Lectură de 4 minute

08 Mai 2024 - Știri și Noutăți

Henkel înregistrează o creștere puternică a vânzărilor organice în primul trimestru al anului

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

Conform cifrelor preliminare, Henkel a generat vânzări la nivel de grup de aproximativ 5,3 miliarde de euro în primul trimestru al anului 2024, obținând o creștere organică a vânzărilor de 3%. Unitatea de afaceri Adhesive Technologies a înregistrat vânzări de aproximativ 2,7 miliarde de euro și o creștere organică de 1,3%. Unitatea de afaceri Consumer Brands a înregistrat vânzări de 2,6 miliarde de euro și o creștere organică de 5,2%.

Sursa foto: Shutterstock

Recent, grupul Henkel și-a prezentat bilanțul pentru anul financiar trecut 2023. Vânzările s-au ridicat la 21.514 milioane de euro în 2023, ceea ce reprezintă o scădere nominală de -3,9% față de anul precedent. Efectele cursului de schimb au afectat negativ evoluția vânzărilor cu -4,3%.

Cu -3,9%, achizițiile și cesionările au avut un impact negativ asupra vânzărilor, în principal din cauza cesionării activităților comerciale din Rusia.

Creșterea organică a vânzărilor a fost foarte puternică, de 4,2%. Această evoluție se datorează unei creșteri a prețurilor în intervalul de o singură cifră, în timp ce volumele au scăzut. Cu toate acestea, în a doua jumătate a anului, s-a înregistrat o îmbunătățire secvențială clară a evoluției volumelor. Capitalul circulant net ca procent din vânzări s-a situat la 2,6%, substanțial sub nivelul anului precedent (2022: 4,5%), în principal datorită stocurilor mai mici.

Fluxul de numerar liber a atins un nou maxim de 2 603 milioane de euro, ceea ce reprezintă o creștere semnificativă în comparație cu anul precedent (2022: 653 milioane de euro). Acest lucru s-a datorat unui flux de numerar mult mai mare din activitățile de exploatare, rezultat din profitul operațional mai mare și din capitalul circulant net mai mic.

Prin urmare, poziția financiară netă s-a îmbunătățit semnificativ, ajungând la 12 milioane de euro (31 decembrie 2022: -1 267 milioane de euro).

„În pofida unui mediu de piață persistent dificil, am dus mai departe în mod consecvent strategia noastră de creștere în 2023 și chiar am accelerat implementarea acesteia. Am obținut o creștere foarte puternică a vânzărilor organice și am îmbunătățit semnificativ profitabilitatea. În acest fel, am depășit previziunile făcute la începutul anului. Această evoluție de succes a fost determinată atât de Adhesive Technologies, cât și de Consumer Brands", a declarat Carsten Knobel, CEO al Henkel.

Perspective pentru anul 2024

Pentru anul 2024 se așteaptă o creștere moderată a producției economice globale. Acest lucru implică o creștere moderată atât a cererii industriale, cât și a cererii de consum în domeniile cheie ale activității Henkel în domeniul bunurilor de consum, noteaza inforetail.com.

Conform estimărilor actuale, se așteaptă ca inflația globală să fie mai mică în exercițiul financiar 2024 decât în anul precedent, deși va rămâne, în general, la un nivel ridicat. În plus, se preconizează că ratele dobânzilor vor rămâne mai ridicate decât în anii precedenți.

Citeste si:
Lidl a bătut palma cu Cosmetic Plant: cosmeticele pot fi găsite pe rafturile retailerului
Lidl a bătut palma cu Cosmetic Plant: cosmeticele pot fi găsite pe rafturile retailerului

Henkel se așteaptă ca conversia vânzărilor în valute străine să aibă un impact negativ în intervalul procentual mediu de o singură cifră. Prețurile materialelor directe se așteaptă să rămână stabile față de media anuală pentru 2023.

Ținând cont de aceste ipoteze, Henkel se așteaptă să genereze o creștere organică a vânzărilor cuprinsă între 2,0% și 4,0% în anul financiar 2024, ambele unități de afaceri urmând să se încadreze în acest interval. Rentabilitatea ajustată a vânzărilor (marja EBIT ajustată) se așteaptă să fie între 12,0% și 13,5%. Rentabilitatea ajustată a vânzărilor se preconizează a fi între 15,0 și 16,5% pentru Adhesive Technologies și între 11,0 și 12,5% pentru Consumer Brands. Pentru profitul ajustat pe acțiune preferențială (EPS) la rate de schimb constante, Henkel se așteaptă la o creștere cuprinsă între +5,0 și +20,0 procente.

Vânzarea afacerii din Rusia

În aprilie 2022, la câteva săptămâni după atacul Rusiei asupra Ucrainei, Henkel a luat decizia de a renunța la activitățile sale din Rusia. Aceasta a fost urmată de un proces de cesiune foarte complex.

În aprilie 2023, Henkel a reușit în cele din urmă să își vândă activitatea din Rusia unui consorțiu de investitori financiari locali. Prețul de achiziție convenit s-a ridicat la aproximativ 600 de milioane de euro.

Companie înființată în anul 1994, ca reprezentantă a Henkel Central Eastern Europe Austria, Henkel România are în prezent peste 500 angajați, și un portofoliu compus din peste 30 mărci, mii de produse de la detergenți și produse pentru îngrijirea locuinței, produse cosmetice și de îngrijire personală și adezivi comerciali, profesionali și industriali și tehnologii. Henkel deține trei unități de producție în România (Pantelimon/ lângă București, Câmpia Turzii și Roznov).

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Henkel înregistrează o creștere puternică a vânzărilor organice în primul trimestru al anului