Lectură de 7 minute

21 Mar 2024 - Știri și Noutăți

HORNBACH IT HUB în România: Inovație și echilibru global în dezvoltarea tehnologică 

Advertorial

Abonează-te pe  

În era digitală în continuă evoluție, adaptarea rapidă și inovația sunt cheia pentru succesul oricărei companii. HORNBACH își consolidează eforturile tehnologice prin lansarea unui IT HUB în România. Am stat de vorbă cu Andreas Schobert, CTO și membru al Consiliului de Conducere al HORNBACH Baumarkt AG, pentru a afla motivația din spatele acestei decizii strategice, precum și viziunea și planurile pentru viitorul HUB-ului IT.

Sursa foto: Hornbach Romania

HUB-ul IT din România nu doar că va susține operațiunile globale ale HORNBACH, dar va servi și ca un centru de inovare, focalizat pe proiecte menite să revoluționeze modul în care compania interacționează cu clienții și gestionează operațiunile sale. Prin recrutarea celor mai bune talente și oferind un mediu de lucru dinamic și stimulativ, HORNBACH își propune să devină un punct de referință în domeniul tehnologiei retail.

  • Care este activitatea de bază a IT HUB?

Activitatea principală a HUB-ului IT este de a consolida soluțiile tehnologice pentru HORNBACH prin creativitate internațională și expertiză IT românească.

  • De ce a fost aleasă România pentru acest proiect?

În primul rând, România oferă multe talente foarte competente în domeniul IT, care nu numai că au ceva de oferit din punct de vedere tehnologic, dar doresc să facă parte din ceva mai mare. Echipa noastră din România înțelege că nu este vorba doar de a produce coduri, ci că fiecare linie de cod face parte din ceva care face diferența față de niveluri mai ridicate de satisfacție a clienților.

Al doilea motiv este dat de faptul că avem deja succes pe piața românească prin magazinele HORNBACH și oferim un mediu de dezvoltare foarte interesant cu abordarea noastră interconectată de retail - atât din punct de vedere tehnic, cât și din punct de vedere al oamenilor. Pentru a ne asigura că putem continua să oferim caracteristici de diferențiere reală, avem nevoie să experimentăm și să înțelegem noi înșine modelul nostru de afaceri în fiecare zi. Care sunt problemele care îi mișcă pe clienții noștri, unde putem oferi soluții mai bune pentru colegii noștri din magazine, logistică și merchandising? Fără un go-and-see real, acest lucru nu ar fi posibil. Tocmai de aceea, România este o locație ideală pentru noi pentru a face HORNBACH mai bun, în general.

  • Care sunt avantajele pe care le are România, din perspectiva dvs., pe zona de servicii IT?

Pe de-o parte, nivelul de formare și expertiză din România este la cel mai înalt nivel european și, pe de altă parte, există o mare afinitate pentru gândirea holistică a tehnologiilor. Un exemplu este interacțiunea dintre dezvoltare și securitatea IT. Dezvoltatorii români învață de la început că securitatea prin proiectare este necesară.

  • De ce ați luat decizia de a deschide un HUB IT vs. a externaliza aceste procese?

Motivul este simplu: așa cum am menționat mai sus, este vorba despre dezvoltarea unor soluții cu adevărat diferențiatoare pentru clienții și angajații noștri. Cum se poate realiza acest lucru dacă nu fac parte din HORNBACH? Cum se poate realiza acest lucru dacă nu am înțeles ce înseamnă să fii nr. 1 în proiecte? Cum pot eu, ca persoană din afara organizației, să traduc aceste cerințe în sisteme și coduri dacă nu știu ce contează? Tocmai de aceea este foarte important pentru noi să avem partea esențială a dezvoltării în interiorul companiei.

  • Ce tip de proiecte va desfășura acest IT HUB?

Inițial, accentul va fi pus pe proiectele din segmentul magazinului online. Alte proiecte interesante din modelul nostru de afaceri interconectat de vânzare cu amănuntul vor fi adăugate apoi, pas cu pas. Mă bazez, de asemenea, pe echipa HUB-ului IT că va extinde proactiv propria gamă de servicii și că va dezvolta propriile idei de îmbunătățire a sistemelor noastre.

