Lectură de 6 minute

11 Oct 2021 - Știri și Noutăți

Lidl marchează 10 ani în România: 10.000 de angajați, peste 300 de magazine și 106 milioane de lei investite în proiecte pentru mediu și comunitate

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

În luna octombrie, Lidl România aniversează 10 ani de la intrarea pe piața locală. Retailerul a ajuns în prezent la o rețea locală de peste 300 de magazine și o echipă de aproximativ 10.000 de angajați la nivel național. Lidl a investit peste 106,5 milioane de lei în programe dezvoltate împreună cu societatea civilă.

Lidl România are un sortiment ce cuprinde în proporție de peste 80% produse marcă proprie și a introdus pe piața locală conceptul de „săptămână tematică”.

Peste 3.000 de produse românești în magazinele Lidl

Compania lucrează cu peste 400 de furnizori de produse din România și are peste 3.000 de articole românești, în sortimentul permanent și în promoții de tip in-and-out, în săptămâni tematice precum „Săptămâna Românească” sau „Săptămâna Retro”. Retailerul produce în România majoritatea produselor proaspete: carne proaspătă, mezeluri, lactate, dar și produse de panificație sau produse de tip convenience. Printre brandurile Lidl realizate împreună cu furnizori români se numără Pilos, Pikok sau Chef Select.

În toamna anului 2015, compania a lansat gama Cămară noastră, marca proprie dedicată gustului românesc, produsă exclusiv în România. Gama cuprinde 220 de produse, atât în sortimentul permanent, dar și in-and-out.

În Piața Lidl există fructe și legume de proveniență autohtonă, inclusiv anumite soiuri tradiționale disponibile la raft în timpul sezonului. Prin proiectul „Cultivat în România, specific românesc”, lansat în parteneriat cu Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară din București (USAMVB), Lidl România susține producători români de fructe și legume, alături de care, de-a lungul timpului, a revitalizat o serie de soiuri de autohone precum roșia de Buzău 1600, ceapa roșie de Buzău, ardeiul kapia roșu Potaissa sau ardeiul iute Jovial.

Compania are ca obiectiv susținerea producătorilor români în extinderea pe piața internațională. Astfel, Lidl facilitează exportul de marfă provenită de la furnizorii din România către magazinele Lidl din alte țări, făcând cunoscute produsele românești și către clienții din alte țări. În ultimii cinci ani, Lidl România a facilitat exporturi de peste 164 de milioane de euro pentru produsele furnizorilor români, către piețele din Europa.

Produse Bio la Lidl

Lidl România este primul retailer care a introdus în magazine un întreg sortiment de produse Bio, pe care l-a completat și diversificat constant, gama numărând în prezent peste 300 de produse, în sortimentul permanent și în promoțiile de tip in-and-out.

O altă premieră a fost implicarea directă a consumatorilor în procesul de creare de noi produse. Pelteaua de gutui a Eugeniei și ratavița doamnei Adriana sunt două produse marcă proprie pe care retailerul le-a creat după rețetele autentice ale unor gospodine, prezente pe rafturile magazinelor Lidl sub brandul Cămara Noastră.

Citeste si:
S-a deschis încă un mall în România: peste 100 de milioane de euro investiți în noul centru comercial 
S-a deschis încă un mall în România: peste 100 de milioane de euro investiți în noul centru comercial 

În prezent, Lidl are peste 300 de unități, în toate județele din țară. Portofoliul cuprinde și 5 depozite situate în localitățile Chiajna, Iernut, Lugoj, Nedelea, Roman, cel de-al șaselea fiind în construcție, în localitatea Fundeni, lângă București.

Sustenabilitatea magazinelor Lidl

Șase magazine Lidl din România sunt echipate cu un total de aproximativ 2.000 de panouri fotovoltaice, iar compania are o rețea de peste 140 de puncte de reîncărcare pentru mașini electrice, în parcările magazinelor sale din țară. Mai mult, în 2019, magazinul Lidl din cartierul bucureștean Aviației a fost desemnat cel mai sustenabil magazin din lume, prin certificarea BREEAM Outstanding, fiind primul magazin din România cu acest nivel de certificare și magazinul cu cel mai mare punctaj la nivel mondial - 99,1%, la categoria BREEAM International New Construction 2013. În plus, portofoliul Lidl cuprinde alte două clădiri certificate BREEAM – sediul central din București și centrul logistic din Lugoj.

Peste 100 milioane lei, investite în CSR

Sub umbrela Pentru un viitor mai bun, Lidl România investește în parteneriate ce urmăresc trei direcții: educație, mediu și dezvoltarea serviciilor de urgență. În cei 10 ani de prezență în România, Lidl a susținut peste 100 de ONG-uri, investind în total peste 106,5 milioane de lei în dezvoltarea societății românești.

  • Lidl România este partener al Federației Băncilor pentru Alimente din România, încă de la înființarea primei astfel de Bănci în București, în 2016, pentru a contribui la combaterea risipei alimentare;

  • Prin programul „Cu Apele Curate”, lansat în 2019 împreună cu Asociația MaiMultVerde, Lidl România a contribuit la informarea a peste 65.000 locuitori și la colectarea a peste 200 de tone de plastic din Dunăre, din 10 comunități;

  • Prin parteneriate strategice cu organizațiile Teach for Romania și UNICEF, Lidl România facilitează accesul la educație incluzivă pentru elevii din comunități vulnerabile. Alături de World Vision România, prin programul Pâine și Mâine, Lidl România contribuie încă din 2016 la reducerea abandonului școlar în mediul rural;

  • Din 2019, prin parteneriat cu Centrul Step by Step, Lidl România se implică în susținerea accesului la educație timpurie;

  • Lidl România a facilitat dotarea cu 17 motociclete de intervenție urbană a filialelor SMURD din 7 județe din țară.

Campanie nouă: 10 ani de Lidl + Tine

Lidl celebrează 10 ani în România printr-o campanie Manifest care vorbește despre relația construită alături de clienții săi în tot acest timp, sub sloganul „Ceea ce ne leagă e tot ce contează”. În centrul campaniei se află spotul TV, care poate fi vizualizat aici, a cărui coloană sonoră este melodia „Aici”. Melodia creată special pentru spot este o colaborare în premieră între patru dintre cei mai cunoscuți artiști din România – INNA, Irina Rimes, Carla’s Dreams și The Motans.

Pentru a sărbători cei 10 ani alături de clienți, Lidl a pregătit o serie de Oferte de Zece și premii aniversare ce pot fi câștigate prin simpla înscriere a unui bon de cumpărături de minim 70 lei pe surprize.lidl.ro/10ani sau prin SMS la 1817. Promoția se derulează până pe 14 noiembrie 2021.

În 2020, discounterul Lidl a detronat Kaufland în clasamentul celor mai mari retaileri alimentari, după ce a raportat o cifră de afaceri de 12,8 miliarde de lei, cu doar 27 de milioane de lei mai mult decât sora sa. Discounterul cu 33 de noi magazine deschise în 2020 a înregistrat o creștere spectaculoasă de 31% a afacerilor, în timp ce cifra de afaceri a Kaufland a crescut cu aproape 1 miliard de lei.

Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de pe piața de retail alimentar din Europa. Lidl este prezent în 32 de țări din întreaga lume și în prezent operează aproximativ peste 10.800 de magazine și peste 160 de centre logistice în 29 de țări la nivel mondial.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Lidl marchează 10 ani în România: 10.000 de angajați, peste 300 de magazine și 106 milioane de lei investite în proiecte pentru mediu și comunitate