Lectură de 4 minute

06 Mai 2021 - Știri și Noutăți

Macromex va realiza o platformă online B2B, prin care clienții își vor gestiona comenzile, facturile și plățile

Anca Olteanu

Macromex, unul dintre cei mai mari jucători din industria alimentară din România, care deține în portofoliu brandurile Edenia, Corso și La Strada, va realiza o platformă online B2B, prin care clienții din retail și HoReCa să poată să-și gestioneze comenzile, facturile și plățile.

Platformă online B2B pentru Macromex

Albert Davidoglu, CEO al Macromex, consideră că va avea loc o creștere foarte mare în următorii ani a comerțului online – atât în direct consumer, dar și în zona B2B. Astfel, Macromex urmărește să fie mai aproape de clienții lor din retail și HoReCa, prin realizarea unei platforme online/B2B, prin care clienții să poată să-și gestioneze comenzile, facturile și plățile către ei, potrivit unui comunicat emis de VTEX, o soluție de comerț end-to-end global.

“Provocările principale din ecommerce pe care le-am întâmpinat de la începutul pandemiei au fost acumularea rapidă de know how, coordonarea unei echipe dedicate și angajarea unor oameni cu experiență pentru promovarea și comunicarea noului site. Pe lângă acestea, cel mai important lucru a fost să ne adaptăm rapid și să desprindem activitatea acestei echipe de compania mamă astfel încât să funcționeze independent, precum un startup. Sectorul ecommerce este cu siguranță în creștere și cred că beneficiile transformării digitale se vor vedea începând cu acest an”, declară Albert Davidoglu, CEO al Macromex.

Macromex a înregistrat în 2019 o cifră de afaceri de 750 de milioane de lei, cu peste 400 de angajați și 1.700 de produse în portofoliu.

Citeste si:
Ikea se așteaptă ca problemele de aprovizionare să dureze până în 2022. Ce măsuri ia retailerul

Creșterea vânzărilor online pentru retaileri

Accelerat de pandemia COVID-19, sectorul de ecommerce din România a crescut cu 30% anul trecut față de 2019, iar pentru anul 2021 se preconizează o creștere între 20% și 30%. Prin comparație, vânzările tradiționale cu amănuntul au scăzut, iar retailerii offline au înțeles că online-ul a devenit o necesitate pentru a securiza un comerț modern funcțional. Concepte precum omnichannel, multichannel, marketplace, mobile shopping, social shopping sunt noile puncte de interes pe harta retailului românesc.

”Ponderea vânzărilor online din totalul vânzărilor din retail a fost în jur de 10% în 2020, iar în 2021 va crește spre 15%, susținută de creșterea accelerată a vânzărilor online, dar și de stagnarea și incertitudinea din offline. Pandemia a dat un nou imbold pieței de ecommerce, forțând retailerii să-și regândească modelele de business și să fie acolo unde consumatorii au migrat, în online. Însă lucrul acesta nu a venit de la sine, a presupus energie, înțelegere, resurse importante financiare, implicarea unor specialiști de top, care să îi ajute să înțeleagă o piață extrem de dinamică și efervescentă”, declară Cristi Movilă, growth leader Eastern Europe VTEX.

În plus, 20% dintre companiile participante la studiul realizat de VTEX împreună cu iSense Solutions și-au început activitatea de ecommerce în anul pandemic. De asemenea, 3 din 5 companii ar fi dispuse să investească într-o platformă de ecommerce. Studiul va fi publicat pe 12 mai, în cadrul celei de-a doua ediții a evenimentului European Digital Commerce, organizat de VTEX România.

Blocările granițelor au împins consumatorii în online

Atât pe plan național, cât și global, comerțul electronic este la un nivel record. Blocările granițelor, interdicțiile de călătorie și închiderile magazinelor fizice au împins consumatorul în online. Totodată, și cei mai mari retaileri au fost obligați să aplice pentru prima dată comerțul electronic. Dar nu toți nou veniții în ecommerce au avut infrastructură la dispoziție, pentru a oferi experiența necesară clienților.

Citeste si:
Aquila lansează o ofertă publică pentru a-și lista acțiunile la Bursa de Valori București

”Pandemia a atras cu sine o schimbare importantă în comportamentul consumatorilor, dat fiind nevoia imediată de a-și îmbunătăți confortul casei, transformată peste noapte în epicentrul tuturor activităților. În special în lunile de lockdown, aceștia s-au îndreptat cu precădere către achizițiile online, ceea ce în sine a venit cu două mari provocări – pe de-o parte, cea legată de disponibilitatea produselor, cea de-a doua legată de user experience pe platformele existente ale retailerilor”, declară și Luiza Novac, managing director - country leader Romania & Bulgaria, Whirlpool Corporation.

Potrivit Luizei Novac, disponibilitatea produselor a fost și încă este una dintre marile provocări ale industriei, luând în considerare cererea exponențial mai mare decât capacitatea lanțului de producție, corelat mai departe cu o creștere accelerată a costurilor materiilor prime. Iar în ceea ce privește experiența clientului, aceasta a fost strâns corelată cu funcționalitățile platformelor existente în piață la acel moment.

”Noul trend a atras după sine atât nevoia retailerilor de a-și consolida platformele de operare și serviciile conexe oferite consumatorilor, cât și necesitatea ca fiecare producător în parte să pună la dispoziție informații mai detaliate și mai relevante pentru consumatori, într-o varietate de digital assets net superioare perioadei anterioare”, adaugă reprezentantul Whirlpool.

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Macromex va realiza o platformă online B2B, prin care clienții își vor gestiona comenzile, facturile și plățile