Lectură de 3 minute

16 Oct 2023 - Știri și Noutăți

Freshful by eMAG: Câți bani cheltuie, de fapt, românii pe cumpărăturile săptămânale 

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Freshful by eMAG, primul hipermarket 100% online din România, a atins pragul de peste 1.1 milioane de livrări în primii doi ani de la intrarea pe piață. Astfel, clienții Freshful au comandat în acest timp peste 38 de milioane de produse, cele mai frecvente fiind fructele și legumele proaspete, în total 1.850 de tone. Pentru 2023, Freshful by eMAG estimează dublarea cifrei de afaceri și a numărului de clienți comparativ cu 2022. 

 

Sursa foto: Freshful

Clienții recurenți alocă, în medie, un buget lunar de 1.250 de lei pentru achizițiile din platformă, iar costul unui coș mediu pentru cumpărături săptămânale depășește suma de 300 de lei.

În acești doi ani de activitate, Freshful by eMAG a investit constant în dezvoltarea tehnologiei pentru sistemele logistice, în așa fel încât procesul de livrare să fie eficient. Pentru a susține acest obiectiv a mărit inclusiv echipa operațională, astfel că din 700 de angajați, 550 sunt responsabili de comenzi și livrare.

Compania a direcționat investiții și către dezvoltarea capacității de lucru în depozit, care acum, într-un ritm normal, poate asigura un flux de 4.000 de comenzi pe zi, însă în perioadele aglomerate aceasta este suplimentată. În egală măsură, Freshful a crescut și flota de mașini pentru livrare până la 180 de autovehicule.

Câți bani cheltuie românii pe cumpărături online

În cei doi ani, comportamentul de consum al clienților s-a modificat, astfel că aceștia preferă acum să își planifice livrările în funcție de programul lor. Cele mai multe comenzi sunt plasate dimineața, între orele 10:00 – 14:00, cu livrare în a doua parte a aceleași zile, dar și între 20:00 – 22:30, cu livrare a doua zi dimineața, începând cu ora 7:00.

În medie, oamenii alocă pentru coșul de cumpărături cu produse alimentare până la 720 de lei, în timp ce clienții loiali care comandă săptămânal depășesc bugetul lunar de 1.250 lei.

Metoda preferată de plată este online cu cardul - peste 65% din comenzile plasate în platformă. Dintre comenzile cu plata la livrare, mai mult de jumătate sunt achitate la POS, iar 5% din comenzi sunt plătite cu cardul electronic de tichete de masă. Și în al doilea an de operațiuni, clienții Genius au fost printre cei mai fideli serviciului, ei reprezentând peste 75% din întreg portofoliul de clienți activi.

Freshful by eMAG a lansat o secțiune specială de rețete

Clienții pot găsi o varietate de peste 110 preparate și vor putea să aleagă de aici ce să gătească în funcție de preferințe și gusturi, iar pentru a-și face cât mai ușor lista de cumpărături, cu un singur click pot adăuga în coș ingredientele necesare pentru fiecare rețetă.

Companie românească fondată în 2021, Freshful by eMAG este primul hypermarket 100% online din România, și oferă clienților săi o gamă variată de peste 18.000 de produse alimentare și băuturi de larg consum, de la partenerii și producătorii locali.

Citeste si:
Franța ia din nou atitudine în problema shrinkflation: retailerii nu vor mai putea vinde produsele cu gramaj redus la prețuri mari 
Franța ia din nou atitudine în problema shrinkflation: retailerii nu vor mai putea vinde produsele cu gramaj redus la prețuri mari 

În primii 2 ani de activitate, Freshful by eMAG a livrat peste 1,1 milioane de comenzi cu ajutorul a 400 de livratori. 3 din 4 clienți Freshful by eMAG sunt abonați ai serviciului Genius, beneficiind de livrări gratuite în funcție de valoarea comenzii și de reduceri exclusive.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Freshful by eMAG: Câți bani cheltuie, de fapt, românii pe cumpărăturile săptămânale