Lectură de un minut

19 Apr 2024 - Știri și Noutăți

Franța ia din nou atitudine în problema shrinkflation: retailerii nu vor mai putea vinde produsele cu gramaj redus la prețuri mari 

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Autoritățile franceze au decis că retailerii trebuie să informeze cumpărătorii atunci când produsele au fost reduse în dimensiune fără o reducere corespunzătoare a prețurilor. Acest fenomen est numit în limba engleză „shrinkflation”.

Sursa foto: Unsplash

Evident, termenul se referă la faptul că mulți producători și/sau retaileri au redus pachetele, gramajul și volumul unor produse pentru a nu mai opera creșteri de prețuri la raft. În realitate, prețurile cresc, dar retailerii și producătorii mizează pe faptul că mulți cumpărători s-au obișnuit cu un anumit prag de preț.

Un fenomen constatat nu doar în Franța, ci în mai multe țări din întreaga lume, inclusiv în România. Nu de puține ori, cumpărătorii români s-au plâns în perioada în care guvernul a decis plafonarea prețurilor la alimentele de bază că reducerea prețurilor unor produse nu a fost reală, deoarece au găsit la raft ambalaje și cantități mai mici.

Scopul a fost acela ca produsul vândut la raft să se încadreze în plafonul de preț.

Autoritățile franceze au decis să combată acest fenomen, iar din luna iulie, comercianții francezi vor trebui să afișeze la raft timp de două luni că produsele alimentare și alte bunuri de larg consum vin într-un ambalaj mai mic.

Citește articol integral pe wall-street.ro

Citeste si:
Românii care vor plăti cel mai puțin pentru un ou de Paște: topul pe județe 
Românii care vor plăti cel mai puțin pentru un ou de Paște: topul pe județe 
Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Franța ia din nou atitudine în problema shrinkflation: retailerii nu vor mai putea vinde produsele cu gramaj redus la prețuri mari