Lectură de 2 minute

03 Jan 2023 - Știri și Noutăți

Metro se retrage de pe piețele din Belgia și India

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Metro a finalizat vânzarea diviziei sale din India către Reliance Retail, cea mai mare rețea de retail din India. Retailerul german a reușit să își cedeze ambele sucursale problematice înainte de sfârșitul anului, împreună cu magazinele belgiene.

Sursa foto: Metro

În februarie 2022, Metro a anunțat că vrea să-și vândă operațiunile din Belgia și India. Ambele ramuri au fost o sursă de îngrijorare: în timp ce Belgia avea pierderi de ani de zile, concurența în India devenea prea acerbă.

„Având în vedere dinamica pieței, ar fi fost necesare investiții semnificative pentru a continua creșterea companiei”, a spus Steffen Greubel, CEO-ul companiei, notează Retail Detail.

Pe măsură ce anul se apropia de sfârșit, a doua dezinvestire devenea, de asemenea, un fapt. Reliance Retail Ventures, cel mai mare grup de retail din India, a anunțat oficial că achiziționează divizia indiană a angrosului german pentru 28,5 miliarde de rupii (aproximativ 320 de milioane de euro). Asta însemna că Metro obținea un profit de aproximativ 150 de milioane de euro din vânzare.

Piața de retail este încă destul de fragmentată în India, dar prin această achiziție Reliance Retail speră să-și consolideze poziția de lider pe piață. Compania are mai multe formate de supermarketuri, precum și lanțuri non-alimentare (îmbrăcăminte, electronice, mobilă și altele) și magazine online.

Metro, la rândul său, vrea să se concentreze pe creșterea accelerată în țările rămase. Tranzacția este de așteptat să fie finalizată în totalitate până în martie 2023.

Grupul german avea 31 de magazine indiene, care deserveau în principal restaurante și mici afaceri, cu o cifră de afaceri de 926 de milioane de euro.

Metro este o companie internațională cu sortimente alimentare și nealimentare, specializată în deservirea nevoilor hotelurilor, restaurantelor și cateringului (HoReCa), precum și ale comercianților independenți. În întreaga lume, Metro are aproximativ 17 milioane de clienți care pot alege dacă să facă cumpărături într-unul dintre magazinele de format mare, să comande online și să-și ridice achizițiile de la magazin sau să le livreze.

Citeste si:
EY Future Consumer Index: Retailerii își creează propriile rețele media pentru a-și fideliza consumatorii
EY Future Consumer Index: Retailerii își creează propriile rețele media pentru a-și fideliza consumatorii

Compania operează în peste 30 de țări și are peste 95.000 de angajați în întreaga lume. În anul financiar 2020-2021, Metro a generat vânzări de 24,8 miliarde de euro.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Metro se retrage de pe piețele din Belgia și India