Lectură de 4 minute

30 Mar 2023 - Știri și Noutăți

Glovo lansează Fondul de Impact, o inițiativă pentru sprijinirea proiectelor de sustenabilitate

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Glovo, una dintre cele mai importante aplicații multi-categorie din lume, anunță lansarea Fondului de Impact, primul proiect de acest fel din industria platformelor de livrare, unde o mică parte a încasărilor Glovo din fiecare comandă va fi dedicată susținerii proiectelor de Impact și Sustenabilitate.

Sursa foto: Glovo

La nivel global, compania estimează că până la sfârșitul anului 2023 din Fondul de Impact vor fi alocate până la 5 milioane de euro pentru susținerea de proiecte ce au ca scop sprijinirea comunităților locale, acțiuni împotriva schimbărilor climatice, digitalizarea micilor afaceri locale, reducerea disparității de gen în domeniul tehnologiei și dezvoltarea programelor educaționale pentru curieri. Această sumă include fondurile care au fost dedicate finanțării proiectelor de acest tip începând cu jumătatea anului 2021.

Este esențial ca toate companiile să se implice în acțiuni sociale și de mediu. Fondul de Impact va oferi finanțare pentru a adresa provocările sociale și de mediu, va sprijini digitalizarea afacerilor mici și mijlocii, va susține inițiativele pentru acțiune climatică, pentru reducerea dezechilibrului de gen în tehnologie și va finanța programele educaționale pentru curieri. Clienții Glovo vor sprijini inițiativele care creează schimbări pozitive pentru comunități și mediu, cu fiecare comandă.

Sébastien Pellion, Head of Impact and Sustainability la Glovo

În 2023, Fondul de impact va avea în vedere următorii piloni:

  • Reducerea foametei: ONG-urile partenere pot accesa infrastructura Glovo în mod gratuit pentru a distribui produse către beneficiarii acestora. La nivel global, mai mult de 2.300.000 de mese au fost livrate și peste 1.100 de tone de alimente au fost salvate de la risipă prin programul Glovo Access din martie 2020 până în prezent.

Pe plan local, Glovo sprijină permanent peste 10 organizații non-guvernamentale prin programul Glovo Access și derulează un proiect special de mai bine de un an și jumătate alături de Kaufland și Asociația Șansa Ta, sub forma unei cantine sociale. În România, prin programul Glovo Access, compania sprijină lunar peste 300 de beneficiari.

  • Combaterea schimbărilor climatice: Glovo ia măsuri suplimentare pentru a-și reduce semnificativ amprenta de carbon până în 2030. Fondul de Impact va accelera reducerea emisiilor de CO2 de-a lungul întregului lanț valoric al companiei, furnizând resursele necesare pentru electrificarea flotei sau punând la dispoziție ambalaje sustenabile prin Glovo Store către parteneri din nouă țări, inclusiv România. Prin aceste inițiative, în 2022, au fost reduse 8.800 de tone de emisii de CO2 de-a lungul lanțului valoric al companiei.
  • Digitalizarea afacerilor locale mici: Prin intermediul programului Glovo Local, compania pune la dispoziția restaurantelor și afacerilor mici și mijlocii un set de instrumente și resurse dedicate pentru a se digitaliza și a-și crește vizibilitatea online.

Pe plan local, din dorința de a fi cât mai aproape de partenerii săi, compania a inițiat proiectul Glovo Atelier, o serie de webinarii prin care, cu ajutorul specialiștilor Glovo și al experților din industrie, oferă partenerilor soluții actuale și aplicate nevoilor acestora. De asemenea, în ultimul an, peste 300 de business-uri mici sau mijlocii au participat la un program ce le-a oferit vizibilitate sporită în aplicația Glovo, ajutându-i astfel să ajungă la cât mai mulți clienți.

  • Programe educaționale pentru curieri: Pe plan local, în parteneriat cu BCR, Glovo a dezvoltat un program de educație financiară pentru curieri care oferă materiale de învățare furnizate de specialiști ai băncii. De asemenea, în colaborare cu Impact HUB București, Glovo a organizat un program introductiv de antreprenoriat, destinat curierilor parteneri Glovo care doresc să își înceapă propria afacere. În cadrul acestui program de cinci zile, curierii au avut acces la informații relevante privind crearea unui plan de afaceri, marketing, vânzări sau sustenabilitate.

Mai mult, la începutul acestui an, Glovo a lansat în România inițiativa „Angajamentul pentru curieri”, iar o parte semnificativă a programului este platforma G-learning, prin care toți curierii înregistrați au acces gratuit la cursuri online unde pot alege dintre peste 65 de cursuri online disponibile în domenii precum: marketing, fotografie, limbă engleză, IT, management sau dezvoltare personală și profesională. Mai bine de un sfert dintre aceste cursuri online sunt disponibile în limba română.

  • Ajutor către Ucraina: În 2023, Fondul de Impact va investi 195.000 euro pentru a ajuta poporul ucrainean și pentru a sprijini ONG-urile locale care ajută comunitățile afectate de război. De la începutul conflictului, compania a livrat peste 114.000 de mese sociale și 54.000 kg de alimente salvate de la risipă prin Glovo Access și a facilitat donarea a 1.300 de mese caritabile din Glovo Cook Rooms.

Glovo este o aplicație de livrare din mai multe categorii și una dintre cele mai importante platforme de livrare din lume. Fondată în Barcelona, în 2015, compania operează în Europa de Sud-Vest, Europa de Est și Africa Subsahariană. Cu ajutorul aplicației, utilizatorii pot cumpăra, colecta și trimite oricând orice produs în orașul lor.

Citeste si:
Bonapp bate palma cu Penny și se extinde în toate județele țării, până la final de an
Bonapp bate palma cu Penny și se extinde în toate județele țării, până la final de an

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Glovo lansează Fondul de Impact, o inițiativă pentru sprijinirea proiectelor de sustenabilitate