Lectură de 3 minute

16 Jun 2020 - Știri și Noutăți

Hornbach, cu vânzări de 4,7 miliarde euro în 2019, se așteaptă la o evoluție asemănătoare, prudentă din cauza coronavirus

Andra Imbrea

Abonează-te pe  

Retailerul Hornbach, prezent și pe piața locală, a înregistrat o creștere de 8,4% în anul financiar 2019/2020, ajungând la vânzări de 4,7 miliarde euro. În primele trei luni ale acestui an, evoluția veniturilor s-a dovedit a fi stabilă, dar retailerul se declară prudent, din cauza riscurilor greu de evaluat în actuala conjunctură determinată de coronavirus.

"Anul financiar precedent 2019/20 a fost un real succes pentru noi. Vremea a ținut cu noi, am primit susținere din partea clienților și am menținut costurile sub control. În concluzie, am avut o dezvoltare profitabilă“, a declarat Albrecht Hornbach, președintele Consiliului de Administraţie Hornbach Management AG, asociatul cu răspundere nelimitată al Hornbach Holding AG & Co. KGaA.

Evoluția Hornbach în 2019

Grupul Hornbach și-a îndeplinit prognoza cifrei de afaceri pentru 2019/20, cu o creștere de 8,4% a cifrei de afaceri nete, la 4,729 milioane de euro, se arată într-un comunicat de presă.

Cel mai mare subgrup operativ al concernului Hornbach Baumarkt AG, care, la data încheierii exercițiului financiar, 29 februarie 2020, administrează la nivel european 160 (anul precedent: 158) de magazine de materiale de construcții și de grădinărit, precum și magazine online în nouă țări, și-a majorat cifra de afaceri cu 8,1%, ajungând la 4,428 milioane de euro.

Fără a lua în considerare magazinele inaugurate și cele închise și ajustările de curs valutar, cifra de afaceri a magazinelor de materiale de construcții și grădinărit (DIY) a crescut cu 7,7% la nivelul concernului. Vânzările pe unitatea de suprafață din comerțul cu amănuntul DIY au atins un nou record în 2019/20, de 2.386 euro pe metrul pătrat.

Comerțul online, prin care Hornbach îmbină activitatea sa staționară DIY cu Interconnected Retail (ICR), a contribuit la dezvoltarea dinamică a cifrei de afaceri în grup, cu o rată de creștere din două cifre. Subgrupul Hornbach Baustoff Union GmbH al concernului a înregistrat un plus la cifra de afaceri de 13,2%, ajungând la 299 milioane de euro.

Business în pandemie: prognoza Hornbach pentru 2020/2021

Startul noului an financiar 2020/21 a fost asociat cu mari incertitudini din cauza crizei generate de coronavirus. Afacerile din comerțul cu amănuntul DIY au fost mai puțin afectate de restricțiile impuse marilor părți ale vieții sociale și economice decât temerile inițiale. Magazinele de materiale de construcții și de grădinărit Hornbach din mai multe țări și regiuni au fost nevoite să-și întrerupă parțial activitatea staționară cu consumatorii privați timp de câteva săptămâni, însă în special achizițiile prin intermediul magazinului online, ridicarea mărfurilor rezervate online și, în cele mai multe cazuri, vânzările cu clienții comerciali au fost în continuare posibile.

Astfel, în nicio locație nu a existat un shutdown complet. În primul trimestru al anului financiar actual, s-a demonstrat că scăderea cifrei de afaceri cauzate de măsurile impuse de pandemie a fost compensată în cea mai mare parte datorită vânzărilor mari din magazinele de materiale de construcții deschise și redeschise și a magazinelor online DIY. Începând cu 6 mai 2020, toate cele 160 de magazine de materiale de construcții și de grădinărit Hornbach sunt accesibile tuturor clienților.

Citeste si:
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, investește 200 de milioane de euro în extinderea online a celor două lanțuri de magazine
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, investește 200 de milioane de euro în extinderea online a celor două lanțuri de magazine

După cum a previzionat deja compania, se poate presupune că atât cifra de afaceri a grupului, cât și rezultatul operațional (EBIT) ajustat la nivel de concern în primul trimestru al anului financiar 2020/21 vor fi considerabil mai mari decât în ​​anul precedent.

Cu toate acestea, Consiliul de Administrație ia în considerare riscuri economice considerabile pentru cele nouă luni rămase din anul financiar 2020/21, din cauza efectelor greu de estimat ale crizei generate de coronavirus. Se preconizează că aceasta va avea un impact negativ asupra dezvoltării cifrei de afaceri și a veniturilor grupului Hornbach mai târziu în cursul exercițiului financiar. Prin urmare, grupul Hornbach se așteaptă pentru anul curent (1 martie 2020-28 februarie 2021) la o cifră de afaceri a concernului la nivelul anului precedent (4,7 miliarde de euro) și un EBIT ajustat ușor sub nivelul anului financiar 2019/20 (227,0 milioane de euro).

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Hornbach, cu vânzări de 4,7 miliarde euro în 2019, se așteaptă la o evoluție asemănătoare, prudentă din cauza coronavirus