Lectură de 5 minute

08 Nov 2023 - Știri și Noutăți

Liber la construcții și renovări: prețurile materialelor au scăzut cu până la 25% în 2023

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Prețurile materialelor de construcții și ale materiilor prime pentru mobilier au înregistrat scăderi majore începând cu a doua jumătate a acestui an, arată o analiză făcută de retailerul în domeniu, Mathaus. În 2023, cele mai importante ajustări ale prețurilor au fost înregistrate la materiile prime pentru mobilier, unde materiale precum PAL sau MDF au fost vândute cu 30%, respectiv 34% mai ieftin față de perioada similară din 2022. Alte materiale ale căror prețuri au scăzut cu până la 25% sunt oțelul beton și materialele pentru realizarea termosistemelor. 

Sursa foto: Mathaus

Specialiștii Mathaus susțin că există o tendință de scădere a prețurilor, acest lucru impulsionând proiectele clienților și planurile de renovare sau amenajare a locuinței.

Statistica realizată de retailerul de materiale pentru construcții, renovări sau reparații, parte a grupului Arabesque, a fost bazată pe evoluția prețurilor monitorizate în perioada septembrie – octombrie 2023 versus perioada similară a anului 2022. Au fost analizate principalele categorii de materiale și produse dintre cele mai vândute de retailer atât online cât și în magazinele fizice.

Potrivit analiștilor Mathaus, prețurile au o tendință de scădere, la care se mai adaugă încă un val de scăderi accentuate în perioada Black Friday, ca urmare a reducerilor de până la 50% pe care retailerul le-a anunțat începând cu 8 noiembrie.

Materia primă pentru construcții, cu 25% mai ieftină

Clienții care au început anul acesta proiectul de construcție al casei au beneficiat de echilibrările de preț la multe materiale. Prețul oțelului a scăzut cu 25%, iar țevile și profilele pentru construcții au înregistrat și ele o reducere de 10%. În cazul zidăriei din cărămidă și BCA prețul mediu pe tonă este mai mic cu 5%.

Plăcile OSB au o diminuare a prețului cu 20%, polistirenul expandat cu 24% iar vata minerală cu 8%, în timp ce mortarele au prețuri mai mici față de aceeași perioadă a anului trecut cu până la 5%.

În ceea ce privește produsele de amenajări exterioare, prețul profilelor WPC este cu 10% mai mic.

Citeste si:
Kaufland inaugurează al doilea magazin din 2024
Kaufland inaugurează al doilea magazin din 2024

Printre categoriile cu cele mai evidente scăderi de preț în ultimul an a fost categoria de materie primă pentru mobilier. Specialiștii Mathaus arată că, în octombrie 2023 comparat cu aceeasi perioadă a anului trecut, prețul la PAL a scăzut cu 30%, al MDF cu 34%, PAL melaminat cu 20%, iar blaturile de bucătărie au fost și ele mai ieftine cu 30%.

Clienții care au avut ca obiective constucția, renovarea locuinței sau eficientizarea costurilor cu energia prin termoizolare au avut de câștigat anul acesta. Statisticile noastre arată că prețurile în multe categorii de produse au scăzut comparativ cu 2022 și sperăm ca piața să își continue proiectele având în vedere aceste informații. În ciuda scăderilor, sunt anumite categorii care și-au pastrat prețul sau au suferit ușoare creșteri cum am observat la parchet, sanitare sau la categoria electricelor cum ar fi corpurile de iluminat. Indiferent de trendurile din piață, la Mathaus clienții vor găsi în luna noiembrie prețuri cu până la 50% mai mici, în perioada de Black Friday.

Cristi Matei, director de retail al Mathaus

Cele mai vândute materiale de construcții online

Potrivit analizei Mathaus, reducerea prețurilor a încurajat comenzile de materiale pentru construcții, renovări și reparații, atât online cât și offline. Cele mai vândute materiale pe site-ul www.mathaus.ro au fost gardurile metalice dar și materiale grele pentru construcții precum BCA, oțel beton, vată minerală și OSB.

Explicația vine din faptul că românii vor să reducă timpul și efortul depus în transportul materialelor și să se asigure ca acestea ajung rapid la locație pentru a fi puse in operă, având în vedere că fiecare zi pe un șantier înseamnă costuri cu forța de muncă.

“Accesul la o flotă specializată cu 1000 de camioane a determinat clienții Mathaus să comande online majoritatea produselor necesare pentru construcția și renovarea casei. Cei care cunosc deja calitatea brand-urilor și specificațiile acestora aleg să economisească timpul petrecut în magazine. Mathaus livrează oriunde, cu flota proprie sau prin curierii parteneri, iar găsirea transportului nu mai este parte din efortul pe care trebuie să îl depui pentru achiziționarea materialelor“, a mai precizat directorul de retail al companiei.

Producătorii locali și cei regionali, mai prezenți pe rafturile magazinelor Mathaus

Reducerea prețurilor la materialele pentru construcții este o consecință directă a evoluției pieței globale. După diminuarea semnificativă a importurilor din China, producătorii locali și regionali și-au mărit prezența în mixul de produse al retailerului român.

Chiar dacă importurile din China au fost reluate sau sunt în curs de reluare, alte țări devin tot mai prezente în magazinele Mathaus. România, Germania, Turcia, Bulgaria, Ucraina și Polonia sunt țările cu o prezență semnificativă a brand-urilor în portofoliul retailerului.

Mathaus este brandul de retail al Arabesque, furnizor de solutii integrate pentru piața construcțiilor din Romania și înglobează 8 magazine fizice locale și site-ul www.mathaus.ro. În magazinele sale, retailerul oferă soluții complete pentru construcții, renovări, reparații sau amenajări indiferent de complexitatea proiectului. În oferta online sunt disponibile peste 46.000 articole de la cei mai importanți producători și furnizori, locali și internaționali, de soluții pentru casă, curte și grădină. Mathaus oferă avantajul unic de a livra oriunde produsele comandate, cu ajutorul flotei proprii formată din 1000 de camioane de dimensiuni mici și mari, fie prin rețelele tradiționale de servicii de curierat.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Liber la construcții și renovări: prețurile materialelor au scăzut cu până la 25% în 2023