Lectură de 3 minute

11 Nov 2021 - Știri și Noutăți

Mai mult de jumătate dintre români nu reciclează ambalajele cosmeticelor. L'Oreal lansează o platformă de informare și educare cu privire la reciclarea ambalajelor

Roxana Vasile

Au trecut aproape doi ani de când colectarea separată a deșeurilor a devenit o practică obligatorie în România. Însă, 61% dintre românii care obișnuiesc să recicleze în general, nu reciclează și ambalajele produselor cosmetice, în timp ce 69% dintre cei care nu sunt interesați de reciclarea produselor cosmetice motivează că nu au informații despre acest tip de reciclare, arată cel mai recent studiu Reveal Marketing Research realizat pentru L'Oréal România. Astfel, producătorul de cosmetice și produse  de îngrijire a lansat o platformă de informare și educare cu privire la reciclarea ambalajelor – loreal.ro/reciclarecosmetice.

Platforma își propune să crească gradul în care ambalajele sunt sortate corect și reciclate. 52% dintre români au declarat că ar recicla mai des recipientele produselor cosmetice dacă ar exista mai multe campanii de informare dedicate acestui subiect, în timp ce 73% dintre respondenți au confirmat că li se pare util sau foarte util ca brandurile să promoveze programe de reciclare a ambalajelor produselor cosmetice, conform studiului.

România are în prezent peste 12.000 de puncte de colectare separată, conform platformei naționale Harta Reciclării.

Retail jobs

Românii reciclează PET-uri, sticlă și electrocasnice

Dintre românii care declară că reciclează în general, doar 39% reciclează ambalajele produselor cosmetice, în timp ce 93% reciclează PET-uri, hârtie și carton (73%), sticlă (71%), cutii de aluminiu (61%), echipamente electrice și electrocasnice (55%) și Tetra Pak (38%). Cei care reciclează în cea mai mică măsură sunt milenialii singuri, iar tinerii profesioniști sunt cei care reciclează în cea mai mare măsură.

Românii care reciclează recipientele produselor cosmetice obișnuiesc să recicleze în proporție de 82% flacoanele de plastic, ambalajele de carton (74%), recipientele din sticlă (70%), spray-urile de aluminiu (65%), deodorantele roll-on (57%), mostrele de plastic (54%), produsele de make-up și lacurile de unghii (35%).

Cu privire la percepția românilor asupra utilității reciclării, 74% dintre respondenți consideră utilă reciclarea, iar 73% sunt de părere că programele de reciclare a ambalajelor produselor cosmetice sunt și ele utile sau foarte utile.

Soluții pentru reciclare

Respondenții care nu reciclează recipientele produselor cosmetice au declarat în proporție de 93% că ar fi interesați să recicleze astfel de ambalaje, însă 69% dintre aceștia nu au informații despre un astfel de program de colectare. În același timp, 47% dintre aceștia au declarat că nu au puncte de reciclare în proximitatea locuințelor, 8% refolosesc sau păstrează recipientele, iar un procent de 3% declară fie că li se pare complicat să le sorteze, fie că nu sunt interesați de subiect, fie că au un alt motiv pentru care nu reciclează ambalajele produselor cosmetice.

Citeste si:
Ikea va interzice toate ambalajele din plastic până în 2028

Aproximativ 72% dintre respondenții acestei cercetări ar fi motivați să recicleze mai des recipientele produselor cosmetice dacă ar exista mai multe locuri de colectare în proximitatea locuinței, iar 52% în situația în care ar exista mai multe campanii de informare despre ce se întâmplă cu ambalajele cosmeticelor.

În același timp, 47% ar recicla mai des dacă ar fi siguri că ambalajele colectate nu ar ajunge tot la groapa de gunoi, 28% dacă ar ști în ce containere să le arunce, iar 26% s-ar simți motivați dacă reciclarea ar avea și un scop social direct.

Reveal Marketing Research a lansat o investigație națională în rândul a peste 1.000 de respondenți pe teme legate de reciclarea recipientelor cosmetice, odată ce conținutul acestora a fost consumat.

Metodologie: 1003 interviuri CAWI (colectare online), eșantion reprezentativ la nivel național urban+rural, 18+, online users. Perioada de colectare a datelor este 06.10 – 15.10.2021.

L’Oréal România, parte a grupului L’Oréal, are o istorie de 24 de ani pe piața locală. L'Oreal este una dintre cele mai mari companii producătoare de cosmetice, prezent în toate canalele de distribuție: mass market, magazine, farmacii și drogherii, saloane, travel retail și branded retail și are în portofoliul său peste 20 de branduri internaționale.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Mai mult de jumătate dintre români nu reciclează ambalajele cosmeticelor. L'Oreal lansează o platformă de informare și educare cu privire la reciclarea ambalajelor