Lectură de un minut

31 Mai 2022 - Știri și Noutăți

Lidl rămâne liderul retailului alimentar din România, cu afaceri în creștere cu 15%

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Lidl rămâne liderul retailului alimentar din România și lasă Kaufland în urmă, după ce raportează o cifră de afaceri de 14,8 miliarde de lei, în 2021. Discounterul a detronat în 2020 compania soră în clasamentul celor mai mari retaileri locali, iar în 2021 și-a majorat afacerile cu peste 15% și se distanțează cu 900 de milioane de lei.

Lidl a raportat o cifră de afaceri de 14,8 miliarde de lei, în creștere cu 15,6% față de anul anterior, un profit de 737 de milioane de lei, în scădere cu 2,5% și 9.092 angajați, cu 313 mai mulți salariați în 2021 față de 2020, potrivit datelor publicate de Ministerul Finanțelor.

Cifra de afaceri a retailerului german Kaufland, parte din grupul Schwarz, a crescut cu 8,8% în al doilea an al pandemiei, ajungând la 13,96 miliarde de lei, în timp ce profitul a scăzut cu 8,5%, până la 886 milioane de lei, în 2021, după ce în 2020 trecuse de 970 de milioane de lei, potrivit datelor publicate de Ministerul Finanțelor. Compania a angajat anul trecut 404 persoane și avea la final 13.512 angajați, în anul în care a inaugurat opt magazine în România.

În 2020, discounterul Lidl a detronat Kaufland în clasamentul celor mai mari retaileri alimentari, după ce a raportat o cifră de afaceri de 12,8 miliarde de lei, cu doar 27 de milioane de lei mai mult decât sora sa. Discounterul cu 33 de noi magazine deschise în 2020 a înregistrat o creștere spectaculoasă de 31% a afacerilor, în timp ce cifra de afaceri a Kaufland a crescut cu aproape 1 miliard de lei. Kaufland, parte din același grup german Schwarz, a rămas însă cea mai profitabilă companie din industrie, apropiindu-se de pragul de un miliard de lei, cu zece deschideri de magazine comunicate în 2020.

Retailul alimentar din România ar putea depăși 142 miliarde de lei în 2021, pe fondul avansului consumului, dar și a accentuării presiunilor inflaționiste.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Lidl rămâne liderul retailului alimentar din România, cu afaceri în creștere cu 15%