Lectură de 2 minute

20 Feb 2023 - Știri și Noutăți

Heineken va crește și mai mult prețurile în 2023

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Producătorul olandez de bere Heineken mizează pe noi creșteri de prețuri - și mai mari - în acest an. Compania spune că, în special în Europa, marjele sunt supuse unei presiuni enorme - chiar dacă anul financiar 2022 s-a încheiat cu o creștere a profitului de 31 %. 
 

Sursa foto: Pixabay.com

Heineken continuă să crească prețurile

Grupul olandez Heineken a avut anul trecut vânzări mai bune decât în 2019, înainte de pandemie, vânzând 257 de milioane de hectolitri de bere, cu aproape 7% mai mult decât în 2021. Cifra de afaceri a urcat la 34,6 miliarde de euro, o creștere de 19%, excluzând achizițiile, scrie RetailDetail.eu.

Creșterile de prețuri nu au putut opri consumatorii, în special în Asia, aceștia alegând din ce în ce mai mult și mărcile premium.

Profitul net ajustat a crescut de fapt cu 31%, până la 2,8 miliarde de euro, dar acest lucru include o anulare de 88 de milioane de euro a operațiunilor din Rusia, o retragere care va costa producătorul de bere 400 de milioane de euro în total.

Atât Heineken, cât și Carlsberg încă mai păstrează fabricile de bere din Rusia, chiar dacă au încetat să mai vândă în această țară. Ambii producători de bere ar prefera să vândă infrastructura respectivă în prima jumătate a acestui an.

Costurile vor crește considerabil

De la începutul acestei luni, analiza Heineken este aproape aceeași cu cea a Carlsberg: prețurile vor continua să crească pentru moment, ceea ce ar putea duce la un consum redus de bere. Astfel, Heineken se așteaptă la o scumpire cu aproximativ 19% pe hectolitru pe parcursul anului.

Întrucât producătorul de bere își cumpără materiile prime și energia cu un an în avans, compania va resimți cu adevărat prețurile energiei din 2022 doar în acest an, avertizează directorul financiar Harold van den Broek.

Heineken are un portofoliu de peste 300 de mărci de bere și cidru internaționale, regionale și locale. La nivel mondial, este prezent în peste 70 de țări, având peste 80.000 de angajați. În România, Heineken oferă un portofoliu divers de mărci de bere și cidru, majoritatea fiind produse în cele patru fabrici locale (din Constanța, Craiova, Ungheni și Miercurea Ciuc). Compania are peste 1.100 de angajați și își asigură de la furnizori locali peste 70% din ingrediente

Citeste si:
Venituri de peste 300 de milioane de euro pentru Jumbo, în 2023. Care sunt planurile pentru 2024
Venituri de peste 300 de milioane de euro pentru Jumbo, în 2023. Care sunt planurile pentru 2024

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Heineken va crește și mai mult prețurile în 2023