Lectură de 3 minute

19 Jul 2022 - Știri și Noutăți

Mai puține tranzacții în sectorul bunurilor de consum, în 2022

Viorela Pitulice

Abonează-te pe  

Sectorul bunurilor de consum, în mod tradiţional o piaţă activă de fuziuni şi achiziţii la nivel mondial, a înregistrat, o scădere de 27% a activităţii, în primul semestru din 2022, faţă de perioada similară din 2021, până la 91 miliarde dolari, potrivit unei analize realizate de o companie de consultanţă.

În pofida perturbărilor geopolitice şi financiare majore, activitatea de fuziuni şi achiziţii în prima jumătate de an 2022 la nivel global a fost rezilientă, se arată într-o analiză efectuată de EY. În prima jumătate a anului au fost realizate 2.274 de tranzacţii, cu o valoare totală de 2,02 trilioane de dolari.

Natura tranzacţiilor transfrontaliere se schimbă şi reflectă tensiunile geopolitice de pe scena mondială, comentează sursa citată.

Tehnologia a fost motorul principal în fuziunile şi achiziţiile de la nivel mondial în S1 2022, în timp ce sectorul ştiinţelor vieţii continuă să aibă performanţe slabe, iar sectorul bunurilor de consum este în scădere.

Retail jobs

Recul de 51% pe piața din România

Piaţa de fuziuni şi achiziţii (M&A) din România a înregistrat 109 tranzacţii în primul semestru din 2022, în creştere cu 25% faţă de perioada similară a anului trecut. Valoric, însă, s-a înregistrat un recul de 51%.

În ciuda volumului mai mare de tranzacţii, valoarea estimată a activităţii locale de fuziuni şi achiziţii este mai mică de la an la an, ajungând la 2,5 miliarde de dolari, faţă de 4,2 miliarde de dolari în S1 2021, ca urmare a unei scăderi de 51% a valorii tranzacţiilor dezvăluite, subliniază EY.

În topul tranzacțiilor se află achiziţia producătorului auto Ford România de către Ford Otosan Olanda, urmată de achiziţia unui portofoliu de NPL-uri din România de către APS Holdings Corporation de la Bank of Cyprus, achiziţia parcului eolian Beta Wind de către Energias de Portugal, precum şi achiziţia EXPO Business Park de către S IMMO.

Investitorii strategici continuă să fie actorii dominanţi ai pieţei de fuziuni şi achiziţii din România, reprezentând 89% din tranzacţii, arată consultanții.

Citeste si:
GfK: Comerțul online FMCG mai poate recruta 1,8 mil. de gospodării în România
GfK: Comerțul online FMCG mai poate recruta 1,8 mil. de gospodării în România

Tranzacţiile interne au înregistrat un avans de 45% în S1 2022 faţă de aceeaşi perioadă din anul trecut, totalizând 55 de tranzacţii, în timp ce jucătorii străini şi-au crescut activitatea cu doar 9% pe piaţa românească (49 de tranzacţii) faţă de aceeaşi perioadă din anul precedent. În ceea ce priveşte provenienţa, cei mai activi investitori au fost din SUA (5 tranzacţii), urmaţi de investitori din Olanda, Polonia, Belgia şi Marea Britanie (câte 4 tranzacţii).

Cele mai active sectoare în funcţie de volumul tranzacţiilor atrase rămân tehnologia (15 tranzacţii) şi sectorul imobiliar (12 tranzacţii), urmate de produse industriale diversificate (6 tranzacţii), sănătate (5 tranzacţii) şi telecomunicaţii, media şi divertisment şi energie şi utilităţi (câte 4 tranzacţii).

EY este o companie de servicii profesionale la nivel global, cu 312.250 de angajaţi în peste 700 de birouri în 150 de ţări şi venituri de aproximativ 40 miliarde de dolari în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2021.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Mai puține tranzacții în sectorul bunurilor de consum, în 2022