Lectură de 3 minute

04 Jan 2022 - Știri și Noutăți

Lidl are o nouă campanie de donații la casele de marcat, dedicată programului ASAP de reciclare a plasticului

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Lidl are o nouă campanie de donații la casele de marcat, dedicată programului național ASAP România, care vizează reciclarea plasticului. Campania se desfășoară în perioada 2 ianuarie și 30 iunie 2022, potrivit unui comunicat de presă.

Armata Selectării Atente a Plasticului (ASAP) este un program de responsabilitate socială inițiat de Fundația The Institute și susținut de Lidl România, care urmărește să genereze schimbare în comportamentul adolescenților față de utilizarea responsabilă a plasticului și reciclare.

În 2021, ASAP România a lansat un program pilot de colectare separată a deșeurilor în școli, în unitățile de învățământ din municipiile reședință de județ din România. Programul este prezent în Alba Iulia, Alexandria, Arad, Bistrița, Brăila, Brașov, Constanța, Iași, Ploiești, Râmnicu Vâlcea, Sibiu, Târgu Mureș, Zalău – și în sectoarele 1, 2, 3 și 6 din București, discuțiile fiind în desfășurare și în sectoarele 4 și 5 pentru o implementare la nivelul întregii Capitale. Până la sfârșitul anului 2022, ASAP România va ajunge în toate reședințele de județ, urmând să fie implementat la nivelul întregii țări până în 2025.

ASAP își propune dezvoltarea unui ghid de implementare a unui sistem unitar de colectare separată a deșeurilor în învățământul preuniversitar din România, ce vizează facilitarea și asigurarea unei bune conduite de colectare și reciclare a deșeurilor. El va fi pus la dispoziție public pentru ca toate școlile din țară să aibă acces.

Implementarea programului la nivel național a început în urma unei petiții inițiate în 2020 de către ASAP România, prin care peste 30.000 de persoane din toată țara și-au exprimat dorința ca școlile să devină și mai prietenoase cu mediul, prin adoptarea unui model funcțional pentru colectarea separată în unitățile de învățământ. Conform statisticilor ASAP România, aproximativ 645 de tone de deșeuri au potențialul de a fi recuperate și valorificate în fiecare lună prin colectarea separată din școlile din țară.

ASAP România este un program național de educație, ce își propune creșterea conștientizării asupra problemei plasticului, de la utilizare responsabilă, la colectare separată și reciclare, prin contribuția activă la promovarea educației pentru mediu și crearea unui model de colectare separată aplicabil instituțiilor de învățământ. Dezvoltat de Fundația The Institute și Lidl România, programul ASAP România a început în 2019.

Conform unor statistici Eurostat, România este pe locul 26 din cele 27 de ţări membre ale Uniunii Europene în ceea ce privește rata colectării și a reciclării deșeurilor municipale. În 2019, în țara noastră, s-au reciclat doar 11,5% din totalul de deşeuri.

ASAP este un program susținut de Lidl România, care contribuie la obiectivele strategiei REset Plastic a Grupului Schwarz, din care retailerul face parte.

Citeste si:
Ghinioanele se țin scai de Lidl. Retailerul retrage un alt produs care poate declanșa boli gastrointestinale severe
Ghinioanele se țin scai de Lidl. Retailerul retrage un alt produs care poate declanșa boli gastrointestinale severe

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Lidl are o nouă campanie de donații la casele de marcat, dedicată programului ASAP de reciclare a plasticului