Lectură de 5 minute

25 Feb 2022 - Știri și Noutăți

KFC, Pizza Hut și Taco Bell au înregistrat vânzări în creștere cu 41% față de 2020

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Sphera Franchise Group, care deține brandurile KFC, Pizza Hut și Taco Bell, a generat vânzări consolidate de 271,6 milioane lei în T4 din 2021, o creștere cu 30% față de același trimestru din 2020. Însă, din cauza restricțiilor cauzate de introducerea certificatului verde în România, compania a înregistrat o scădere ușoară, de 4% față de trimestrul anterior. Sphera a încheiat anul 2021 cu vânzări din restaurante de un miliard de lei, un reper istoric pentru grup, cu o creștere de 41% față de 2020. 

Vânzările generate de KFC, Pizza Hut si Taco Bell în România în ultimul trimestru al anului 2021 au contribuit cu 231,1 milioane de lei, în creștere cu 24% față de aceeași perioadă a anului 2020, însă au scăzut cu 7% comparativ cu T3 2021.

Vânzările în Republica Moldova au atins cote istorice de 3,6 milioane de lei, o creștere de 22% față de aceeași perioadă a anului trecut și o apreciere de 13% față de trimestrul anterior, în timp ce performanța în Italia s-a îmbunătățit semnificativ, ajungând la 36,9 milioane de lei, cu 885 mai mult față de T4 2020 și o creștere cu 11% comparativ cu T3 2021.

Din punct de vedere al împărțirii pe branduri, în T4 2021, KFC a generat venituri în valoare totală de 234,1 milioane de lei (creștere de 28% față de T4 2020; scădere de 4% față de T3 2021); Pizza Hut - 24,7 milioane de lei (creștere 55% față de T4 2020; scădere cu 7% față de T3 2021 și Taco Bell - 12,7 milioane de lei (creștere de 44% față de T4 2020; scădere cu 9% comparativ cu T3 2021).

Retail jobs

Rezultatele arată în mod clar efectul restricțiilor asupra circulației persoanelor care nu dețin certificat COVID-19 în România, care pe parcursul a aproape întregului T4 2022 au avut acces restricționat și nu au putut intra în niciun spațiu închis, inclusiv restaurante și centre comerciale, având doar opțiunea de a cumpăra prin livrare sau de a folosi restaurantele cu drive-thru.

Cheltuielile au crescut mai mult decât vânzările

Cheltuielile în restaurante au crescut marginal mai rapid decât vânzările din T4 2021, ajungând la 259, 3 milioane de lei, o creștere cu 33% față de T4 2020.

Profitul operațional al restaurentelor în T4 2021 a fost de 14,9 milioane de lei, în creștere cu 3% față de T4 2020. Cheltuielile G&A au scăzut cu 23%, ajungând la 12 milioane de lei și astfel profitul operațional de 2,9 milioane de lei, față de o pierdere de 1,2 milioane de lei în T4 2020. Costurile financiare au crescut cu 119% din cauza impactului negativ al cursului valutar și a finanțării suplimentare contractate în T4 2021, ajungând la 2,8 milioane de lei.

Grupul a încheiat T4 2021 cu un profit brut de 70.000 de lei și un rezultat net negativ de 0,7 milioane de lei, în scădere față de un rezultat net pozitiv de 2,3 milioane de lei înregistrat în T4 2020.

Citeste si:
Silvia Sticlea, Nestlé: Vrem ca până la finalul anului Garden Gourmet să ajungă să reprezinte 4-5% din cifra de afaceri a diviziei
Silvia Sticlea, Nestlé: Vrem ca până la finalul anului Garden Gourmet să ajungă să reprezinte 4-5% din cifra de afaceri a diviziei

Vânzările din România au contribuit cu 87% la acest rezultat (87,3 milioane de lei), Italia 11% (114,1 milioane lei) si Republica Moldova 1% (12,4 milioane lei). În ceea ce privește performanța brandurilor, KFC, prezent pe trei piețe, a contribuit cu 86% (861,5 milioane lei) la venituri, Pizza Hut 9% (90 milioane lei), în timp ce Taco Bell a contribuit cu 5% (48,8 milioane de lei) la vânzările totale.

Pe parcursul anului 2021, grupul și-a îmbunătățit controlul costurilor, deoarece cheltuielile în restaurante au crescut într-un ritm mai lentd ecât vânzările, în timp ce costurile G&A au înregistrat o scădere de 1% față de 2020. Cheltuielile în restaurante s-au ridicat la 917,2 milioane lei, determinate de o creștere cu 50% în salariile și beneficiile angajaților, care au ajuns la 225,9 milioane lei, și o creștere cu 41% a costurilor cu alimente și materiale, care au ajuns la 327,6 milioane lei, ambele poziții punând cea mai mare presiune din cauza mediului general inflaționist resimțit de-a lungul anului 2021.

Chiria a crescut cu 24% atingând 72,5 milioane lei, datorită numărului mai mare de restaurante operate, totuși, pe parcursul întregului an, grupul a continuat renegocierile chiriilor în Italia, precum și pentru locațiile Pizza Hut din România.

În total, în 2021, grupul a reușit să obțină reducerid e chirie de 3,8 milioane de lei, o treime din reducerile care au fost obținute în 2020 (11,6 milioane de lei). Cheltuielile cu terții, care constau în principal din taxele datorate platformelor de livrare, au crescut cu 42% fațăd e 2020. Cu toate acestea, Grupul a compensat o parte dintre costuri prin creșterea prețurilor produselor vândute cu livrare, atenuând astfel o mare parte a efectului pe care l-a avut asupra rezultatului final creșterea vânzărilor cu livrare. grupul a încheiat anul 2021 cu un profit de exploatare în restaurante de 85,7 milioane de lei, o creștere cu 74% față de 2020.

Cheltuielile G&A au scăzut cu aproape 1% în 2021, ajungând la 50,5 milioane lei. Rezultatul operațional a crescut semnificativ, de la o pierdere operațională de 1,6 milioane lei la un profit operațional de 35,2 milioane lei în2021. Costurile financiare au crescut cu 59% în 2021, ajungând la 8,4 milioane lei, în principal din cauza impactului negativ al cursului valutar. Profitul brut în 2021 a fost de 27 de milioane de lei, față de pierderea de 6,7 milioane de lei în 2020. Datorită facilităților acordate pentru impozitul specific, rezultatul final în 2021 a ajuns la 27,4 milioane de lei, îmbunătățire semnificativă față de pierderea netă de 2,4 milioane de lei în 2020.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  KFC, Pizza Hut și Taco Bell au înregistrat vânzări în creștere cu 41% față de 2020