Autoritatea Națională de Supraveghere a finalizat în luna decembrie 2021 o investigație la retailerul Kaufland România și a constatat încălcarea dispozițiilor art. 15 alin. (3) din Regulamentul General privind Protecția Datelor, referitor la dreptul de acces. Compania a fost sancționată contravențional cu amendă de 14.846 de lei, echivalentul a 3.000 de euro.
Investigația a fost demarată ca urmare a unei plângeri formulate de o persoană care a reclamat faptul că operatorul nu a furnizat o copie integrală a înregistrărilor video pentru un anumit interval orar în care aceasta a fost în incinta comercială respectivă.
„În cadrul investigației efectuate, s-a reținut că reprezintă o obligație a operatorului comunicarea unei înregistrări video ce conține imagini care privesc persoana vizată, ca urmare a exercitării dreptului de acces de către acesta, iar comunicarea imaginilor se poate efectua de operator prin luarea măsurilor de obturare (”blurare”) a acelor imagini care ar putea să aducă atingere drepturilor și libertăților altor persoane fizice, dacă este cazul.
Prin urmare, operatorul este obligat să adopte o serie de măsuri tehnice și organizatorice, pentru a permite deplina exercitare a dreptului de acces al persoanei vizate, cu respectarea, în același timp, a drepturilor altor persoane fizice”, se arată în comunicatul emis de Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal.
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.350 de magazine în 8 țări, 139.000 de angajați și o rețea de 147 de magazine în România.