Lectură de 2 minute

22 Dec 2023 - Știri și Noutăți

Magazinele de jucării estimează că vor vinde cu 5 milioane de produse mai puțin

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

Se preconizează că magazinele de jucării vor vinde cu 5 milioane de jucării mai puțin în trimestrul de aur, deoarece gospodăriile reduc numărul de cadouri pe care le cumpără.

Sursa foto: Pixabay

Potrivit The Guardian, vânzările au scăzut cu 8% în valoare față de anul trecut în cele 10 săptămâni până la 10 decembrie pentru comercianții de jucării, scrie retailgazette.com.

Cantitatea de produse vândute a scăzut, de asemenea, cu aproximativ 10% în aceeași perioadă. Crăciunul servește drept perioadă vitală pentru acest sector, în decursul unei săptămâni din decembrie fiind vândute la fel de multe jucării ca în unele luni ale anului.

Până în septembrie, piața jucăriilor din Europa a scăzut cu 4%, în timp ce în America de Nord a scăzut cu 8%, potrivit datelor Circana.

Piața globală a jucăriilor, în valoare de 107 miliarde de dolari în 2022, era în creștere din 2019, dar acum se restrânge pe măsură ce consumatorii se trezesc cu mai puțini bani în buzunare din cauza inflației și a unui peisaj în schimbare. Dintre cele 13 țări în care Circana operează, doar trei sunt în creștere în 2023: Mexic, Olanda și Italia.

De asemenea, din cauza imprevizibilității vremii, vânzările de jucării pentru activități sportive și în aer liber au scăzut cu -16,5% de la an la an și cu -15,5% în cele trei luni de vară (iunie-august), vânzările reprezentând nu mai puțin de 16% din vânzările europene de jucării.

Pe de altă parte, trei supercategorii și-au văzut vânzările în creștere: Seturi de construcții (+0,3%), Jocuri și puzzle-uri (+7,3%) și Jucării de pluș (+9,4%). Cele cinci categorii care au crescut cel mai mult au fost Jocurile de cărți strategice, Jucăriile de pluș tradiționale, Jocurile de cărți, mașinile și figurine non-strategice și figurinele de colecție.

Citeste si:
Nike va reduce din angajați în urma vânzărilor slabe. Matthew Friend: Interesul pentru sport nu a fost niciodată prea ridicat
Nike va reduce din angajați în urma vânzărilor slabe. Matthew Friend: Interesul pentru sport nu a fost niciodată prea ridicat
Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Magazinele de jucării estimează că vor vinde cu 5 milioane de produse mai puțin