Lectură de 4 minute

29 Jul 2022 - Știri și Noutăți

Mega Image dă în judecată Consiliul Concurenței, după amenda de 2 milioane euro

Viorela Pitulice

Abonează-te pe  

După ce a primit o amendă de 2 milioane euro de la Consiliul Concurenței pentru furnizarea de informații inexacte privind prețurile unor produse de bază, precum uleiul de floarea-soarelui, Mega Image anunță că se vede nevoită “să își exercite dreptul la apărare în fața instanțelor de judecată", deoarece o astfel de decizie deviază de la practica cunoscută și constantă a autorității de concurență.

Autoritatea de concurență a solicitat marilor retaileri, în cadrul unei cercetări de piață, o serie de informații referitoare la prețul mediu săptămânal de achiziție și de vânzare la raft pentru anumite produse de bază și a constatat că există anumite neconcordanțe în răspunsul transmis de Mega Image.

Spre exemplu, în cazul prețului mediu lunar al uleiului de floarea-soarelui de 1 litru, din prima parte a acestui an, rezulta că Mega Image practica cel mai mic preț la raft dintre retailerii analizați, de 3,69 de lei/litru, preț afișat și în aplicația Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare. Produsul nu se regăsea, însă, în magazine la prețul indicat, a arătat Consiliul Concurenței.

"Este inexplicabilă amenda-record aplicată companiei noastre – care depășește cu mult valoarea cumulată a tuturor amenzilor aplicate vreodată in istoria Consiliului Concurentei pentru fapte similare. De altfel, din verificările noastre, amenzile anterioare aplicate de autoritate pentru furnizarea de informații incorecte au vizat doar situații de refuzuri sau omisiuni repetate de transmitere de informații, cu scopul de a le ascunde sau de a le sustrage de la aplicarea legii – ceea ce nu este în niciun caz situația Mega Image, care nu ar fi putut beneficia în niciun fel de furnizarea unor astfel de date. Evident, față de o astfel de decizie care deviază de la practica cunoscută și constantă a autorității de concurență, Mega Image se vede nevoită să își exercite dreptul la apărare în fața instanțelor de judecată", a anunțat retailerul.

Compania și-a manifestat surprinderea cu privire la decizia adoptată de către Consiliul Concurenței, care a dispus sancționarea societății într-o manieră fără precedent, cu aproximativ 2 milioane de euro, pentru o "presupusă faptă de comunicare către autoritate a unor informatii inexacte privind preturile unor produse de baza."

"Vorbim aici despre o solicitare de informații extrem de voluminoase, la care Mega Image a răspuns prompt și care a presupus centralizarea unui volum considerabil de date, într-un termen foarte scurt. Au fost extrase, centralizate și transmise către autoritate prețuri de achiziție și de vânzare pentru sute de linii de produse, în mai puțin de două săptămâni. Dintre toate produsele, o mică parte nu se mai livrau la depozitele Mega Image în perioada de referință (fiind inactive), însă puteau fi găsite în continuare de catre consumatori în rețeaua noastră de magazine, în limita stocurilor rămase.

Din dorința unei comunicări cât mai transparente cu autoritatea, precum și pentru a nu omite prețuri ale produselor care se mai puteau regăsi fizic în magazine (chiar și în cantități reduse), am comunicat Consiliului Concurenței atât preturi pentru produse active, cât și pentru produse inactive, oferind autorității chiar mai multe date decât cele solicitate, revenind ulterior cu toate clarificările necesare în acest sens. Apreciem că această acțiune nu poate fi considerată o faptă de comunicare a unor informații inexacte, mai ales in contextul explicatiilor ample oferite autorității", precizează reprezentanții Mega Image.

Nu în ultimul rând, retailerul atrage atenția că modalitatea de comunicare a amenzii de către Consiliului Concurentei către publicul larg riscă să creeze impresia greșită că societatea ar fi indus în eroare consumatorii.

Citeste si:
Achiziționarea magazinelor Profi de către Mega Image, în atenția Consiliului Concurenței
Achiziționarea magazinelor Profi de către Mega Image, în atenția Consiliului Concurenței

“Facem precizarea că, potrivit deciziei de sanctionare care ne-a fost comunicata astăzi (n.r.- 28 iulie), sancțiunea aplicată se referă la furnizarea de informații exclusiv către Consiliul Concurenței și care nu au ajuns în niciun fel la public, fiind destinate strict unei analize interne a autorității. Mai mult, până la acest moment, examinarea nu a condus la nicio concluzie formală, astfel încât să se poată afirma că datele furnizate au produs orice fel de dezinformare la nivelul autorității, cu atât mai puțin al consumatorilor. De altfel, dacă sancțiunea s-ar fi aplicat pentru încărcarea de informații incorecte în platforma Monitorul Prețurilor, destinată consumatorilor, la care face referire comunicatul de presă al Consiliului Concurenței, atunci amenda aplicabilă nu ar fi putut depăși suma de 50.000 lei, conform Legii concurenței", se arată în comunicatul emis de Mega Image.

Monitorul Prețurilor este o aplicație online, lansată de Consiliul Concurenței, care permite consumatorilor să afle prețurile practicate de către principalii comercianți cu amănuntul de produse alimentare.

Datele din Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare sunt încărcate de lanțurile de magazine care participă la proiect: Carrefour, Kaufland, Penny, Selgros, Mega Image, Lidl, Cora și Auchan.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Mega Image dă în judecată Consiliul Concurenței, după amenda de 2 milioane euro