Lectură de 4 minute

05 Oct 2022 - Știri și Noutăți

Grupul Secom a lansat primul raport de sustenabilitate

Cristina Marin

Abonează-te pe  

Secom Healthcare Group a publicat primul raport de sustenabilitate, care prezintă o analiză a activității derulate între ianuarie 2020 - decembrie 2021, din perspectiva impactului social, economic și de mediu, precum și obiectivele asumate pentru perioada următoare, pentru creșterea sustenabilă a companiei.

Sursa foto: Secom

„Am ales să începem acest proces în mod voluntar, deși nu intrăm sub incidența legislației privind raportarea non-financiară, deoarece credem că fiecare dintre noi, persoană fizică sau companie, indiferent de dimensiunea activității sale economice, are responsabilitatea de a lăsa o lume mai bună generațiilor viitoare”, declară Lucia Costea, cofondator și CEO Secom Healthcare Group.

Raportul Alegem responsabil pentru un viitor mai sănătos a fost realizat după standardele internaționale Global Reporting Initiative (GRI), împreună cu echipa de consultanți The CSR Agency, și este rezultatul unei analize complexe, care a implicat consultarea a peste 1.340 de stakeholderi externi și interni și radiografierea profundă a activității companiei desfășurate în 2020 și 2021.

Alegeri responsabile pentru o societate sănătoasă

  • Toți producătorii Secom sunt certificați la nivel internațional – ISO, GMP, NSF – certificări care atestă calitatea, eficiența și siguranța produselor
  • Compania a derulat, în ultimii cinci ani, cinci studii observaționale cu instituții medicale de renume din România, care dovedesc eficiența celor cinci produse analizate Secom a investit 1,86 mil. lei în ultimii șapte ani în proiecte de educare pentru încurajarea consumului informat de suplimente și a unui stil de viață sănătos.
  • 42 de consultanți Secom au oferit peste 38.000 de ore de consultanță gratuită clienților care au vizitat magazinele Secom® în 2020 și 2021.

Alegeri responsabile pentru dezvoltarea echipei

  • Echipa Secom® număra 179 de oameni în 2021, în creștere cu 10,5% față de 2020
  • Compania a alocat 23,8 milioane lei în 2021 pentru salariile echipei, + 26,5% față de 2020
  • 55% dintre pozițiile de management din Secom® au fost ocupate de femei în 2021
  • Secom® a alocat 858.000 lei în traininguri pentru dezvoltarea echipei în 2020 si 2021 și a oferit 1170 de ore de workshopuri de wellbeing și susținere în perioada pandemiei (pe teme legate de nutriție, echilibru psihoemotional, educație financiară)

Compania a alocat în 2021 un buget de beneficii flexibile de 400 lei/lună/ membru al echipei, pe lângă alte beneficii speciale: bonus de performanță, abonament medical – inclusiv pentru familie, asigurare de viață și accidente, reduceri la produsele din portofoliu, sesiuni de psihoterapie, stimulente financiare pentru colegii care au contribuit la recrutarea unui coleg în echipă, primă de loialitate etc.

Alegeri responsabile pentru comunitate

  • Secom® a susținut financiar, cu produse și/sau acțiuni de voluntariat 42 de organizații în 2020 și 2021: 27 ONG-uri, 13 spitale, o unitate de învățământ și o federație sportivă
  • Bugetul total al investițiilor cu impact la nivel comunitar a fost de 481.235 lei în 2020 și 2021
  • În 2021, în urma consultării stakholderilor, Secom® a definit o strategie de investiții comunitare concentrată pe 3 piloni direct legați de 3 Obiective de Dezvoltare Durabilă: sănătate și bunăstare, educație de calitate, producție și consum responsabile
  • În 2021, Secom® a demarat un program intern de implicare socială Împreună în slujba binelui în care echipa a înscris 34 de proiecte sociale, din care au fost alese prin vot imparțial 7 proiecte pe care compania le susține în 2022.

Cum am ales responsabil pentru un mediu curat

  • Au fost recuperate 100% din ambalajele produselor puse pe piață de Secom® atât în 2020, cât și în 2021, deși obligația legală e de 55%
  • Consumul de energie raportat la cifra de afaceri a scăzut cu 39% în 2021 față de 2020
  • Ambalajele pentru 31,25% din totalul suplimentelor din portofoliul Secom® sunt fabricate din 97% plastic reciclat post-consumator
  • Toate cosmeticele Andalou Naturals din portofoliu sunt certificate Cruelty-Free și Fair Trade
  • Ceaiurile din gama TEALIA® sunt certificate „Ozone Friendly”, certificare ce confirmă respectarea celor mai înalte standarde de mediu.

Acestea sunt doar o parte dintre realizările care descriu performanța Secom® în direcția dezvoltării durabile, mai multe detalii fiind oferite în cadrul raportului de sustenabilitate 2020&2021 .

Strategia de sustenabilitate a Secom Healthcare Group se concentrează pe 5 direcții prioritare de acțiune:

  • Etică pentru performanță în afaceri,
  • Calitate pentru sănătate,
  • Dezvoltare pentru echipă,
  • Implicare pentru comunitate,
  • Eficiență pentru mediu, pe fiecare dintre acestea compania asumându-și obiective concrete, pe termen scurt, mediu și lung, care se regăsesc în cadrul raportului de sustenabilitate 2020 & 2021 - paginile 112-121.

Grupul este alcătuit din 3 diviziii:

  • Secom – divizia business-to-business care gestionează portofoliul de import,
  • Secom Retail – divizia de business-to-consumer care coordonează lanțul de 16 magazine fizice Secom și e-shop-ul secom.ro și Good Routine® – brandul propriu de suplimente alimentare.
  • Secom® Healthcare Group are în prezent o echipă de 200 de oameni și un portofoliu propriu și exclusiv de peste 400 produse premium din trei categorii: suplimente alimentare, ceaiuri și cosmetice naturale, realizate de producători internaționali de renume.

Citeste si:
Euromonitor: 1 din 4 consumatori cumpără produse second-hand pentru a ajuta mediul înconjurător
Euromonitor: 1 din 4 consumatori cumpără produse second-hand pentru a ajuta mediul înconjurător
Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Grupul Secom a lansat primul raport de sustenabilitate