Lectură de 4 minute

03 Apr 2023 - Știri și Noutăți

La ce cifre vrea să ajungă Agroland Business System în 2023

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Agroland Business System, grup antreprenorial românesc de retail, agricultură și alimentație, care deține una dintre cele mai mari rețele de magazine agricole din România, vizează pentru anul 2023, la nivel consolidat, vânzări nete în valoare de 329,7 milioane de lei, o creștere de 17% față de rezultatul obținut în 2022, și un profit net de 11,1 milioane de lei, o majorare de 237% în comparație cu cel înregistrat în anul precedent.
 

Sursa foto: Agroland

După un 2022 plin de provocări pentru compania noastră, ne așteptăm ca 2023 să reprezinte un an de stabilizare. În ciuda creșterii cheltuielilor și a presiunii pe marjele produselor, în 2022 am realizat mai multe investiții la nivelul tuturor liniilor de business, cu scopul de a consolida modelul nostru de afaceri integrat și de a reechilibra structura veniturilor pe parcursul unui an. Aceste proiecte, incluzând fabricile de furaje din Caransebeș și Ișalnița, creșterea capacității de producție a Avicola Mihăilești, precum și producția de ouă lichide tot la Mihăilești, care au fost operaționalizate în prima parte a anului 2023, vor produce venituri însemnate, ceea ce va avea un impact semnificativ asupra marjelor.

Horia Cardoș, fondator și CEO al Agroland Business System

Pentru acest an, Agroland Business System vizează dezvoltarea rețelei de magazine Agroland. Astfel, compania are în plan ca pe parcursul acestui an să deschidă patru noi magazine MEGA, care să genereze o creștere a cifrei de afaceri cu 50% în comparație cu cea obținută de acestea în 2022, an în care și-a atins obiectivul de a dubla cifra de afaceri a magazinelor MEGA comparativ cu 2021. De asemenea, compania are în plan să deschidă și alte 10 noi magazine tradiționale Agroland.

În ceea ce privește Agroland Agribusiness, subsidiara Agroland Business System specializată în vânzarea de inputuri agricole, aceasta estimează pentru 2023 vânzări nete în valoare de 81,8 milioane de lei, în creștere cu 29% în comparație cu anul 2022, și un profit net de 3,2 milioane de lei, +36% față de anul anterior.

Agroland Business System a înregistrat în 2022 venituri consolidate de 305,1 milioane de lei, o creștere cu 31% față de 2021, și un profit net de 3,3 milioane de lei, o scădere de 62% comparativ cu anul anterior. La nivelul Agroland Agribusiness, veniturile din exploatare s-au ridicat în 2022 la 63,5 milioane de lei, o majorare cu 97%, în timp ce rezultatul net a fost de 2,3 milioane de lei, în creștere cu 4% față de anul 2021. Agroland Business System este listată pe piața AeRO a Bursei de Valori București începând cu data de 1 martie 2021 și se tranzacționează sub simbolul AG, având o capitalizare de piață de 102 milioane de lei. De asemenea, acțiunile Agroland Agribusiness sunt listate pe piața AeRO a Bursei de Valori București începând cu data de 15 iunie 2021 și se tranzacționează sub simbolul AAB. În prezent, compania are o capitalizare de piață de 30 milioane de lei.

Agroland Business System (BVB: AG) este o companie antreprenorială românească, care deține cea mai mare rețea de magazine agricole din România. Compania a fost fondată în anul 2009 la Timișoara de către antreprenorul Horia Cardoș și astăzi operează o rețea de aproximativ 250 de magazine specializate în vânzarea de produse pentru grădină, fermă și animale de companie. De asemenea, compania deține și platforma Avicola Mihăilești, unde produce ouă de consum și pui de o zi. Această platformă este formată din șase ferme aflate pe o suprafață de 30 de hectare în județul Giurgiu. Agroland este activă și în zona de tehnologie prin AgTech TM by Agroland, primul program complet de incubare din România care stimulează și susține inovația în agricultură. Acțiunile Agroland Business System sunt listate pe piața AeRO a Bursei de Valori București începând cu data de 1 martie 2021 sub simbolul AG.

Agroland Agribusiness este o companie antreprenorială românească, specializată în vânzarea de inputuri pentru agricultură. Compania activează în acest moment în zona de Sud a țării, respectiv în județele Dolj, Olt, Mehedinți, Argeș, Teleorman, Vâlcea, Gorj, Dâmbovița, Ilfov, Ialomița, Călărași, Tulcea, Brăila și Constanța. Principalele inputuri agricole comercializate de Agroland Agribusiness sunt fertilizanții, pesticidele, semințele și combustibilii, astfel, compania comercializează întregul set de inputuri necesare fermierilor. În plan secundar, Agroland Agribusiness este implicată și în trading-ul cu cereale, activitate prin care achiziționează cereale de la fermieri și le valorifică către traderii mari care operează doar în puncte fixe sau doar în porturi. Astfel, Agroland Agribusiness operează ca un furnizor pentru fermieri, atât prin inputurile pe care le comercializează, dar și ca potențial cumpărător al culturilor fermierilor. Acțiunile Agroland Agribusiness sunt listate pe piața AeRO a Bursei de Valori București începând cu data de 15 iunie 2021 sub simbolul AAB.

Citeste si:
PWC: De două ori mai mulți executivi se așteaptă la creștere economică
PWC: De două ori mai mulți executivi se așteaptă la creștere economică

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  La ce cifre vrea să ajungă Agroland Business System în 2023