Gigantul cu sediul la Shanghai, care a făcut din produsele la prețuri accesibile specialitatea sa de când s-a lansat în China în 2015, a înregistrat un salt de 90% al profitului net în 2023, de la un an la altul, la 60 de miliarde de yuani (8,3 miliarde de dolari), potrivit unui comunicat, relatează gulfnews.com.
Pinduoduo este acum un concurent important pentru colosul Alibaba, deși aplicația sa de mare succes Temu se află acum în vizorul mai multor țări, inclusiv Franța, al cărei parlament a susținut o serie de măsuri împotriva mărcilor fast fashion low-cost.
Adunarea Națională a Franței a aprobat măsuri care includ interzicerea publicității pentru cele mai ieftine produse textile și o taxă de mediu aplicată articolelor low-cost.
Shein, rivalul chinez al lui Temu, a fost desemnat ca fiind un exemplu de producție intensivă de modă.
Miercuri, Pinduoduo a declarat că profitul său net a crescut de peste două ori în ultimul trimestru din 2023, cu 146%, iar vânzările anuale ale firmei au ajuns la 247,6 miliarde de yuani (34,4 miliarde de dolari), în creștere cu 90% față de anul precedent.
Pe lângă ascensiunea sa peste hotare, Pinduoduo se bucură de un succes tot mai mare în China, într-un moment în care consumatorii chinezi își reduc cheltuielile și se orientează către produse cu prețuri mici, pe fondul încetinirii economice și al șomajului ridicat în rândul tinerilor.
Această schimbare de comportament a permis Pinduoduo să depășească pentru scurt timp Alibaba în ceea ce privește capitalizarea bursieră în noiembrie.