Lectură de 5 minute

28 Oct 2021 - Știri și Noutăți

Glovo lansează Angajamentul Curierilor, o campanie prin care crește drepturile livratorilor și își propune să implementeze inițiativa pentru 40% din flota sa

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Glovo, una dintre cele mai mari platforme cu categorii multiple de livrare din lume, lansează The Couriers Pledge (Angajamentul Curierilor), o campanie prin care crește drepturile și beneficiile sociale ale curierilor, indiferent de forma de angajare sau colaborare cu compania. Astfel, platforma a solicitat consultanța Fairwork pentru a dezvolta un set de standarde pentru o economie de tip gig mai echitabilă pentru curierii înscriși pe platformă. Glovo intenționează să implementeze noua inițiativă pentru 40% din flota sa, până la sfârșitul lunii iunie 2022, Maroc și Georgia fiind primele țări incluse în faza inițială.

Compania își propune să implementeze The Couriers Pledge în toate țările în care își desfășoară activitatea până la sfârșitul anului 2023.

The Couriers Pledge (Angajamentul Curierilor), care a fost creat cu ajutorul inițiatorilor proiectului Fairwork, stabilește un nou set de standarde, care include: câștiguri corecte, raportate la numărul de ore lucrate (ghidate de datele WageIndicator privind câștigurile echitabile și salariile minime pe economie), îmbunătățirea asigurărilor și accesul la cursuri de formare, cursuri de siguranță și mentenanță.

Compania recunoaște că economia de tip gig reprezintă o sursă semnificativă de venit pentru curieri și dorește să ofere acestora acces egal la drepturile și beneficiile sociale, indiferent de modul în care curierii colaborează cu platforma.

”Economia de tip gig a deschis multe oportunități noi, dar a adus și o serie de provocări și are nevoie de îmbunătățiri, în special în ceea ce privește drepturile sociale ale curierilor. În cadrul Glovo, am fost întotdeauna în favoarea asigurării unor drepturi sociale mai bune pentru curierii noștri, indiferent de situația lor contractuală.

Până în 2023 ne așteptăm să colaborăm lunar cu aproximativ 240.000 de curieri din întreaga lume și ne angajăm să le oferim drepturi sociale mai bune și beneficii, protejând în același timp autonomia și flexibilitatea pe care aceștia le apreciază. Suntem de părere că această inițiativă stabilește un nou standard în industrie, pentru o gig economy corectă – una care are drepturi sociale și utilizează un cadru de bune practici în nucleul său”, a declarat Sacha Michaud, cofondator Glovo.

Care este viitorul curierilor?

Ca parte din angajamentul de a stabili un viitor echitabil al activității curierilor și de a oferi acestora un nivel mai înalt de siguranță și protecție, Glovo își propune să ofere

  • Câștiguri echitabile – transparență totală asupra câștigurilor pe oră pentru curieri, indiferent de forma colaborării și ”Bonusuri de loialitate” garantate sau compensate cu timp liber'';

    Citeste si:
    Magazinele nu vor fi închise în weekenduri. Marcel Ciolacu: Nu mai suntem în pandemie
    Magazinele nu vor fi închise în weekenduri. Marcel Ciolacu: Nu mai suntem în pandemie
  • Acoperire a asigurării îmbunătățită (Siguranță 360º) – asistență în cazul diverselor tipuri de accidente, răspundere față de terți și transportul bunurilor, alături de indemnizație de concediu medical, concediu de maternitate sau paternitate și accesul la beneficiul ”Cheltuieli de familie”.

  • Siguranță și mentenanță - truse de siguranță rutieră, inclusiv căști și jachete reflectorizante, care vor fi puse la dispoziția tuturor curierilor prin Glovo Store, precum și acces la stații de reparații pentru biciclete.

  • Management proactiv – procese de contestație echitabile și accesibile pentru toate conturile dezactivate ale curierilor, validate de o entitate independentă. Canalele nou înființate permit curierilor să contribuie în mod colectiv la deciziile care le influențează colaborarea cu platforma și favorizează dialogul deschis între curieri și asociații.

  • Interes pentru comunitatea curierilor – cursuri de formare disponibile privind antreprenoriatul, managementul afacerilor, competențelor IT sau de limbi străine, pentru a ajuta curierii să-și dezvolte abilitățile profesionale și să evolueze în carieră. A fost implementat un buton SOS în aplicație în cazul unei situații de urgență și a fost introdusă o politică anti-discriminare pentru a preveni hărțuirea.

”Starea curentă a platformelor de tip gig economy arată că majoritatea lucrătorilor din această industrie nu beneficiază de drepturile și protecțiile de bază ale pieței muncii. Lucrătorii au de suferit din cauza condițiilor periculoase, câștigurilor scăzute și inconsecvente, precum și a barierelor organizațiilor colective.

Glovo, fiind una dintre cele mai mari companii dintre platformele de tip gig economy, poate deveni un exemplu de bune practici în acest sector, dacă se angajează să implementeze politici cuprinzătoare care îmbunătățesc condițiile lucrătorilor lor. Fairwork nu susține companiile, ci le oferă evaluări independente asupra politicilor și practicilor acestora. Din această poziție, salutăm invitația Glovo de a oferi o evaluare independentă asupra noii inițiative The Couriers Pledge și așteptăm cu nerăbdare să testăm implementarea acestora pe teren, în raport cu principiile noastre de muncă corectă”, a spus profesorul Mark Graham, director Fairwork.

Procesul de audit al Fairwork

Angajamentele făcute de Glovo în cadrul proiectului The Couriers Pledge vor fi supuse unor audituri externe realizate de Fairwork, ale căror constatări vor fi făcute publice. Fiind o parte independentă, Fairwork nu validează practicile companiei, dar le va evalua și va raporta progresul pe care Glovo îl face în raport cu cele cinci principii ale Fairwork față de munca echitabilă.

Analiza externă a Fairwork va consta în sondaje și interviuri cu diferiți curieri din țările unde The Couriers Pledge a fost implementat. Glovo va fi exclus din aceste procese pentru ca rezultatele auditurilor sunt independente, corecte și obiective.

Prima revizuire va avea loc înainte de lansarea inițiativei în Maroc și Georgia, a doua revizuire urmând să fie efectuată pentru evaluare în primele trei luni. Fairwork este un proiect de cercetare internațional care evaluează condițiile de muncă ale platformelor digitale în baza a cinci principii ale muncii echitabile. Fairwork nu va primi compensații din partea Glovo și va evidenția diferitele domenii în care compania nu îndeplinește principiile.

Pe lângă Fairwork, Glovo a realizat un parteneriat cu WageIndicator.org în ceea ce privește salariul minim pe economie în fiecare țară, și cu Qover și Chubb pentru acoperirea asigurărilor.

Glovo este o aplicație de livrare din mai multe categorii, fiind fondată în Barcelona, în 2015. Compania operează în Europa de Sud-Vest, Europa de Est și Africa Subsahariană.

Fairwork este un proiect de cercetare și acțiune cu centrul la Universitatea Oxford și la Centrul de Științe Sociale WZB Berlin.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Glovo lansează Angajamentul Curierilor, o campanie prin care crește drepturile livratorilor și își propune să implementeze inițiativa pentru 40% din flota sa