Lectură de 2 minute

15 Sep 2020 - Știri și Noutăți

JYSK, rezultate peste așteptări în pandemie: afaceri de 4,1 miliarde euro și planuri pentru 150 de magazine noi

Angela Alexandru

Grupul scandinav JYSK a înregistrat cea mai mare cifră de afaceri în anul financiar 2019/2020. În ciuda situației coronaviruslui, retailerul a bifat afaceri de 4,1 miliarde euro, ceea ce reprezintă o creștere de 7,6% față de anul financiar 2018/2019.

Numărul de clienți a fost asemănător cu cel înregistrat în anul financiar trecut, deși majoritatea magazinelor JYSK au fost închise în lunile martie și aprilie din cauza coronavirusului. ”Acest lucru se datorează vânzărilor bune avute înainte de apariția coronavirusului în Europa și Asia și unei creșteri semnificative a clienților după ce am avut permisiunea de a redeschide magazinele” spune Jan Bøgh, CEO & President JYSK. 

JYSK - oamenii investesc în locuință 

Printre altele, Jan Bøgh crede că această creștere a cifrei de afaceri se datorează faptului că mulți europeni au ales să investească mai mulți bani în casele lor, atunci când granițele s-au închis, iar oamenii s-au pregătit să își petreacă vara acasă. 

”Sunt sigur că o mare parte din oameni au cheltuit bugetul destinat călătoriilor pe mobilier nou pentru casa și grădina lor, ceea ce, bineînțeles, a avut un impact pozitiv asupra vânzărilor JYSK. Mai mult decât atât, acest lucru ne-a dat șansa să arătăm unui număr mai mare de clienți ce are JYSK de oferit,” spune Jan Bøgh.

În plus, așa cum s-a întâmplat și în alte companii, JYSK a înregistrat o creștere semnificativă a vânzărilor online. Acest lucru s-a petrecut mai ales în țările în care magazinele fizice au fost închise pentru o perioadă lungă de timp. 

Citeste si:
Vânzările de pachete de rewards către companii au crescut cu 20% pentru angajați, pe fondul muncii de acasă

JYSK, 150 de magazine noi anul acesta 

”Coronavirusul a însemnat multe costuri suplimentare pentru noi în mai multe arii. Pe de altă parte, am fost nevoiți să amânăm unele investiții care erau planificate, pentru că mai multe activități din magazine nu au putut fi realizate. De exemplu, nu am reamenajat și nu am deschis atât de multe magazine câte aveam în plan”, spune Jan Bøgh.

El se așteaptă, de asemenea, la câștiguri satisfăcătoare, care vor consolida capacitatea JYSK de a investi mai mult și de a reveni la un nivel ridicat de activitate. În anul financiar 2019/2020 JYSK a deschis 106 magazine noi, iar în noul an curent compania plănuiește inaugurarea a 150 de magazine noi. 

“Pentru că guvernele europene au susținut locurile de muncă și economia, foarte multe companii nu s-au lovit încă de consecințele economice ale coronavirusului în perioada ultimului an financiar. Mă aștept însă ca lucrurile să se schimbe în următorul an, multe companii vor fi afectate în 2021 și, dacă șomajul va crește semnificativ, și JYSK va fi afectată”, spune Jan Bøgh.

Citeste si:
Lidl a donat 20 de concentratoare de oxigen pentru spitalul județean din Botoșani, destinate îngrijrii pacienților cu Coronavirus
Retail.ro /  Știri și Noutăți /  JYSK, rezultate peste așteptări în pandemie: afaceri de 4,1 miliarde euro și planuri pentru 150 de magazine noi