Ne aflăm, practic, la un moment de răscruce pentru companiile din România, iar toată nebunia a început în decembrie 2021, când diferența de costuri de producție a început să se simtă puternic.
‘’Cumva te apucă disperarea, dacă nu ești structural destul de puternic, pur și simplu îți vine să închizi ușa și să pleci, (...) după 30 de ani de businees să constat că aproape toată experiența mea și a echipelor mele aproape nu mai contează, eu cred că scapă cine poate, nu este corect, dar totuși ni se întâmplă și încercăm să supraviețuim. Companiile mele nu sunt îndatorate în bănci....Primele 4 -5 luni am reușit să rezolvăm problema costurilor, ponderându-le cumva. Problema este că nu sunt doar ele care te apasă, pe partea cealaltă vine consumatorul care e tot mai sărac’’, arată Luchi Georgescu.
Numai dacă ne referim la Meda Prod 98, producătorul de mezeluri fondat de Luchi Georgescu, și Beciul Domnesc, vorbim de o diferență de costuri de circa patru milioane de euro la nivelul întregului an, ori cum poți să susții pe termen mediu o asemenea diferență?
La carne, de exemplu, care are o pondere de 46% în total costuri la mezeluri, prețul s-a majorat cu 62% numai în luna martie. Nu este, însă, singura majorare de prețuri, există un întreg lanț al scumpirilor, iar din păcate veniturile consumatorului sunt în scădere.
“Este o situație foarte riscantă, nu mai este vorba numai de experiență, dacă ai avut niste resurse puternice, te menții o vreme, (...) cât timp poți să reziști în condițiile în care această inflație galopantă va dura mai mult de un an, adică la un moment dat vom ceda, eu cred că sunt multe companii românești care deja au cedat sau se îndatorează numai pentru a-și asigura costurile de zi de zi și nu pentru investiții sau pentru dezvoltarea societății... Dacă consumatorul nu-și mai permite, totul se prăbușește cu un joc de domino", susține Luchi Georgescu.