Lectură de 4 minute

17 Dec 2021 - Știri și Noutăți

Vânzări mai mari pentru McDonald's, Coca-Cola și Kraft Heinz, în ciuda problemelor din lanțul de aprovizionare global și a creșterilor de preț

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

McDonald's, Coca-Cola și Kraft Heinz au înregistrat vânzări mai mari în al treilea trimestru de anul acesta, în ciuda problemelor din lanțul de aprovizionare global și a creșterilor de preț la energie și materii prime, scrie The New York Times.

Coca-Cola, McDonald's și Kraft Heinz au raportat miercuri venituri trimestriale care au fost peste așteptări, în ciuda provocărilor continue cu lanțul global de aprovizionare și a restricțiilor pandemice în mai mute părți ale lumii.

„Afacerile globale au avantaje extraordinare datorită creșterii”, a spus Mark Cohen, director de studii cu amănuntul la Columbia Business School, remarcând, de asemenea, că natura imprevizibilă a pandemiei le-a îngreunat pe aceste companii să fie la fel de agile așa cum erau odată.

Coca-Cola a raportat un venit net de 10 miliarde de dolari în trimestrul al treilea, o creștere cu 16% față de același trimestru al anului trecut. Numărul de cutii vândute a crescut cu 6%, rezultând un voum mai mare decât în 2019, deși ponderea afacerii sale legate de restaurante nu a revenit la nivelurile din 2019.

Varianta Delta a coronavirusului a afectat vânzările pe mai multe piețe în august, a spus compania. În aprilie, președintele și directorul executiv, James Quincey, a anunțat că producătorul de băuturi va crește prețurile pentru a face față creșterii costurilor mărfurilor, deși compania nu a dezvăluit încă detalii specifice.

McDonald’s, creștere de 6% a prețurilor

McDonald’s a raportat o creștere a vânzărilor de 12,7%, comparativ cu același trimestru al anului trecut, compania fiind ajutată de comenzile mai mari ale clienților și de creșterile prețurilor meniului în Statele Unite, precum și de mai puține închideri de restaurante în Europa.

Compania se așteaptă să mențină o creștere de 6% pentru clienții din Statele Unite în acest an, pentru a acoperi costurile pentru forța de muncă și mărfuri. Aproape 80% din sălile de mese ale lanțului de fast-food din SUA s-au redeschis, dar reducerea orelor de funcționare și a capacității continuă să afecteze afacerile sale, a spus compania. Restaurantele McDonald’s din China și Australia au fost în special afectate de blocajele din cauza pandemiei.

Kraft Heinz a raportat că vânzările sale nete au scăzut în trimestrul trei cu 1,8%, până la 6,3 miliarde de dolari, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Vânzarea de către companie a afacerii sale cu nuci către Hormel a contribuit parțial la declin. Și, în semn de creștere a inflației, compania a crescut prețurile cu 1,5% în sectoarele sale globale de restaurante și retail.

Citeste si:
Bolt Market a „salvat” peste 2 tone de deșeuri alimentare în România, în 2023
Bolt Market a „salvat” peste 2 tone de deșeuri alimentare în România, în 2023

Kraft Heinz „a executat planul de prețuri care ne protejează profitabilitatea pentru nivelurile actuale de cost”, a declarat Paulo Basilio, directorul financiar al companiei, într-un apel cu investitorii.

Cresc prețurile la mâncare în America

Americanii sunt afectați pe măsură ce prețurile la alimente, benzină și alte bunuri de consum continuă să crească. Creșterea prețurilor a creat presiuni asupra factorilor de decizie de la Casa Albă și de la Rezerva Federală, care au spus că această creștere este cauzată de dezechilibrele dintre cerere și ofertă pe măsură ce economia se redeschide.

Coca-Cola HBC este unul dintre cei mai mari îmbuteliatori ai companiei Coca-Cola, având în 2019 vânzări de peste 2,2 miliarde de unități. Compania activează într-o zonă geografică extinsă, are operațiuni în 28 de țări, deservind peste 600 milioane de oameni. Coca-Cola HBC oferă o gamă largă de băuturi răcoritoare, printre care băuturi carbogazoase, sucuri, apă, energizante, ceaiuri și cafea.

Coca-Cola oferă produse în peste 200 de țări. Din categoriile de apă, băuturi pentru sportivi, cafea și ceaiuri, Coca-Cola deține brandurile Dasani, smartwater, vitaminwater, Topo Chico, Powerade, Costa, Georgia, Gold Peak, Honest și Ayakata, iar pe segmentele de băuturi nutriționale, sucuri, lapte și băuturi pe bază de plante, deține, printre altele, brandurile Minute Maid, Simply, innocent, Del Valle, fairlife și AdeZ.

Premier Restaurants România operează restaurantele McDonald’s în România. McDonald’s este un jucător important de pe piața restaurantelor, cu 90 de restaurante în 27 de orașe, dintre care 45 restaurante cu McDrive și 46 de cafenele McCafé. Până în prezent, compania a investit peste 800 milioane de lei în România și are o echipă de 5.000 de angajați.

Premier Restaurants România este parte a companiei Premier Capital, partenerul pentru dezvoltare al restaurantelor McDonald’s din Estonia, Grecia, Letonia, Lituania, Malta și România. Premier Capital plc operează 165 de restaurante în 6 țări și are peste 8.800 de angajați.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Vânzări mai mari pentru McDonald's, Coca-Cola și Kraft Heinz, în ciuda problemelor din lanțul de aprovizionare global și a creșterilor de preț