Diverse surse mass-media relatează că produsele de la mărci precum Milka, Oreo și TUC devin rare în supermarketurile din Rewe, numărul doi al Germaniei, scrie RetailDetail.eu.
Se pare că producătorul Mondelez dorește să implementeze creșteri de preț, dar Rewe le respinge. Pentru a adăuga presiune asupra negocierilor, multinaționala americană ar fi oprit aparent livrările. Cele două părți implicate nu comunică despre conflict, iar francizații independenți ai Rewe nu sunt mulțumiți de cursul evenimentelor.
Anul trecut, Mondelez a luptat cu o dispută similară cu Colruyt în Belgia, iar recent a existat și un dezacord cu Jumbo în Țările de Jos. Relațiile comerciale dintre producători și comercianți păreau să se fi îmbunătățit oarecum recent. Cel puțin, la nivel declarativ, majoritatea producătorilor au transmis că creșterile mari de prețuri sunt acum de domeniul trecutului.
Însă, în special, pentru cacao, un ingredient esențial pentru Mondelez, prețurile cresc văzând cu ochii din cauza neregulilor recoltei combinate cu cererea în creștere pentru ciocolată.
La începutul anului, Carrefour a anunțat că renunță la produsele PepsiCo pe rafturile sale din cauza prețurilor în continuă creștere. După anunțul inițial din 4 ianuarie, Carrefour adăugase pe listă alte trei țări în care nu va mai avea produse PepsiCo la raft, mai exact Italia, Spania și Belgia. Fenomenul s-a extins și în România, iar la solicitarea retail.ro, reprezentanții PepsiCo au afirmat că vor depune eforturi pentru continuitatea listării produselor sale în magazinele Carrefour.
“Suntem în discuţii cu Carrefour şi vom continua să facem acest lucru cu bună-credinţă pentru a ne asigura că produsele noastre sunt disponibile”, au răspuns reprezentanții PepsiCo România, în februarie 2024.