Lectură de 3 minute

31 Jul 2020 - Știri și Noutăți

Hornbach: Coșul mediu în magazinul online este dublu comparativ cu cel din locațiile fizice

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Valoarea medie a coșului de cumpărături în magazinul online este de două ori mai mare comparativ cu cea din offline, iar achiziția medie realizată de români în shopul online este de câteva sute de lei, potrivit Hornbach, unul dintre principalii retaileri locali de materiale de construcții și grădinărit.

,,Diferența principală dintre coșul mediu din magazinul online versus cel din magazinele staționare este dată de faptul că, în online, clienții știu exact ceea ce au de cumpărat, în timp ce în locațiile fizice aceștia aleg nu doar produsele pe care le au pe listă”, a declarat Mugurel – Horia Rusu, director general Hornbach România.

Profilul clientului din magazinul online

Clientul Hornbach din mediul online nu diferă foarte mult de cel din magazinele fizice. Astfel, cea mai mare pondere o au bărbații, în proporție de peste 70%. În ceea ce privește vârsta medie, majoritatea se încadrează în categoria 29 – 49 de ani. Cu toate acestea, magazinul virtual are și clienți de peste 65 de ani, fapt care arată că și generațiile mai avansate sunt tot mai înclinate către tehnologie.

În ceea ce privește evoluția magazinului online al Hornbach în cei peste doi ani de la lansare, reprezentantul companiei susține că a observat o deschidere tot mai mare a clienților pentru achizițiile online.

,,Românii își doresc să comande online produsele de care au nevoie și acest lucru este unul îmbucurător. Tocmai din acest motiv ne lărgim constant sortimentul și sperăm ca în maxim doi ani să putem livra prin comandă online toate produsele disponibile în magazinele fizice. În acest moment căutăm o soluție logistică pentru produsele voluminoase sau cu lungimi foarte mari”, a mai spus Mugurel – Horia Rusu.

În România comerțul online pe segmentul DIY este încă la început, existând o diferență față de țări precum Germania.

,,Piața de comerț online pe categoria de materiale de construcții și grădinărit este într-o creștere continuă pe plan local, iar acest lucru se poate vedea mai ales din faptul că toți jucătorii din acest segment investesc masiv în dezvoltarea acestui canal. Astfel, pe viitor, vedem o creștere de cel puțin două cifre procentuale de la an la an”, a subliniat directorul general al Hornbach România.

Care sunt cele mai achiziționate produse în magazinul online

Când vine vorba de cele mai achiziționate produse din magazinul online, în această primăvară categoria care a condus detașat a fost cea de grădină – produse pentru amenajarea grădinii, a terasei și a balconului, dar și din zona de zoo dedicată animalelor de companie.

Citeste si:
eMAG dă cumpărături de 10.000 de lei în 12 rate cu ajutorul HeyBlu, propriul IFN
eMAG dă cumpărături de 10.000 de lei în 12 rate cu ajutorul HeyBlu, propriul IFN

Mediul online nu este însă un canal la fel uzual pentru clienți interesați de produse de design, cum ar fi tapetul, covoarele, perdele. În cazul acestora, cumpărătorul își dorește să vadă culoarea reală, să simtă textura și să analizeze în detaliu aspectul produsului, așă că optează pentru achiziția din magazinele fizice.

97% din produsele din magazinele Hornbach, disponibile online

În acest moment, în magazinul online al Hornbach România sunt disponibile peste 60.000 de articole diferite, iar lunar sunt listate câteva mii. Din produsele existente în magazinele staționare, peste 97% sunt deja și în cel online, în timp ce circa 10.000 de articole se regăsesc exclusiv în mediul online. Acestea sunt produse livrate direct de la furnizorii Hornbach, categorie ce va avea treptat o creștere tot mai mare, deoarece compania este în permanentă căutare de noi parteneri în acest sistem.

Pentru majoritatea achizițiilor online, clienții aleg serviciul de livrare la domiciliu. Termenele de livrare sunt între 1 și 5 zile, expedierea acoperind întreg teritoriul României pentru peste 80% dintre produse.

Fondată în anul 1877, Hornbach deține 160 de magazine mixte de materiale de construcții și grădinărit și magazine online, în 9 țări din Europa (Germania, Austria, Olanda, Cehia, Luxemburg, Elveția, Suedia, Slovacia și România), dintre care 6 în România (București Berceni, București Militari, București Balotești, Brașov, Timișoara și Sibiu).

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Hornbach: Coșul mediu în magazinul online este dublu comparativ cu cel din locațiile fizice