Lectură de 4 minute

01 Oct 2020 - Știri și Noutăți

H&M anunță că va închide 250 de magazine anul viitor, după succesul din online

Andra Imbrea

Retailerul suedez de fashion H&M vrea să închidă 250 de magazine în 2021 și să se concentreze pe comerțul electronic, ca urmare a succesului înregistrat în online în pandemie. H&M, al doilea cel mai mare retailer de fashion din lume, a anunțat încă de la începutul verii că până la finalul anului va închide 170 de magazine, ca urmare a efectelor negative ale pandemiei de Covid-19.

Hennes & Mauritz AB (H&M), al doilea retailer de îmbrăcăminte la nivel mondial, intenţionează să închidă anul viitor sute de magazine, după ce criza provocată de pandemia de coronavirus (Covid-19) a dus la creşterea achiziţiilor online, transmit DPA şi Reuters.

Pe plan global, H&M avea la 31 august 5.043 magazine, pe 74 de pieţe, inclusiv francize. Joi, compania suedeză a anunţat că va reduce cu 250 numărul de magazine în 2021, reprezentând 5% din actuala sa reţea, scrie Agerpres, care citează Reuters. 

H&M a mai informat că vânzările au continuat să se redreseze în septembrie de pe urma impactului pandemiei. "Deşi dificultăţile sunt departe de a se sfârşi, credem că am depăşit cea mai dificilă perioadă şi suntem bine plasaţi pentru a ieşi din criză mai puternici", a afirmat directorul general Helena Helmersson.

La Bursa de la Stockholm, acţiunile H&M înregistrau joi un avans de 6%.

Citeste si:
De unde poți cumpăra haine românești: magazine cu ținute realizate de designeri locali

H&M, vânzări tot în scădere, dar revenire pe profit

Vânzările H&M au continuat să scadă în această vară din cauza pandemiei de Coronavirus, care a afectat întreaga industrie de fashion. În ultimul trimestru, ce s-a încheiat la finalul lunii august, retailerul suedez a avut vânzări cu 16% mai mici decât în 2019.

Pe de altă parte, gigantul de fashion are și motive de bucurie în pandemie: a revenit pe profit. Totuși, în perioada iunie-august 2020, profitul înainte de taxe a scăzut la 2,37 miliarde de coroane suedeze (265,6 milioane de dolari), de la 5,01 miliarde de coroane suedeze în urmă cu un an, în timp ce analiştii se aşteptau la 2,03 miliarde de coroane suedeze.

De asemenea, vânzările H&M în monedă locală au scăzut cu 5% în septembrie, după un declin de 19% în perioada iunie-august 2020. Vânzările trimestriale au scăzut la 50,8 miliarde de coroane suedeze, în timp ce vânzările online în monedă locală au urcat cu peste un sfert, pe fondul majorării investiţiilor H&M în ofertele online.

Scăderi ale vânzărilor s-au înregistrat pe toate pieţele principale ale H&M, de la 34% în SUA, la 16% în China şi 10% în Germania.

Citeste si:
Auchan: Mărcile românești care au trecut testul timpului și se găsesc în continuare la raft

H&M, focus pe online

Deși vânzările din locațiile fizice au continuat să scadă în comparație cu anul anterior, vânzările online ale H&M au crescut cu 36% în T2, de unde și mișcarea strategică a retailerului de a extinde operațiunile online ale brandurilor din portofoliul său în mai multe piețe, inclusiv în România. Este vorba despre brandurile COS, Weekday, Monki, &Other Stories și Arket, COS fiind disponibil din 2016 în România, dar doar în retailul fizic. 

H&M a luat decizia de a lansa, în luna mai, operațiunile online ale brandurilor pe mai multe piețe: Estonia, Letonia, Lituania, Luxembourg, Croația, Grecia, Bulgaria, Cipru și România. 

De curând, H&M a anunțat lansarea Resell, platformă online a brandului COS, unde se vând și se cumpără produsele brandului premium deținut de grupul suedez. Platforma Resell este similară cu alte branduri ce se bucură de popularitate în industria second hand, precum Vinted și The RealReal. Platforma va fi lansată ceva mai târziu în această lună în Germania și Marea Britanie, pentru ca în restul lumii să devină disponibilă înainte de sfârșitul anului.

Primele magazine H&M din România au fost inaugurate în primavara anului 2011. Compania H&M (Hennes & Mauritz) a fost înființată în 1947, în Vasterls, Suedia. În România, H&M este liderul pieței de fashion, cu vânzari de peste 1 miliard de lei, o rețea de 56 de magazine si un shop online. Grupul suedez are şapte branduri: H&M, COS & Other Stories, Monki, Weekday, Arket şi H&M Home.

 

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  H&M anunță că va închide 250 de magazine anul viitor, după succesul din online