Lectură de 5 minute

10 Jun 2024 - Știri și Noutăți

Grupul eMAG și-a triplat numărul de comenzi la nivel regional: retailerul a bugetat investiții de 900 de milioane de lei

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Grupul eMAG a anunțat bilanțul pentru planul de investiții de 3,2 miliarde de lei pe trei ani, lansat în 2021. La capătul celor trei ani marcați de investiții în logistică de ecommerce, tehnologie și antreprenoriat, Grupul eMAG și-a consolidat prezența în Europa de Sud-Est, în România, Bulgaria, Ungaria și Grecia, prin servicii care simplifică viețile oamenilor, deschizând verticale noi de business și extinzând gama de produse. Datorită acestor investiții, în anul fiscal încheiat în luna martie, clienții au efectuat de 2,6 ori mai multe față de acum patru ani, înaintea demarării planului de investiții.

Sursa foto: eMAG

La nivelul anului 2023, eMAG România a înregistrat o cifră de afaceri 5,979 miliarde lei, în creștere cu 11% față de anul precedent. Dante International SA, compania care cuprinde eMAG România, Fashion Days România şi realizează vânzări pentru eMAG Bulgaria şi eMAG Ungaria, a înregistrat o cifră de afaceri de 7,824 miliarde de lei, în creștere cu 8,3% fata de 2022.

În următoarea etapă a evoluției noastre, tehnologia dezvoltată de eMAG și inteligența artificială vor juca un rol cheie, întrucât ne vor permite să facem cât mai ușoară experiența de cumpărare și să menținem prețurile cât mai mici la clienți, crescând productivitatea și eficiența. Prin tot ceea ce oferă azi, comerțul online este mai relevant ca niciodată, oferind acces rapid și sigur la produse și servicii diverse, adaptate nevoilor și preferințelor clienților, astfel că își va continua creșterea accelerată și în următoarea perioadă.

Tudor Manea, Group CEO eMAG

În acest an fiscal, Grupul eMAG are în vedere investiții de aproximativ 900 milioane de lei în extinderea companiilor din Grup în regiune, în diversificarea serviciilor de plată flexibilă, în AI și tehnologie pentru a personaliza experiența clienților și a sellerilor, precum și în infrastructură logistică și extinderea gamei pentru companiile din Grup.

Serviciile eMAG create în România, lansate în întreaga regiune

eMAG a lansat recent Genius în Bulgaria și Ungaria, la aproape patru ani de la lansarea din România pentru a le oferi tuturor clienților din Europa Centrală și de Est o soluție prin care pot economisi timp și bani cu ajutorul ofertelor exclusive și a livrării gratuite. În mai puțin de două luni, Genius a atras 100.000 de utilizatori în Bulgaria, iar în Ungaria 50.000, în mai puțin de o lună. Lansarea internațională vine la scurt timp după exinderea în 300 de noi localități în România, făcând astfel avantajele comerțului online accesibile unui număr mare de oameni. În România, serviciul este disponibil în patru aplicații de shopping: eMAG, Tazz, Fashion Days și Freshful, iar în Bulgaria și Ungaria în două aplicații: eMAG și Fashion Days.

Extinderea Genius în cele două țări vine după o perioadă în care clienții cumpără din categorii tot mai diverse, de la suplimente alimentare, produse dermato-cosmetice, fashion sau băuturi, pentru care eMAG a lansat o suită de formate de tip shop-in-shop care ajuta clienții să exploreze mai ușor gama disponibilă. Procentul clienților care cumpără din mai mult de șapte categorii a crescut de la 11% la 20% în ultimii patru ani.

Cu ajutorul etichetei Super Preț, clienții din Romania pot să identifice prețuri bune pentru peste 500.000 de produse. De curând, eticheta Super Preț, care în România reprezintă 34% din vânzările realizate pe eMAG.ro, a fost introdusă și în Bulgaria și Ungaria.

Citeste si:
4 ani de eMAG Genius: românii pot primi 160 lei în vouchere
4 ani de eMAG Genius: românii pot primi 160 lei în vouchere

Prin programul Easy Buy Back, dezvoltat de eMAG împreună cu Flip, clienții pot achiziționa online telefoane noi de pe eMAG, obținând la schimb bani pentru dispozitivele vechi prin intermediul Flip. Programul este disponibil din această lună în toate cele trei țări: România, Ungaria, Bulgaria.

O rețea de puncte de livrare de proximitate în plină expansiune

Lansarea Genius pentru clienții eMAG din Bulgaria și Ungaria se bazează pe extinderea accelerată a punctelor de livrare de proximitate, dezvoltată de compania de curierat Sameday.

Astfel 8.500 de puncte de livrare în proximitate vor fi disponibile până la finalul acestui an în România, Ungaria și Bulgaria, față de cele 5.000 la începutul anului 2024.

Soluții moderne pentru achiziții smart

Extinderea serviciilor financiare flexibile din Wallet reprezintă o altă zonă în care investițiile eMAG se vor concentra în anul următor. Astăzi, în România, sunt peste 2 milioane de clienți eligibili care folosesc cel puțin o metodă de plată în rate: dupa 30 de zile, în 4 rate, în 12 rate prin HeyBlu.

Din luna aprilie a acestui an, serviciul de finanțare în 12 rate din a devenit disponibil pentru cumpărături de până la 10.000 de lei pentru aproape orice categorie de produse de pe platforma eMAG, inclusiv pentru produsele vândute de sellerii din Marketplace.

De două ori mai mulți selleri vând pe eMAG Marketplace

În ultimii trei ani, numărul sellerilor activi pe platformă s-a dublat, ajungând la 56.000.

De asemenea numărul comercianților români care exportă prin eMAG Marketplace in Ungaria și Bulgaria s-a dublat la peste 12.000 în ultimul an, iar volumul ofertelor pe care le pun la dispoziție pe platforma eMAG se ridică la 22,3 milioane, mai mult decât dublu față de anul precedent.

Înființată în 2001, eMAG este un pionier al pieţei de comerţ online care s-a dezvoltat în România, Ungaria și Bulgaria cu obiectivul de a ajuta clienții din întreaga regiune să economisească timp și bani. Cu o gamă de produse în continuă creștere pe care le pune la dispoziția clienților împreună cu partenerii din Marketplace, eMAG este locul unde oricine poate căuta și comanda orice, oricând și oriunde. Clienții din România ai platformei beneficiază de servicii cu valoare adăugată, cum ar fi aplicația mobilă, livrare rapidă la easybox, 30 de zile timp de retur, rambursare rapidă prin Instant Money Back, servicii flexibile de plată din contul eMAG/MyWallet, și abonamentul cu livrare gratuită Genius în patru aplicații de comerț electronic (eMAG, Tazz, Fashion Days, Freshful).

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Grupul eMAG și-a triplat numărul de comenzi la nivel regional: retailerul a bugetat investiții de 900 de milioane de lei