Lectură de 2 minute

25 Jul 2022 - Știri și Noutăți

Majorare de capital de 70 milioane lei la România Hypermarche, operatorul Cora

Viorela Pitulice

Abonează-te pe  

Compania România Hypermarche, care operează magazinele Cora, și-a majorat capitalul social cu 69,8 milioane lei, în primul semestru al acestui an, ceea ce reprezintă cea mai importantă mișcare de acest gen în rândul lanțurilor de retail prezente pe piața românească, potrivit datelor furnizate Retail.ro de Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC).

Brandul Cora aparține grupului Louis Delhaize, prezent în România din 2003, care trece printr-un proces de schimbare radicală a activităților pe plan local, după ce a renunțat la portofoliul imobiliar, menținându-și activitățile comerciale.

Astfel, la sfârşitul lunii decembrie 2021, grupul a semnat contractul de vânzare a portofoliului imobiliar din România către compania austriacă Supernova, care a cumpărat cele șase hipermarketuri Cora din România (Bucureşti – Cora Alexandriei, Cora Lujerului şi Cora Pantelimon, Bacău – Cora Bacău, Constanţa – Cora Brătianu şi Drobeta – Cora Drobeta -Turnu Severin), precum și galeriile comerciale adiacente.

De asemenea, la sfârșitul lunii mai 2022, grupul Louis Delhaize a semnat contractul de vânzare a Cluj Napoca Estate SRL, societatea ce deţine spaţiul hipermarketului Cora din Cluj-Napoca, către Studium Green SRL.

Cele două proiecte s-au finalizat printr-un mecanism de vânzare de acțiuni cu o componentă de lease-back, strategia grupului Louis Delhaize în România fiind una de asset-light care permite concentrarea companiei pe dezvoltarea e-commerce.

2021 a fost și un an în care lanțul Cora a făcut investiții accelerate în modelul de operare multicanal – Ecommerce, cu lansarea noului site www.cora.ro, mai eficient și mai ușor de accesat pentru cumpărăturile online, dar și extinderea rețelei cora Urban, estimată să ajungă la 10 unități în 2021, și a tuturor canalelor noi de cumpărare.

În 2021, lanțul de hipermarketuri cora și magazinele de proximitate Cora Urban au ieșit pe pierdere, aproape 43 de milioane de lei pe minus, în timp ce afacerile s-au redus cu aproape 5% în 2021, anul în care au deschis mai multe formate de proximitate.

Citeste si:
cora închide hipermarketul din Baia Mare și se concentrează pe online. A doua retragere de pe piața locală, după cea din Arad
cora închide hipermarketul din Baia Mare și se concentrează pe online. A doua retragere de pe piața locală, după cea din Arad

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Majorare de capital de 70 milioane lei la România Hypermarche, operatorul Cora