Lectură de 2 minute

30 Mar 2021 - Știri și Noutăți

Magazine H&M închise forțat în China, în urma unui boicot după ce retailerul a refuzat să mai folosească bumbacul din Xinjiang

Angela Alexandru

Abonează-te pe  

Magazinele H&M din China încep să fie închise în urma unui boitcot masiv îndreptat împotriva retailerului, ca urmare a poziţiei adoptate de acesta privind exploatarea uigurilor din regiunea Xinjiang. Brandul de modă riscă, astfel, să piardă a patra cea mai mare piață a sa, după ce a suspendat folosirea bumbacului din acea zonă.

Mai mulți proprietari de spații au închis cel puțin șase magazine H&M din Urumqi, Yinchuan, Changchun și Lianyungang, raportează Bloomberg, citat de Charged Retail.

Acțiunea este răspunsul chinezilor care au ales să boicoteze brandurile vestice precum H&M, compania germană Adidas şi americană Nike, Burberry și altele după ce firmele şi-au exprimat temerile privind condiţiile de muncă din Xinjiang. Conform informațiilor, în regiunea cu cel mai ridicat nivel de producţie de bumbac din China, etnicii uiguri sunt supuşi acolo la muncă forţată și persecutați.

Ca răspuns, mai multe branduri s-au angajat să nu mai folosească bumbac din acea provincie. Însă, anunțul făcut de aceștia a fost aspru criticat și primit cu reacții furioase pe rețelele de socializare chinezești, care au viralizat mesajul de a boicota național derularea afacerilor lor.

Conform publicațiilor media locale din China vor urma și alte închideri de magazine. Panourile publicitare cu brandul H&M au fost eliminate, ca de altfel orice imagini care au legătura cu acesta. În plus, retailerul ar fi fost eliminat și din principalele site-uri de eCommerce din țară şi diverși influenceri și celebrităţi au încheiat colaborările cu brandul suedez.

Totul a început după ce Marea Britanie, UE, SUA și Canada au votat să impună sancțiuni Chinei pe fondul rapoartelor privind munca forțată, sterilizarea în masă a femeilor precum și a unei serii de alte abuzuri ale drepturilor omului, cercetare încă în desfășurare.

Pentru mulți comercianți internaționali de modă, China este o piață din ce în ce mai importantă, inclusiv pentru H&M, care îi alocă 5,2% din vânzările sale totale în 2020. Acest lucru o face a patra piață ca mărime după Germania, SUA și Marea Britanie.

SUA acuză China că organizează un „boicot de corporație și de consum” sponsorizat de stat împotriva tuturor mărcilor occidentale care au refuzat să utilizeze bumbac din regiunea Xinjiang. Însă, oficialii au negat acuzațiile și spun despre cele menționate că sunt doar “minciuni și dezinformări”.

Citeste si:
IT-ul și retailul, domeniile care își răsplătesc angajații cu experiențe de la Complice.ro. Care sunt cele mai căutate pachete
IT-ul și retailul, domeniile care își răsplătesc angajații cu experiențe de la Complice.ro. Care sunt cele mai căutate pachete

Între timp, lista companiilor incluse pe „lista neagră” a Chinei continuă să crească. Unele mărci precum Hugo Boss se confruntă cu presiuni de ambele părți pentru a-și clarifica poziția.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Magazine H&M închise forțat în China, în urma unui boicot după ce retailerul a refuzat să mai folosească bumbacul din Xinjiang