Cele mai importante aspecte de care țin cont românii din mediul urban cu acces la internet, în alegerea unui produs alimentar sunt: prețul (39%), informațiile de pe etichetă (30%) și aspectul produsului (14%). În topul informațiilor verificate de pe etichetele produselor alimentare, 83% dintre aceștia sunt atenți al termenul de valabilitate (semnificativ mai mult pentru categoria de vârstă 46-65 de an, în proporție de 93%), iar 64% verifică lista de ingrediente.
În cadrul conferinței GPEC 2021, Andrei Canda, managing partner iSense Solutions, a prezentat date privind piața de e-commerce din România, cât și țările din zona Balcanilor (Albania, Bulgaria, Croația, Serbia și Slovenia). Evoluția categoriilor de cumpărături în online este influențată de dinamica restricțiilor, respectiv a mobilității consumatorilor, iar criteriile în funcție de care aleg un magazin online sunt: prețul (80%), fiind cel mai important criteriu pentru toate țările evaluate, modalitatea de livrare (73%) și timpul de livrare (69%).
Mai mult, scorul de stres al consumatorului este în creștere în această săptămână, ajungând la valoarea de 56,1, cei maiîngrijorații fiind românii din mediul urban din categoria de vârstă 46-54 de ani, potrivit raportului Consumer Stress Score.
iSense Solutions este o companie de marketing și cercetaee, cu un portofoliu de peste 200 de clienți.