Lectură de un minut

05 Nov 2021 - Știri și Noutăți

Majoritatea românilor consumă pâine cel puțin o dată pe zi și sunt atenți la eticheta produselor

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Aproximativ 74% dintre românii din mediul urban care au acces la internet consumă pâine cel puțin o dată pe zi, în timp ce 22% consumă cel puțin o dată pe săptămână. Dintre tipurile consumate, cea albă este preferată de jumătate (54%) dintre aceștia. Pâinea cu făină integrală (37%), cea neagră (31%) și cu semințe (30%) sunt de asemenea în topul preferințelor, potrivit datelor prezentate în cadrul conferinței ESE – Etichetare Siguranță Etică 2021, despre percepția consumatorilor vizavi de etichetele produselor alimentare. În plus, românii sunt atenți și la informațiile de pe etichetele produselor alimentare, precum termenul de valabilitate și lista de ingrediente.

Cele mai importante aspecte de care țin cont românii din mediul urban cu acces la internet, în alegerea unui produs alimentar sunt: prețul (39%), informațiile de pe etichetă (30%) și aspectul produsului (14%). În topul informațiilor verificate de pe etichetele produselor alimentare, 83% dintre aceștia sunt atenți al termenul de valabilitate (semnificativ mai mult pentru categoria de vârstă 46-65 de an, în proporție de 93%), iar 64% verifică lista de ingrediente.

În cadrul conferinței GPEC 2021, Andrei Canda, managing partner iSense Solutions, a prezentat date privind piața de e-commerce din România, cât și țările din zona Balcanilor (Albania, Bulgaria, Croația, Serbia și Slovenia). Evoluția categoriilor de cumpărături în online este influențată de dinamica restricțiilor, respectiv a mobilității consumatorilor, iar criteriile în funcție de care aleg un magazin online sunt: prețul (80%), fiind cel mai important criteriu pentru toate țările evaluate, modalitatea de livrare (73%) și timpul de livrare (69%).

Mai mult, scorul de stres al consumatorului este în creștere în această săptămână, ajungând la valoarea de 56,1, cei maiîngrijorații fiind românii din mediul urban din categoria de vârstă 46-54 de ani, potrivit raportului Consumer Stress Score.

iSense Solutions este o companie de marketing și cercetaee, cu un portofoliu de peste 200 de clienți.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Majoritatea românilor consumă pâine cel puțin o dată pe zi și sunt atenți la eticheta produselor