Lectură de 3 minute

29 Sep 2021 - Știri și Noutăți

Kaufland începe o campanie anti-risipă alimentară, prin care va semnaliza produsele încă bune de consum cu eticheta „Atenție, delicios!”

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Kaufland România lansează prima campanie anti-risipă alimentară, numită ”Atenție, delicios!”, ca parte a strategiei companiei ca până în 2030 să reducă cu până la 50% risipa alimentară din toate magazinele și să crească nivelul de conștientizare al acestui fenomen și în rândul consumatorilor.

Printre alimentele perfect consumabile care ajung cel mai des la coșul de gunoi se numără fructele și legumele cu aspect ușor deteriorat, ce nu se conformează standardului estetic, sau produsele care ating data recomandată de consum. Pentru a atrage atenția consumatorilor, în următoarea perioadă în 20 de magazine Kaufland vor fi disponibile fructe și legume autohtone ”imperfecte”.

La începutul acestui an, retailerul a lansat Cantina socială, un proiect ce se adresează familiilor cu venituri mici și persoanelor fără adăpost. Zilnic, de luni până vineri sunt pregătite 700 de porții de mâncare caldă de către personalul specializat, pentru a fi distribuite de reprezentanții Asociației Șansa Ta către persoane vulnerabile și către ONG-uri partenere aflate în legătură cu acestea. Kaufland asigură produsele necesare pentru prepararea meselor comunitare. O parte din alimente provin din stocurile aflate în vânzare accelerată, iar meniul zilnic este stabilit urmărind folosirea optimă a tuturor resurselor. Până în prezent, 48 de tone de alimente au fost salvate, în principal carne, fructe și legume. Peste 100.000 de porții au fost oferite celor în nevoie.

Românii aruncă zilnic 6.000 de tone de alimente, potrivit datelor Departamentului pentru Dezvoltare Durabilă.

Direcțiile de acțiune la nivelul companiei Kaufland sunt:

  • Reducerea: de îndată ce produsele se apropie de data expirării, li se aplică o reducere treptată de preț. Acestea sunt apoi marcate și plasate în magazinele din întreaga țară. Astfel, sub deviza „Mai ieftin, dar la fel de gustos”, diferite grupe de marfă vor fi semnalizate la raft pentru a fi mai ușor de reperat de către clienți.
  • Evitarea: datorită sistemelor complexe de gestionare a stocurilor și proceselor automate, produsele sunt achiziționate în cantitățile necesare. Astfel se previn stocurile în exces, care ar ajunge la gunoi.
  • Educarea: ca parte a instruirii periodice obligatorii, angajații Kaufland România dobândesc cunoștințele necesare despre reducerea pierderilor de produse, respectând totodată standardele de prospețime și igienă.
  • Utilizarea și recuperarea: implicarea în comunități alături de asociații neguvernamentale și bănci de alimente pentru a dona alimentele care încă pot fi utilizate.

Sfaturi de la Kaufland pentru a lupta cu risipa alimentară

5 sfaturi ușor de implementat pentru a lupta contra risipei alimentare:

  1. Cunoaște diferența între Consumă de preferință înainte de și Expiră la. „De preferință” indică data după care alimentele respective își pot pierde din prospețime, dar nu sunt periculoase pentru consum dacă se respectă instrucțiunile de depozitare, iar ambalajul nu este deteriorat. Formula “expiră la” este mult mai restrictivă și se referă la alimente care trebuie consumate înaintea datei de pe ambalaj, pentru siguranță.

  2. Nu pleca la cumpărături fără o listă: decide de acasă care sunt rețetele pe care vrei să le prepari și consumă tot ceea ce cumperi.

    Citeste si:
    Vânzările magazinelor din Veranda Mall au crescut cu 8% în 2024. Care sunt cele mai căutate produse
    Vânzările magazinelor din Veranda Mall au crescut cu 8% în 2024. Care sunt cele mai căutate produse
  3. Nu face cumpărături atunci când îți este foame: chiar dacă pare doar un mit, dacă alegi să faci cumpărături atunci când îți este foame, vei fi tentat de mai multe alimente decât poți consuma de fapt.

  4. Gătește în cantități mici: Chiar dacă gătești rețetele preferate ale familiei, prepară-le în cantități mici. Așa te poți asigura că vor fi consumate integral.

  5. Folosește-ți imaginația: resturile din timpul cinei, alimentele aproape de expirare ce nu pot fi congelate, toate pot deveni ad-hoc rețete delicioase.

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.350 de magazine în 8 țări, 139.000 de angajați și o rețea de 146 de magazine în România.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Kaufland începe o campanie anti-risipă alimentară, prin care va semnaliza produsele încă bune de consum cu eticheta „Atenție, delicios!”