Lectură de 5 minute

22 Mar 2022 - Știri și Noutăți

MAM Bricolaj a înregistrat o cifră de afaceri de peste 53 de milioane de lei în 2021 și își propune să deschidă 12 magazine până în 2026

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

MAM Bricolaj, lanț românesc de magazine de materiale și accesorii pentru mobilă, prezentă pe piața AeRo a Bursei de Valori București, a înregistrat o cifră de afaceri anul trecut de 53,1 milioane de lei de rețeaua de magazine a companiei, ceea ce reprezintă o creștere cu 34,4% față de 2020. Planurile de dezvoltare ale companiei pentru perioada 2022 – 2026 prevăd operarea a 12 magazine în mai multe orașe, cu o cifră de afaceri de minim 75 milioane de euro.

Totalul veniturilor din exploatare este de 53,6 de milioane de lei față de 40.067 milioane de lei raportate în 2020. În pofida pandemiei și a dificultăților provocate de criza din lanțul de aprovizionare, creșterea cifrei de afaceri s-a situat peste media națională a pieței de bricolaj și accesorii de mobilier, estimată la 14,5% în 2021. Rezultatul validează performanța companiei și creșterea organică și sustenabilă a rețelei MAM Bricolaj, care a urcat în ultimii trei ani constant, cu o medie anuală de peste 33%.

Profitul operațional realizat in 2021 la nivelul rețelei de magazine a fost în valoare de 2,19 milioane de lei și include cheltuielile operaționale efectuate începând cu martie 2021 pentru deschiderea si dezvoltarea vadului comercial al noului magazin Ghencea, magazin care va intra pe break-even in circa 15-16 luni de operare funcție de contextul actual de piață.

Volumul de tranzacții a urcat în 2021 la 306.726 de tranzacții la nivel de rețea, cu 20,2% peste nivelul din 2020. Creșterea bonului mediu per tranzacție a reprezentat circa 12% din creșterea cifrei de afaceri a anului 2020, ceea ce reprezintă un plus de 11.8%, comparativ cu anul precedent.

Creștere a numărului de clienți

Numărul clienților MAM Bricolaj a înregistrat anul trecut o creștere cu 20%, față de 2020, cu o contribuție însemnată a segmentului de vânzări către clienții din aria publicului larg, care s-a majorat cu 34%, comparativ cu anul precedent. Valoarea medie a coșului unui client MAM Bricolaj s-a apreciat cu 12,5%.

Numărul angajaților a crescut de la o medie de 76 în 2020 la o medie de 119 salariați în 2021, odată cu investițiile efectuate pe parcursul anului trecut, în special prin deschiderea noului magazin MAM Bricolaj Ghencea.

Compania menține un nivel constant al fluxului de numerar și a încehiat anul financiar cu lichidități de peste 5,3 milioane de lei în conturile curente și depozite bancare. Indicatorii de lichidate permit gestionarea capitalului de lucru din resursele proprii, gradul de îndatorare rămânând aproximativ la nivelul anului 2020. Veniturile zilnice si lunare ale Mambricolaj sunt realizate 98% la momentul realizării vânzării.

MAM Bricolaj, investiții de 1,7 milioane de euro

MAM Bricolaj a investit anul trecut peste 1,7 milioane de euro, în următoarele obiective: deschiderea noului magazin Ghencea, extinderea magazinului Morarilor și achiziționarea de echipamente și utilaje prelucrare PAL. Fondurile folosite pentru dezvoltare au fost atrase de la investitori – plasamente private și listarea pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti.

Citeste si:
Mobexpert se extinde: producătorul de mobilă a închiriat un spațiu de depozitare în Oresa Industra Park
Mobexpert se extinde: producătorul de mobilă a închiriat un spațiu de depozitare în Oresa Industra Park

Anul acesta, MAM Bricolaj își propune să-și recompenseze acționarii prin plata unui dividend net de 0,213 lei /acțiune din profitul nerepartizat aferent anilor 2018 – 2019, ceea ce echivalează cu un randament de 4,5%, peste media dobânzilor la depozitele bancare.

