Carrefour transmite clienților din patru țări europene că nu va mai vinde produse precum Pepsi, chipsurile Lay`s și 7up, deoarece acestea au devenit prea costisitoare, notează ESM.
”De joi (4 ianuarie), rafturile cu produse PepsiCo din magazinele Carrefour din Franța, Italia, Spania și Belgia vor purta pancarte care spun că magazinul nu va mai stoca mărcile „din cauza creșterilor inacceptabile de preț”, a transmis un purtător de cuvânt al gigantului francez.
Unele produse PepsiCo, precum Cheetos și 7Up, nu mai erau deja disponibile la un supermarket Carrefour din suburbia pariziană Auteuil, în timp ce altele precum Pepsi erau încă pe rafturi, alături de mesajul de mai sus.
Reprezentanţii PepsiCo nu au răspuns solicitărilor de a comenta informaţia.
În octombrie, compania americană anunţase că intenţionează o majorare "modestă" a preţurilor în acest an, cererea fiind solidă, în pofida preţurilor ridicate, astfel încât a revizuit în creştere, de trei ori, estimările privind profitul din 2023.
Carrefour este unul dintre retailerii care contestă majorările de preţuri ale companiilor de bunuri de consum şi ale furnizorilor globali de produse alimentare. În cadrul eforturile de reducere a inflaţiei, Guvernul francez a cerut retailerilor şi furnizorilor să demareze în ianuarie negocierile anuale privind preţurile, cu două luni mai devreme decât de obicei. Datele preliminare arată că în decembrie preţurile de consum au crescut în Franţa cu 4,1% în ritm anual.