Producătorul german de detergenți și produse de îngrijire, care deține brandurile Persil și Schwarzkopf, realizează o restructurare majoră. Diviziile de înfrumusețare și detergenți vor fi combinate într-o singură unitate de afaceri, destinată consumatorilor. Divizia de adezivi va rămâne separată, deoarece deservește și profesioniștii și companiile, a mai scris publicația.
Henkel a anunțat reorganziarea companiei în ianuarie, dar compania de produse de larg consum nu a spus clar care vor fi consecințele pentru angajații săi. După mai multe întâlniri la nivelul managementului, conducerea și-a făcut publică decizia: restructurarea va avea ca rezultat pierderea a 2.000 de locuri de muncă la nivel mondial, în principiu în vânzări și administrare, transmite MarketScreener.
Se preconizează că tranzacția va genera economii de 500 de milioane de euro pe termen mediu și economii în valoare de 250 de milioane de euro atât anul acesta, cât și următorul. Fuziunea va avea loc în două etape în următorii doi ani.
Însă, pe termen lung ar putea să apară și alte concedieri, deoarece compania ăși reevaluează portofoliul de mărci. Sunte xaminate toate mărcile și diviziile cu o cifră de afaceri mai miică de un miliard de euro. Afacerile acre nu cresc suficients au care nu sunt suficient de profitabile pot fi întreruote sau vândute. Scopule ste de a obține o creștere organică a vânzărilor de 3 până la 4% și o marjă de profit de aproximativ 15% pe termen mediu și lung.
Sursa foto: Facebook Henkel