Lectură de 2 minute

25 Mar 2022 - Știri și Noutăți

Grupul Sphera, care are KFC, Pizza Hut și Taco Bell, investește 20 milioane euro în noi deschideri, remodelarea și introducerea chioșcurilor digitale

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Grupul Sphera, care deține brandurile KFC, Pizza Hut și Taco Bell în România, va investi 20 de milioane de euro în deschiderea a 17 restaurante fast-food pe plan local și în remodelarea restaurantelor și implementarea chioșcurilor digitale.

 

Grupul se va concentra pe deschiderea a 18 restaurante (9 KFC România, 2 KFC Italia, 4 Pizza Hut, ambele magazine Fast Casual Delivery și Express, și 3 Taco Bell), cu o cheltuială de investiție estimată de aproximativ 15,5 milioane de euro.

În plus, în cadrul planului negociat cu Yum!, investiția în remodelarea restaurantelor și implementarea soluțiilor de comanda digitală (de tip chioșcuri digitale) a fost estimată la 4,5 milioane de euro.

În ceea ce privește vânzările de restaurante, Sphera estimează că vânzările vor crește cu 33% față de 2021 și vor ajunge la 1,3 miliarde de lei. Începând cu al doilea trimestru din 2022 se are în vedere o redresare treptată, T1 continuând să fie afectat de restricțiile impuse de stat și de autoritățile locale din cauza situației de pandemie. Livrarea va continua să aibă o pondere semnificativă în totalul vânzărilor, de aproximativ 27%.

În ceea ce privește lichiditatea și datoriile, grupul estimează că poziția de numerar disponibilă la sfârșitul anului 2022 va fi în jur de 90 milioane de lei, datoria bancară va fi în jur de 260 milioane de lei, cu o datorie bancară netă de 170 milioane de lei.

Propunerea de buget include efectele generate de pandemia COVID-19 și ia în considerare că leul va continua să se deprecieze ușor față de euro, precum și așteptările grupului cu privire la o inflație generală de 10% în 2022 și creșterea salariului minim începând cu ianuarie 2022.

Bugetul de venituri și cheltuieli pentru anul fiscal 2022 al grupului Sphera Franchise a fost aprobat de Consiliul de Administrație și va fi supus aprobării în Adunarea Generală Ordinară anuală a Acționarilor, care va avea loc în data de 28 aprilie 2022.

Sphera Franchise Group a generat vânzări de 271,6 milioane lei în T4 din 2021, o creștere cu 30% față de același trimestru din 2020. Însă, din cauza restricțiilor cauzate de introducerea certificatului verde în România, compania a înregistrat o scădere ușoară, de 4% față de trimestrul anterior. Sphera a încheiat anul 2021 cu vânzări din restaurante de un miliard de lei, un reper istoric pentru grup, cu o creștere de 41% față de 2020.

Citeste si:
Românii de la Rottaprint se extind în internațional: comenzi în 14 țări, în 2023
Românii de la Rottaprint se extind în internațional: comenzi în 14 țări, în 2023

Sphera Franchise Group este un grup din industria de food service din România şi deţine companiile care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut şi Taco Bell, iar la nivel internațional, operează restaurante KFC la Chişinău, Republica Moldova și în Italia. Grupul deține peste 165 de restaurante pe cele trei piețe, dintre care 148 în România și are peste 4.400 de angajați.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Grupul Sphera, care are KFC, Pizza Hut și Taco Bell, investește 20 milioane euro în noi deschideri, remodelarea și introducerea chioșcurilor digitale