Lectură de 3 minute

18 Feb 2021 - Știri și Noutăți

Heineken va concedia 8000 de persoane, după pierderi considerabile în pandemie

Angela Alexandru

Abonează-te pe  

Heineken NV, al doilea producător de bere din lume, a anunțat că va desființa 8000 de locuri de muncă după ce în urma restricțiilor impuse de pandemia Covid-19 rezultatele financiare au avut de suferit. 

Reprezentanții fabricii de bere au declarat, conform CNN, că vor reduce forța de muncă globală cu aproape 10%. Mișcarea de a concedia 8000 de angajați are loc în contextul în care vânzările din industria băuturilor au fost grav afectate în pandemie. Heineken urmărește astfel să facă economii de 2 miliarde de euro și să îmbunătățească eficiența companiei în baza unui plan făcut pe doi ani.

Cheltuielile cu restructurările sunt estimate la 420 de milioane de euro, iar costurile cu personalul din sediul central vor fi reduse cu aproximativ 20%. Vor fi făcute disponibilizări în birourile regionale, cât și în operațiunile locale.

La nivel național, producătorul olandez Heineken are patru fabrici. Prezent pe piața românească cu patru unități de producție, Heineken are în portofoliu branduri de bere regionale și locale - Ciuc, Ciuc Radler, Golden Brau, Bucegi, Neumarkt, Silva, Harghita și Hațegana, dar și de cidru - Strongbow, Old Mout, cât și brandurile internaționale Birra Moretti, Desperados, Edelweiss. În sectorul local al berii a fost înregistrată scădere de peste 10 procente în 2020, față de aceeași perioadă a anului anterior, transmitea Asociația Berarii României, în vara anului trecut.

Producătorul Heineken a raportat o pierdere netă de 204 milioane de euro pentru 2020, în scădere față de profitul de 2,2 miliarde de euro din anul precedent. Totodată, veniturile au scăzut cu 16,7% la 23,8 miliarde de euro, pe fondul închiderii restaurantelor și barurilor din piețele cheie, precum și a altor restricții privind adunările sociale și vânzările de alcool.

Heineken estimează că, la sfârșitul lunii ianuarie, mai puțin de 30% dintre barurile și restaurantele din Europa erau deschise. Fiind și cea mai mare piață a sa, afacerea a fost serios afectată. În prezent consumul de alcool se face mai ales acasă, astfel că platformele de comenzi ale partenerilor Heineken și-au triplat comenzile anul trecut. Un exemplu pozitiv în acest sens este reprezentat de cel mai mare producător de bere din lume, AB InBev, care a fost salvat de comerțul online în timpul pandemiei.

Volumul vânzărilor de bere a scăzut cu 8,1% în 2020 și Heineken a vândut mai mult băuturi nealcoolice. Compania a spus că segmentul are „un potențial mare de creștere” și că intenționează să facă berea fără alcool disponibilă peste tot. Totodată, grupul intenționează să avanseze cu producția de apă carbogazoasă aromatizată și cu alcool, recent lansată și care a avut succes în rândul consumatorilor.

CEO-ului companiei, Dolf van den Brink, numit în funcție din iunie anul trecut, a completat că revizuirea strategică a lui Heineken va valorifica punctele forte existente și noile oportunități de a „stabili următorul nostru capitol de creștere”.

Citeste si:
Protest al angajaților Carrefour: ce cer aceștia de la gigantul francez
Protest al angajaților Carrefour: ce cer aceștia de la gigantul francez

Grupul Heineken are un portofoliu de peste 300 de mărci de bere şi cidru regionale, locale și internaţionale, şi branduri de specialitate. La nivel global Heineken are peste 85.000 de angajați și operează fabrici și alte facilități de producție în peste 70 de țări.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Heineken va concedia 8000 de persoane, după pierderi considerabile în pandemie