Lectură de 4 minute

18 Feb 2022 - Știri și Noutăți

MAM Bricolaj reanalizează investițiile, după amânare deschiderilor de magazine. Retailerul va deschide două unități în Iași și București

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

MAM Bricolaj reanalizează strategia de investiții și necesitatea atragerii de fonduri noi de la investitori, ca urmare a nedeschiderii magazinului din Brașov și amânarea deschiderii altor locații până în primul semestru din 2022. Compania vrea să deschidă magazine în Iași și București, în primul semestru din acest an, pe lângă cel din Brașov.

„Conducerea MAM Bricolaj anunță că în urmă unui proces de analiză și de evaluare, cu scopul de a minimiza riscurile financiare pentru investitori, dar și potențiale pierderi pentru companie, ca urmare a nedeschiderii magazinului din Brașov și amânarea deschiderii altor locații până în primul semestru din 2022 și concentrarea resurselor pentru stabilizarea robustă a rețelei actuale de magazine, administratorul și managementul companiei au decis reanalizarea strategiei de investiții și necesitatea oportunitatea atragerii de fonduri noi de la investitori”, se arată în comunicatul emis de companie.

Managementul companiei a decis „reconsiderarea priorităților în perioada imediat următoare, iar toate acțiunile pe care le va face să aibă drept scop principal securizarea investiției actuale și limitarea oricăui potențial impact nefavorabil pentru companie și investitori”.

Compania va majora capitalul social cu aport în numerar, prin emisiunea unui număr de 677.200 acțiuni noi cu valoarea nominală de 0,1 lei/acțiune în schimbul unei prime de emisiune.

Noi magazine MAM Bricolaj în Iași și București

Sumele preconizate a fi atrase în cadrul ofertei de majorare capital cu aport în numerar erau destinate susținerii planurilor de dezvoltare ale rețelei de magazine MAM Bricolaj. Alocarea efectivă a sumelor prin majorarea de capital a fost determinată pe obiective de investiție în funcție de planul de dezvoltare a rețelei pentru 2021 și 2022 și de oportunitățile identificate – în principal magazinul de la Brașov și pentru deschiderea unei alte locații fie în Iași sau București, în primul semestru din 2022. Valoarea investită pe magazin era estimată la circa 1,4 milioane de euro, inclusiv capitalul de lucru necesar (stocuri, salarii, utilități și chirii).

„În condițiile unei lichidități foarte bune a companiei, analiza de piață efectuată a relevat faptul că o majorare de capital decisă și implementată într-un context economic dominat de schimbări rapide și impredictibilitate nu se susține economic, momentan, pentru niciuna dintre părți. Mai mult, rezultatele și performanță financiară actuală permit posibilitatea de a propune aprobării adunării acționarilor acordarea de dividende, ceea ce se va reflectă și în construirea parteneriatului nostru de încredere cu actionarii societății”, se mai arată în comunicat.

Compania a hotărât amânarea depunerii prospectului de majorare către ASF și, implicit, a majorării capitalului social prin aport în numerar până la îmbunătățirea circumstanțelor economice și de piață.

Mambricolaj susține că are resursele interne și lichiditatea necesară de a susține extinderea rețelei actuală de magazine.

Citeste si:
Auchan va folosi un camion electric ușor pentru transportul mărfurilor în București
Auchan va folosi un camion electric ușor pentru transportul mărfurilor în București

Afaceri în creștere pentru MAM Bricolaj

Cifra de afaceri înregistrată de companie în 2021 este cu 34% peste rezultatele din 2020, în linie cu performanță de creștere a vânzărilor în rețea de magazine Mambricolaj pe ultimii trei ani și peste nivelul prognozat al pieții de bricolaj și accesorii mobilier pentru anul 2021.

Numărul de clienți în perioadă a crescut cu 19,5% în 2021 comparativ cu 2020, numărul de tranzacții a fost în 2021, cu 22% peste numărul din 2020 în timp ce valoarea bonului mediu a crescut și ea cu 12% pe parcursul lui 2021, față de anul anterior.

În ciuda contextului complex de piață al creșterii prețurilor pe lanțul de aprovizionare, cât și de scădere a puterii de cumpărare, în 2021, capitalurile proprii ale companiei au crescut cu peste 20% față de 2020.

Pentru următorii 5 ani, MAM Bricolaj vrea să ajungă la 12 magazine la nivel național, cu locații în principalele orașe mari și mijlocii, Brașov, Timișoara, Cluj, Iași, Constanța dar și o altă adresa în București.

MAM Bricolaj a fost înființată în 2011 de către Cristian Găvan, având ca principale direcții de business comercializarea de materiale și accesorii de mobilă și produse conexe, bricolaj în mobilă și oferirea de servicii de proiectare în mobilă. În prezent, compania operează trei magazine în București (Morarilor, Luica, Prelungirea Ghencea) și un magazin online.

Fondatorul MAM Bricolaj, Cristian Găvan, deține 67,34% din acțiunile companiei, iar restul acțiunilor sunt deținute de persoane fizice și juridice, conform ultimelor date disponibile.

Retailerul de materiale, accesorii pentru mobilier și electrice MAM Bricolaj deține trei magazine în București: Luică (Berceni), Morarilor (Pantelimon) și Ghencea. Din luna ianuarie a acestui an, MAM Bricolaj este listat la Bursa de Valori București.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  MAM Bricolaj reanalizează investițiile, după amânare deschiderilor de magazine. Retailerul va deschide două unități în Iași și București