Lectură de 5 minute

24 Apr 2023 - Știri și Noutăți

Grupul Lavazza, venituri de 2,7 miliarde de euro în 2022, la nivel global

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Grupul Lavazza și-a anunțat rezultatele financiare pentru 2022, dar și finalizarea achiziției companiei franceze de cafea MaxiCoffee, operațiune raportată pentru prima dată pe 28 noiembrie 2022. Cifra de afaceri Lavazza este în creștere cu 17,6% față de 2021, ca urmare a creșterii volumelor în toate zonele geografice și a unui management atent al costurilor. 

Sursa foto: Lavazza

În ceea ce privește performanța operațională, Grupul Lavazza a raportat rezultate pozitive și profitabilitate în linie cu tendința anului precedent, în ciuda scenariului macroeconomic deosebit de complex. Acesta a determinat o creștere bruscă a prețului, nu numai la cafeaua sub formă de materie primă, ci și la ambalaje, energie, gaz, servicii de logistică și transport de marfă, precum și aprecierea dolarului american. Marja comercială a fost susținută de o creștere a vânzărilor, gestionarea atentă a prețurilor de listă și monitorizarea atentă a costurilor de operare.

Grupul a ales să absoarbă o parte substanțială din creșterea costurilor și să transfere doar o parte din aceasta către consumatori. Această decizie a fost răsplătită de o creștere a vânzărilor în toate zonele geografice, cu performanțe de volum peste tendința pieței și performanțe valorice în linie cu rezultatele obținute anul trecut.

În 2022, Grupul a raportat venituri de 2,7 miliarde de euro, reprezentând o creștere de +17,6% față de 2021.

Cifra de afaceri a crescut atât în zona de consum casnic, cât și pe cea de consum Out-Of-Home. Mai exact, pe segmentul Out-Of-Home, creșterea mai mare a cifrei de afaceri a fost determinată de efectul pozitiv al creșterii volumului (+26%).

Segmentul de cafea boabe continuă să crească, dovedindu-se a fi cel mai dinamic de pe piață și anul trecut.

Privind cele 15 zone geografice principale în care Grupul își desfășoară activitatea, segmentul de cafea boabe a raportat o creștere cu +1,4% a cotei de piață față de 2021, în timp ce Grupul Lavazza a câștigat +1,5 puncte din cota de piață ca urmare a unei creșteri de 12% față de 2021.

Pe segmentul capsulelor de cafea, care rămâne cel mai competitiv, Grupul continuă să își implementeze planul de lansare pentru capsulele din aluminiu.

Citeste si:
De ce nu vor micii retaileri să intre în „hora reciclării”. Motivul, explicat de Gemma Webb, CEO RetuRo
De ce nu vor micii retaileri să intre în „hora reciclării”. Motivul, explicat de Gemma Webb, CEO RetuRo

La nivel geografic, Grupul a raportat o creștere în valoare a canalului de vânzări pe segmentul Retail în Germania (+18,1%), Statele Unite (+14,1%) și Polonia (+28%). Italia și Franța au raportat, de asemenea, o creștere de 1,5% și, respectiv, 6,1% după scăderea înregistrată în 2021. Profitul EBITDA al Grupului se ridică la 309 milioane de euro, în linie cu cifra din 2021, de 312 milioane de euro, cu un profit EBITDA de 11,4%, comparativ cu 13,5% în 2020. Profitul EBIT a fost de 160 de milioane de euro, în linie cu cifra din 2021, de 164 de milioane de euro, cu un profit EBIT de 5,9% față de 2021.

Profitul net a fost de 95 de milioane de euro, comparativ cu 105 de milioane de euro anul trecut.

Poziția financiară netă la sfârșitul anului 2022 era de 136 milioane de euro, confirmând soliditatea financiară a Grupului. Tendința inflaționistă a avut un impact și asupra bilanțului, în special în ceea ce privește aprecierea stocurilor, care a dus fluxul de numerar operațional într-un teritoriu ușor negativ (-8 milioane de euro).

Grupul Lavazza continuă să integreze criteriile ESG (de mediu, sociale și de guvernare) ) în modelul său de afaceri. Pe de o parte, Lavazza a elaborat un program structurat de activități, menit să se implice în comunitățile în care își desfășoară activitatea și să genereze beneficii comune, creând un impact social, economic și de mediu pozitiv.

Grupul Lavazza se angajează, de asemenea, să acționeze împotriva schimbărilor climatice, având în vedere atingerea obiectivului impact zero din punct de vedere al emisiilor de carbon generate de-a lungul lanțului de producție, prin implementarea strategiei „Roadmap to Zero”, de reducere și de compensare a emisiilor.

Această strategie se bazează pe trei niveluri de acțiune: măsurarea impactului, planurile de reducere și planurile de compensare. La un nivel mai detaliat, Grupul continuă să implementeze „Sustainable Packaging Roadmap”, planul prin care își propune să facă întregul portofoliu de ambalaje reutilizabil, reciclabil sau compostabil până în 2025.

Ca și în anii precedenți, Grupul Lavazza își va publica din proprie inițiativă Raportul de Sustenabilitate în luna iunie, întocmit conform standardelor stabilite de Global Reporting Initiative- principalul etalon internațional de raportare privind eficiența măsurilor de sustenabilitate - și auditat de o entitate externă. Raportul de Sustenabilitate analizează impactul activităților desfășurate de Grup, fiind identificați patru piloni prioritari de sustenabilitate:

  • Obiectivul 5 - Egalitatea de gen,
  • Obiectivul 8 - Condiții decente de muncă și creștere economică,
  • Obiectivul 12 - Consum și producție responsabile,
  • Scopul 13 - Acțiune climatică.

În ceea ce privește Obiectivul 5, în 2022 Grupul Lavazza a continuat drumul pe care l-a început în 2020, cu lansarea programului Gap Free, o călătorie de transformare culturală pe termen mediu și lung, care are ca scop promovarea egalității de șanse.

Scopul final este eliminarea tuturor formelor de discriminare și crearea unei organizații incluzive în care fiecare își poate exprima identitatea reală.

La începutul anului 2023, Grupul a obținut primul nivel de certificare EDGE în Italia (Dividende economice pentru egalitatea de gen).

Lavazza a fost înfiinţată în 1895 la Torino și este deţinută de familia Lavazza de patru generaţii. Cu o cifră de afaceri de peste 2,7 miliarde EUR și un portofoliu de mărci precum ar fi Lavazza, Carte Noire, Merrild și Kicking Horse, este activ în toate sectoarele de afaceri și are operațiuni pe 140 de piețe, cu 8 fabrici de producție în 5 țări și aproximativ 5.500 de colaboratori în întreaga lume. Prezența globală a Grupului este rezultatul a peste 125 de ani de creștere.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Grupul Lavazza, venituri de 2,7 miliarde de euro în 2022, la nivel global