Cifra de afaceri a retailerului german Kaufland, parte din grupul Schwarz, a crescut cu 8,8% în al doilea an al pandemiei, ajungând la 13,96 miliarde de lei, în timp ce profitul a scăzut ușor, cu 8,5%, până la 886 milioane de lei, în 2021, după ce în 2020 trecuse de 970 de milioane de lei, potrivit datelor publicate de Ministerul Finanțelor. Compania a angajat anul trecut 404 persoane și avea la final 13.512 angajați, în anul în care a inaugurat opt magazine în România.
În 2020, discounterul Lidl a detronat Kaufland în clasamentul celor mai mari retaileri alimentari, după ce a raportat o cifră de afaceri de 12,8 miliarde de lei, cu doar 27 de milioane de lei mai mult decât sora sa. Discounterul cu 33 de noi magazine deschise în 2020 a înregistrat o creștere spectaculoasă de 31% a afacerilor, în timp ce cifra de afaceri a Kaufland a crescut cu aproape 1 miliard de lei. Kaufland, parte din același grup german Schwarz, a rămas însă cea mai profitabilă companie din industrie, apropiindu-se de pragul de un miliard de lei, cu zece deschideri de magazine comunicate în 2020.
Lidl încă nu a publicat datele financiare pentru anul 2021.
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.300 de magazine în 8 țări, 132.000 de angajați și o rețea de 152 de magazine în România.