  • Mai există astfel de HUB-uri și în alte țări?

Nu în acest moment. Privim dezvoltarea pas cu pas. Prin urmare, HUB-ul IT din România reprezintă baza pentru internaționalizarea tehnologiei HORNBACH.

Citeste si:
Analiză MerchantPro| Piața de eCommerce crește lent, dar sigur: cele mai active domenii din primul trimestru
Analiză MerchantPro| Piața de eCommerce crește lent, dar sigur: cele mai active domenii din primul trimestru
  • IT HUB-ul din România deservește în mod egal toate țările sau preponderent România?

Accentul este pus pe dezvoltarea întregului nostru sistem IT pentru toate țările în care HORNBACH este prezent. Acesta este motivul pentru care HUB-ul IT din România deservește în primul rând întregul Grup. În anumite cazuri vom procesa, de asemenea, problemele locale din România direct în acest HUB, deoarece acest lucru ne va aduce rapiditate și calitate.

  • Câte persoane sunt angajate în acest moment?

HUB-ul IT abia a fost lansat, ceea ce înseamnă că echipa noastră Fantastic Four este deocamdată mică, dar va crește rapid, cererea fiind mare.

  • La ce număr de angajați aveți în plan să ajungeți până la final de an?

Sperăm să ajungem la un nivel cu două cifre până la sfârșitul anului. Cu toate acestea, vom acorda prioritate calității în detrimentul cantității, deoarece avem nevoie de oameni potriviți. Vizăm persoane care sunt dezvoltatori excelenți și care sunt interesați să contribuie la modelarea întregului nostru model de afaceri pentru viitor.

  • Unde este localizat și cine este managerul acestui HUB?

Echipa noastră are sediul în București și este condusă de Andrei Arabolea, un adevărat nativ HORNBACH, recrutat ca manager de top pentru acest rol. Datorită experienței sale în dezvoltarea magazinului online HORNBACH și a cunoștințelor sale despre modelul nostru de afaceri interconectat, precum și a stilului său de management centrat pe clienți și angajați, Andrei este perfect pentru această provocare.

  • Ce poziții aveți deschise în acest moment?

Puteți găsi posturile vacante pe site-ul nostru – www.hornbach.ro. Dar ceea ce este mult mai important: dacă cineva crede că poate ajuta HORNBACH cu talentele sale și dorește să creeze ceva măreț împreună cu noi, atunci poate aplica în mod direct.

  • Care sunt principalele provocări pe care le aveți în procesul de recrutare?

Este vorba mai puțin despre găsirea celor mai buni dezvoltatori și mai mult despre găsirea unor oameni care se potrivesc cu HORNBACH, oameni care vor să facă diferența. Desigur, acest lucru necesită și competențe bune ca dezvoltator, dar factorul decisiv este dorința de a se dezvolta în continuare pe baza gamei de competențe existente. Astfel, căutăm dezvoltatori care, indiferent de cât de buni sunt, nu sunt nici pe departe la finalul călătoriei lor de învățare.

  • Care sunt avantajele pe care le aveți pe piața muncii, de ce ar dori un candidat să vină să lucreze în IT HUB-ul HORNBACH?

Echipa HORNBACH este pur și simplu fantastică și este o adevărată plăcere să lucrezi cu ea. Dezvoltăm magazine web, proiectăm sisteme ERP, construim soluții pentru logistică, pentru merchandising și așa mai departe. Nu există niciodată un moment de plictiseală. Și chiar mai bine, există întotdeauna șansa de a juca un rol activ. Și, în cele din urmă, suntem o companie de succes și în creștere, ceea ce înseamnă că există, de asemenea, o multitudine de oportunități de dezvoltare profesională.

  • Care sunt cerințele esențiale pentru a accesa un astfel de job?

Pe lângă abilitățile tehnice IT ușor de înțeles, dorința de a face diferența și de a se bucura de lucrul într-o echipă internațională sunt premise utile. Deoarece cooperarea internațională este importantă pentru noi, limba engleză este, de asemenea, o cerință.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  HORNBACH IT HUB în România: Inovație și echilibru global în dezvoltarea tehnologică