Grupul finlandez S Group scoate de pe rafturi cele 50 de produse alimentare, dar și non-alimentare: echipamente sportive, textile și consumabile. Lanțul de magazine Prisma, parte din S Group, care operează în Estonia, a oprit vânzarea de produse rusești de vineri, a doua zi a războiului, potrivit European Supermarket Magazine.
Retailerul finlandez Kesko a transmis că a oprit achizițiile de produse rusești și exportul de alimente către Rusia, ca răspuns la invazia Ucrainei. Compania și-a retras operațiunile din Rusia în perioada 2016-2018, iar de atunci achizițiile sale rusești s-au redus și au ajuns foarte mici.
Produse din Belarus, scoase de la vânzare
Maxima Latvija a oprit achizițiile de produse realizate în Rusia și Belarus și le-a scos de la raft articolele existente, adoptând poziția celorlalte firme din grupul lituanian Maxima. Compania a transmis că nu se așteaptă ca anunțul să afecteze sortimentația de produse și se bazează pe factul că producătorii letoni pot înlocui articolele lipsă.
Grupul danez Salling, care operează lanțurile de magazine Netto și Bilka, a decis, de asemenea, să înlăture toate produsele rusești de pe rafturi, circa 20 de articole, de la pastă de dinți la ciocolată.
În SUA, șase state au interzis vodca rusească, un gest simbolic, însă cu un efect economic redus. Vodca este cea mai bine vândută băutură spirtoasă din Statele Unite, dar importurile rusești ale acestei băuturi au scăzut drastic și au ajuns să reprezinte doar 1,3% din totalul de importuri al acestei categorii, adică circa 18,5 milioane de dolari, ca valoare. Americanii importă mai mult din Franța (660 de milioane de dolari), Olanda (291 milioane dolari), Suedia (137 milioane dolari) și Letonia (137 milioane dolari), potrivit Forbes.
Rusia a început joi dimineață, 24 februarie, invazia Ucrainei pe mai multe flancuri. Au fost raportate explozii pe întreg teritoriul Ucrainei, în Kiev, Odesa, Mariupol, Harkov, Nipru și Kramatorsk.
Sursa foto: Daria Volkova, Unsplash