Lectură de 5 minute

15 Mar 2023 - Știri și Noutăți

Mega Mall București găzduiește, în premieră, expoziția „Istoria frumuseții din România”

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

În această primăvară, Mega Mall București, în colaborare cu Asociația ESCU, îi invită pe vizitatorii centrului comercial să admire, în premieră, o expoziție unică dedicată feminității și rafinamentului.  Expoziția „Istoria Frumuseții din România” poate fi vizitată zilnic, până pe 26 martie, la nivelul 1 al centrului comercial. Intrarea este gratuită.
 

Sursa foto: Mega Mall

Parfumurile Reginei Maria, cele mai valoroase exponate

Micro-muzeul dedicat frumuseții ilustrează standardele și practicile de înfrumusețare din România care au făcut istorie de-a lungul unui întreg secol. Povestea pornește din Interbelic, de la celebrul Laborator Vorel de la Piatra Neamț, la fabricile de cosmetice Nivea, Legrain, Stella, S.A Harnicul, la drogheriile și laboratoarele lui Pap Karoly, A. Kovács și Nortier și merge spre mijlocul secolului al XX-lea, la Ana Aslan și cunoscutul Gerovital. Traseul frumuseții continuă până la cei mai mari retaileri de produse cosmetice precum Miraj, Farmec, Faun, Rouă, Favorit, Jubileu, Oana, Doina, Cheia, Vis, Pell-Amar, Eva. Toate acestea consolidează legenda cosmeticelor româneşti din a doua jumătate a secolului XX.

Printre cele mai valoroase produse expuse la Mega Mall București se numără parfumurile Reginei Maria, Mon Boudoir şi Quelques Fleurs Royale, dar și alte produse cosmetice folosite de către Suverană, precum și un laborator de farmacie/drogherie din perioada Interbelică.

Sute de exponate pot fi admirate la Mega Mall București

Produsele și obiectele ilustrează o colecție unică de peste 500 de exponate din perioada epocii 1890-1990, care variază de la pălării, poșete, mici obiecte vestimentare, bijuterii, podoabe, ceasuri, obiecte de igienă personală, cosmetice, evantaie, sticluțe de parfumuri rare, farduri, fotografii, reviste de modă, reclame, toate reprezentative pentru perioada ultimului secol. Expoziția cuprinde și o galerie specială dedicată româncelor celebre care au schimbat cursul istoric al societății din marile orașe.

Mai mult, vizitatorii vor găsi și o colecţie impresionantă de fotografii, informaţii, episoade şi momente cheie de mult uitate, care au definit, de-a lungul timpului, industria cosmeticelor și a obiectelor de cochetărie.

Despre Mega Mall București

Mega Mall București este unul dintre cele mai moderne centre comerciale din București, inaugurat în urma unei investiții de 165 de milioane de euro. Centrul acoperă în total cca. 200.000 metri pătrați și face parte din portofoliul NEPI Rockcastle. Mall-ul dispune de un spațiu închiriabil de aproximativ 76.000 de metri pătrați, dispuși pe 5 niveluri, și găzduiește peste 200 de magazine, dar și o parcare cu o capacitate de aproximativ 3.000 de locuri dispuse pe 7 niveluri, dintre care 1.000 sunt situate pe acoperiș. Centrul comercial propune un mix complet de branduri de renume național și internațional pentru toate nevoile și interesele, precum și diverse opțiuni de relaxare și petrecere a timpului liber: un food court de 10.000 mp cu o varietate de restaurante, fast food-uri și cafenele pentru toate gusturile, o sală de fitness WorldClass, de 2.500 de metri pătrați, dotată cu o piscină semi olimpică, un cinematograf Cinema City cu 14 săli ultra moderne și tehnologia 4Dx, un concept modern de spații de distracții, operat de TrickShot Mega Mall, sală de jocuri deschisa non-stop, dar și un loc de joacă, adus de Gymboland, pentru copiii de toate vârstele.
Aici sunt prezente unele dintre cele mai mari reprezentanțe ale magazinelor de fashion, încălţăminte, îngrijire şi accesorii din țară, printre care H&M, Zara, Mango, Peek & Cloppenburg, Guess, POEMA, DIKA, New Yorker, Pull&Bear, C&A, LC Waikiki, Bershka, Notino, Sephora, Mayoral, Stradivarius, Bigotti, Adidas, Nike, JD Sports, Foot Locker, Lee Cooper, Douglas, Nala, NEXT, Tommy Jeans, Hervis, ECCO, HUMANIC, Benvenuti, Sportisimo, Intersport, MAC, Aldo, B&B Collection, Kultho sau iStyle. Oferta de foodcourt cuprinde cafenele precum Manufaktura și, din 2017, restaurante ca Taco Bell, McDonalds și Trickshot Mega Mall, care include și o zonă de petrecere a timpului liber, cu biliard și bowling. Tot la Mega Mall Bucuresti au fost deschise primele magazine Reserved Man, Pupa, Sport Vision, Buzz și Burger King din România. În decembrie 2019, a fost inaugurată cafeneaua-concept Starbucks, amenajată sub formă de insulă. Începând cu noiembrie 2022, vizitatorii Mega Mall București pot descoperi primul magazin fizic Epantofi la parter cu zonă Modivo la nivelul 1.
Despre Asociația ESCU:
Asociaţia ESCU înseamnă Educaţie, Societate, Cultură, Umanitate. Suntem o organizaţie nonguvernamentală independentă, apolitică, nonprofit, având obiectivul principal de a îmbunătăţi nivelul cultural şi educaţional al publicului din ţară. Principala noastră direcție de activitate este dezvoltarea ofertei culturale din spatial public românesc prin proiecte inovatoare care au ca misiune susținerea practicilor culturale la nivel național și multidisciplinar. Asociația noastră operează la intersecția dintre creativitate, artă și antreprenoriat cultural, organizând evenimente, programe educaționale, cercetare experimentală și suport pentru producția proiectelor artistice, precum și programe de mentorat în diplomație și relații internaționale. În perioada 2015 - 2021, Asociația ESCU și-a dezvoltat portofoliul, în afara festivalului World Experience/Festivalul Ambasadelor (având deja 5 ediții), cu proiecte care se axează pe domenii precum diplomația culturală și publică, relații internaționale, publicitate/branding și educație culturală pe diverse tematici, respectiv Diplomatic Backstage Program, NATO Youth Academy, Made in RO: muzeu de publicitate și branduri românești, Cuvinte Ilustrate: povești românești pe bandă desenată, expozițiile România la Jocurile Olimpice și O scurtă istorie a amorului în România și Muzeul Generației Millennials, Muzeul Orășelului de Turtă Dulce și multe altele.

Citeste si:
Fornetti s-a alăturat Munch, aplicația care a salvat aproape 380 de kilograme de mâncare în prima lună de la lansare
Fornetti s-a alăturat Munch, aplicația care a salvat aproape 380 de kilograme de mâncare în prima lună de la lansare
Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Mega Mall București găzduiește, în premieră, expoziția „Istoria frumuseții din România”