Lectură de 2 minute

29 Nov 2018 - Știri și Noutăți

Lidl sustine Ambasada Sustenabilitatii in Romania si lanseaza impreuna proiectul „100 de Romani”

Abonează-te pe  

In prag de Centenar, constructia unui viitor sustenabil este masurata de Lidl si de Ambasada Sustenabilitatii in Romania prin „100 de Romani”, un proiect-radiografie a societatii romanesti, un audit statistic care raspunde la intrebarea “Daca Romania ar fi o comunitate formata din 100 de oameni, cum ar fi ei?”. Cat de educati sau cat de saraci? Cum ar arata viata lor? Ce este bine si ce este rau in Romania la 100 de ani?

Lansarea proiectului a avut loc astazi, 27 noiembrie, in cadrul unui eveniment desfasurat la sediul Ambasadei Sustenabilitatii, un spatiu ce faciliteaza dialogul social despre sustenabilitate si o comunitate responsabila.

Proiectul este sustinut de Departamentul pentru Dezvoltare Durabila din cadrul Guvernului Romaniei si cuprinde o colectie de 100 de infografii, cu date statistice conectate cu Obiectivele de Dezvoltare Durabila ale Organizatiei Natiunilor Unite (ONU) si impartite in categorii relevante pentru societatea romaneasca: Demografic, Familie, Saracie, Venituri, Credite si Economii, Locuinta, Transport, Angajati, Tehnologie, Mediu, Educatie, Sanatate, Cultura si Copii.

„100 de Romani” este un punct de plecare in stabilirea masurilor pentru indeplinirea Obiectivelor de Dezvoltare Durabila ale ONU, la care si Romania a aderat. Pe termen lung, proiectul poate deveni un instrument de masura al progreselor Romaniei si va analiza periodic modul in care se reflecta in societatea romaneasca temele de interes abordate de ONU in implementarea Obiectivelor de Dezvoltare Durabila.

“Suntem incantati sa vorbim incepand de astazi, despre indicatori de succes ai sustenabilitatii societatii din Romania. Datele statistice publicate vor fi punctul de plecare pentru toate organizatiile care isi doresc cu adevarat o Romanie sustenabila, fie ca sunt implicate in proiectele Ambasadei sau nu. La Ambasada Sustenabilitatii, alaturi de companiile responsabile, liderii societatii civile, autoritati si cetateni, luptam si traim pentru generatiile viitoare. Proiectul „100 de Romani” este baza statistica dupa care vom identifica succesul in schimbarea pe care ne-o dorim si contributia pe care Romania o aduce la Obiectivele Globale de Dezvoltare Durabila, conform angajamentului semnat cu Organizatia Natiunilor Unite”, a completat Dragos Tuta, Director General The CSR Agency – Initiator al Ambasadei Sustenabilitatii in Romania.

Lidl militeaza pentru sustenabilitate si pentru progresul societatii, de aceea, faptul ca devenim partener al Ambasadei Sustenabilitatii in Romania este un pas important in planul nostru de a contribui la direct la dezvoltarea durabila a Romaniei si de a face parte din acest dialog despre sustenabilitate pe care Ambasada il faciliteaza. „100 de Romani” este mai mult decat o analiza statistica a societatii romanesti, este un proiect ce analizeaza si masoara modul concret prin care fiecare dintre noi, fie ca suntem un cetatean sau o organizatie, putem contribui la indeplinirea Obiectivelor de Dezvoltare Durabila ale ONU si la un viitor sustenabil al Romaniei”, spune Cristina Hanganu, Director de Comunicare & CSR Lidl Romania.

Cele peste 100 de infografice pot fi descarcate gratuit si sunt insotite de o animatie cu cele mai importante date statistice din proiect.

Citeste si:
Lidl inaugurează un nou magazin. Retailerul a creat 25 de noi locuri de muncă odată cu deschiderea unitătii
Lidl inaugurează un nou magazin. Retailerul a creat 25 de noi locuri de muncă odată cu deschiderea unitătii

Metodologie proiect: Informatiile din infografiile proiectului „100 de Romani” au fost culese in perioada iunie-octombrie 2018, utilizandu-se cele mai recente date din surse oficiale: Institutul National de Statistica, Eurostat, Ministerul Finantelor, Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, Ministerul Sanatatii, UEFA, Biroul Electoral Central, BNR, PISA, Research Institute Credit Suisse, Directia Pasapoarte, ANCOM, Parlamentul European. La baza acestuia a stat proiectul "If the world were a village of 1.000 people", care a aparut pentru prima data in 1991 intr-un articol din ziarul The Valley News (New Hampshire),

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Lidl sustine Ambasada Sustenabilitatii in Romania si lanseaza impreuna proiectul „100 de Romani”