Lectură de 3 minute

22 Apr 2021 - Știri și Noutăți

Lăptăria cu Caimac a obținut certificarea ”International Food Standards” și poate exporta produse în Uniunea Europeană

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Lăptăria cu Caimac, producătorul de lactate românești, a obținut, în urma unui audit desfășurat în luna martie 2021, certificarea ”International Food Standards 6.1”, sistemul de recunoaștere internațională a securității alimentelor și managementul calității, obligatoriu pentru a putea exporta produse alimentare finite către magazinele din Uniunea Europeană.

„Am pregătit certificarea încă din 2019, însă restricțiile impuse de pandemie ne-a întârziat planurile. Unul dintre obiectivele noastre este să ajungem cu produsele Lăptăriei și pe piața externă, iar acesta a fost ultimul pas înainte de a începe proiectele de export. Suntem convinși că vom avea succes peste hotare, pentru că oferim o gamă de lactate premium, care au mare adresabilitate pentru consumatorii din Uniunea Europeană. Faptul că am crescut capacitatea de producție și plănuim să extindem atât fabrica, cât și depozitul, ne va permite să acoperim necesarul suplimentar de produse pentru export”, a declarat Adrian Cocan, directorul general al Agroserv Măriuța.

Obținerea certificării IFS 6.1 a presupus realizarea unui audit amănunțit al fabricii Lăptăriei cu Caimac din Drăgoești și verificarea respectării a numeroase exigențe tehnice, cum ar fi gestionarea materiei prime și analizelor specifice, posibilele contaminări; mentenanța utilajelor și calibrări; trasabilitatea produselor noastre până la furnizori; gestionarea igienei atât pe infrastructură, spații, utilaje, cât și în cazul personalului operator; verificări și bune practici pentru siguranța alimentului, concordanța cu legislația în vigoare.

Auditul a fost realizat de Lloyds Register, iar menținerea certificării presupune reauditarea anuală.

Laptăria cu Caimac, afaceri de aproape 50 milioane lei

Lăptăria cu Caimac împlinește anul acesta 3 ani de la lansare și a încheiat anul 2020 cu o cifră de afaceri de 49 de milioane de lei, înregistrând creșteri atât la nivel de capacitate de producție, cât și la nivel de vânzări. La finalul anului trecut, compania a lansat prima emisiune de obligațiuni în valoare de 3 milioane de euro, iar în luna martie a primit aprobarea pentru derularea unei oferte de vânzare de tip plasament privat de acțiuni.

Produsele Lăptăria cu Caimac sunt prezente în peste 2.000 de magazine, la nivel național, inclusiv în rețelele: Mega Image, Auchan, Cora, Kaufland, Carrefour, Profi, Selgros, Metro Cash & Carry, Diana, Panemar, Fraher și în numeroase băcănii, magazine de proximitate și magazine tradiționale, dar și în HoReCa.

Agroserv Măriuța a fost înființată în anul 1994 și până în 2018 a avut exclusiv activități agricole, cultură mare (grâu, orz, rapiță, triticale, porumb, lucernă și altele, pe o suprafață de 3.000 ha) și fermă de vaci de lapte (cu peste 2.700 animale). Începând cu anul 2018 a pus în funcțiune o fabrică modernă de lactate și a lansat brandul Lăptăria cu Caimac, un brand care a înregistrat o creștere rapidă în preferințele consumatorilor datorită produselor de înaltă calitate.

Lăptăria cu Caimac are propria fermă. Fabrica de procesare, în care s-au investit peste 5 milioane euro, are o capacitate tehnică de aproximativ 75 tone de lapte pe zi.

Citeste si:
Venituri de peste 300 de milioane de euro pentru Jumbo, în 2023. Care sunt planurile pentru 2024
Venituri de peste 300 de milioane de euro pentru Jumbo, în 2023. Care sunt planurile pentru 2024

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Lăptăria cu Caimac a obținut certificarea ”International Food Standards” și poate exporta produse în Uniunea Europeană