va ajunge un pilon important în cadrul producătorilor acestei băuturi, la nivel global.

“Am început să producem single malt și să îl testăm, în 2017 și în curând vom lansa un produs la nivel global. Sper ca în câțiva ani toți consumatorii să caute whiskey single malt produs în România, așa cum caut acum în Japonia. Acest lucru îmi da încrederea că Romania are oportunități mari de a deveni un jucător global foarte important și pe alte categorii de băuturi”, a menționat președintele fondator Alexandrion Group.

Comportamentul consumatorilor în pandemie

Pandemia de COVID-19 a venit cu multe provocări pentru companiile din industria băuturilor alcoolice, însă companiile care au o viziune bazată pe expansiune și prezenţă locală în cât mai multe ţări, au făcut faţă mult mai bine provocărilor. În timpul pandemiei ritmul de viață a încetinit, iar oamenii au mai mult timp să caute informații despre produse și despre companiile care le produc, înainte de a lua decizii de cumpărare.

“Înainte de pandemie, mulți mari producători de băuturi alcoolice alegeau două sau trei ţări în care construiau zeci de fabrici, unde aveau câteva mii de angajați și își construiau rețeaua globală prin intermediul partenerilor. Când a venit pandemia, cei care au avut acest model de business au fost prinși descoperiţi. Strategia Alexandrion Group este complet diferită. Suntem prezenți în aproape 60 de ţări și tratăm fiecare ţară diferit, respectând și ținând cont de specificul fiecărei piețe și tradițiile fiecărei ţări.

Acordăm aceeași importanţă unei ţări cu aproximativ un milion de locuitori cum este Cipru și unei ţări cu aproximativ 340 de milioane de locuitori, cum sunt Statele Unite ale Americii. Pandemia a confirmat faptul că viziunea mea este corectă și mi-a arătat și că, pentru a rezista unei crize, este mult mai bine ca business-ul să fie extins pe cât mai multe piețe, decât să fie concentrat doar în câteva”, a explicat Nawaf Salameh.

Citeste si:
Ce vinuri punem pe masa de Paște? Marinela Ardelean: Spumantul merge de la aperitiv până la încheierea mesei
Ce vinuri punem pe masa de Paște? Marinela Ardelean: Spumantul merge de la aperitiv până la încheierea mesei

Alexandrion Group este unul dintre cei mai importanți jucători în producția de vinuri și băuturi spirtuoase din România și este singurul producător de single malt din țară. Grupul are o istorie de peste 200 de ani în industria de băuturi spirtoase locale, producând la Distileriile Alexandrion Saber 1789.

Portofoliul de produse include băuturi tradiționale românești și produse internaționale. Începând cu anul 2018, Grupul și-a extins activitatea, completându-și portofoliul cu vinuri spumante, produse de Crama The Iconic Estate.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Nawaf Salameh, fondator Alexandrion Group: Companiile care vor să se extindă la nivel global trebuie să ȋși externalizeze o parte din servicii pentru a fi competitive