Dividendul alocat spre repartizare reprezintă 33% din profitul anilor 2018-2019, adică 1,9 milioane lei din profit net realizat de 5,6 milioane de lei cumulativ pe cei 2 ani de referință – 0,75 mil din profit net 2018 si 1,15 milioane din profit net 2019. Compania va repartiza acest dividend până la 30.09.2022 pe parcursul acumulării și consolidării poziției de cash fără acumulare datorii suplimentare către creditori – furnizori sau creditori bancari.

Există și o propunere de la un acționar de suplimentare a ordinii de zi pentru aprobarea unui dividend brut de 0,1 lei/acțiune. Începând cu luna iunie 2021, compania a implementat sistemul de plată în rate (prin carduri bancare) și credit acordat direct la nivel de rețea magazine, pentru a facilita clienților companiei achiziția de produse cu valoare ridicată.

În cadrul AGEA din aprilie 2022, acționarilor MAM Bricolaj li se va propune spre aprobare formarea primului Consiliu de Administrație al companiei, format din trei membri, dintre care un membru executiv și doi membri non-executivi.

MAM Bricolaj poate fi afectat de problemele din lanțul de aprovizionare

Activitatea MAM Bricolaj poate fi afectată de mai multe tendințe cu impact asupra evoluției industriei, precum: creșterea vânzărilor de decorațiuni și amenajări, creșterea pe categoria de mobilier și accesorii (a treia categorie în trend vânzări 2021), costuri scăzute ale produselor ale produselor de bricolaj, cunoștințe minime pentru instalarea acestora, inovația tehnologică și varietatea extinsă a gameide produse oferite precum și creșterea popularității comerțului online, potrivit raportului MAM Bricolaj.

La nivelul pieței de bricolaj și de amenajări interioare pot fi observate mai multe tendințe, precum:

  • Volatilitate si riscuri semnificative economice datorate crizei ucrainene, crizei energetice și a combustibilului cât și a inflației galopante în prima parte a anului 2022
  • Scumpirea mărfurilor și a materiilor prime reflectată și în creșterea prețurilor începe să genereze o scădere majoră a cererii atât în rândul companiilor cât și al consumatorului final prin scăderea puterii de cumpărare
  • Criza mărfurilor și materiilor prime pe lanțul de aprovizionare a dus la creșteri semnificative de prețuri pe unele categorii de produse achiziționate de către MAMBricolaj, cu peste 15-20% comparativ cu lunile precedente – impact în marja bruta realizată pe aceste produse (magazine sau pe comandă).
  • Creșterea prețului la transportul de marfă intern și extern plus a cheltuielilor de logistică aferente manipulării, stocării mărfii

MAM Bricolaj a fost înființată în 2011 de către Cristian Găvan, având ca principale direcții de business comercializarea de materiale și accesorii de mobilă și produse conexe, bricolaj în mobilă și oferirea de servicii de proiectare în mobilă. În prezent, compania operează trei magazine în București (Morarilor, Luica, Prelungirea Ghencea) și un magazin online.

Fondatorul MAM Bricolaj, Cristian Găvan, deține 67,34% din acțiunile companiei, iar restul acțiunilor sunt deținute de persoane fizice și juridice, conform ultimelor date disponibile.

Retailerul de materiale, accesorii pentru mobilier și electrice MAM Bricolaj deține trei magazine în București: Luică (Berceni), Morarilor (Pantelimon) și Ghencea. Din luna ianuarie a acestui an, MAM Bricolaj este listat la Bursa de Valori București.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  MAM Bricolaj a înregistrat o cifră de afaceri de peste 53 de milioane de lei în 2021 și își propune să deschidă 12 magazine până în 2026