Lectură de 6 minute

28 Apr 2022 - Știri și Noutăți

METRO vrea să ajungă la 2.000 de magazine LaDoiPași până în 2023: „Retailul de conveniență a înregistrat o creștere de 10% în rândul preferințelor consumatorilor”

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

METRO Cash&Carry mizează pe proximitate și are în plan să ducă franciza LaDoiPași la 2.000 de magazine deschise în România până în 2023, extinzându-se, astfel, cu 300 de unități anul acesta. În plus, retailerul va accelera procesul de food service delivery și va dezvolta ecosistemul de soluții digitale pentru revânzătorii și clienții din industria HoReCa, a precizat Philippe Cazes, director management ofertă METRO România pentru Retail.ro.

Retail.ro: Primăvara aceasta ați organizat conferința anuală a partenerilor METRO. Care au fost planurile prezentate în cadrul evenimentului?

Philippe Cazes: În cadrul conferinței la care au participat peste 300 de parteneri și furnizori ai METRO au fost prezentate planurile de dezvoltare în zona ospitalității, pe părțile de logistică și operațional, menționând totodată și suportul acordat clienților profesioniști în zona digitală. Am invitat partenerii să fie alături de noi pe drumul spre succes al antreprenorilor independenți, prin colaborare și stocuri suficiente din produse de o foarte bună calitate, așa cum își doresc clienții noștri. De asemenea, un subiect de interes pentru colaborarea cu partenerii METRO îl reprezintă planurile de creștere accelerată a francizei LaDoiPași. A fost un eveniment memorabil, care ne-a însuflețit pe toți, pentru că avem un scop comun și anume succesul afacerilor independente din România.

Retail.ro: Care este strategia prezentată pentru anul acesta?

Retail jobs

Philippe Cazes: Strategia de business este puternic axată pe trei piloni esențiali, meniți să răspundă cât mai mult atât provocărilor, cât și nevoilor clienților noștri din industria HoreCa și revânzători. Vorbim despre accelerarea procesului de food service delivery, care va rămâne un aspect vital pentru noi, având în vedere dinamica și condițiile actuale pentru asigurarea capacității de a deservi multichannel clienții profesioniști, fără sincope în aprovizionare și cu o înaltă calitate a produselor. În paralel, vom dezvolta un ecosistem de soluții digitale complete care să asigure o operativitate și eficientizare ridicate ale afacerilor clienților profesioniști din industria HoReCa și a revânzătorilor. În mod firesc, al treilea pilon este extinderea francizei LaDoiPași la 2.000 de magazine până în anul 2023, mentinându-ne poziția de lider al pieței magazinelor de proximitate în regim de franciză.

Retail.ro: Ați menționat ca direcție strategică și digitalizarea. Ce planuri de dezvoltare aveți pe acest segment?

Philippe Cazes: Pentru clienții LaDoiPași avem planuri bine definite, precum investiții în extinderea rețelei cu soluții și tehnologii care să susțină succesul afacerii, motivați de dorința de a sprijini antreprenorii locali. În momentul de față, pentru unii dintre aceștia, avem o integrare digitală a sistemului de case, cu modul de comandă, inclusiv integrarea facturilor de la METRO. Mai mult, am lansat recent soluția de gestiune dezvoltată exclusiv pentru francizați care include, printre altele, echipamente specializate din clasa premium, asistență tehnică permanentă, precum și pachete complete de digitalizare a afacerii. Pentru următorii ani am planificat lansarea de alte noi soluții menite să vină în ajutorul acestora, precum dezvoltarea de modele de comandă automată, astfel încât efortul lor în gestionarea stocurilor să fie cât mai redus, iar aceștia să se axeze pe clienți și pe gestionarea afacerii.

De asemenea, investiția în capacitatea de livrare și dezvoltare a business-ului pe abordarea multicanal este o direcție pe care o confirmăm. Astfel, pentru platforma Mshop vom dezvolta și mai multe soluții pe partea de sortimentație împreună cu partenerii noștri furnizori, pentru a eficientiza experiența celor peste 6.000 de clienți B2B ce utilizează platforma în mod regulat.

Citeste si:
Analiză: 80% dintre magazinele online din România sunt vulnerabile la atacuri de tip phishing
Analiză: 80% dintre magazinele online din România sunt vulnerabile la atacuri de tip phishing

În ceea ce privește METRO app, avem peste 20.000 de clienți profesioniști care utilizează aplicația. Aceasta oferă posibilitatea de a avea acces oricând la contul METRO, de a vedea cataloage active, de a folosi cardul digital și de a vedea în timp real disponibilitatea produselor, de a salva liste de cumpărături sau de a accesa facturile în format digital. Pentru dezvoltarea aplicației, vom derula mai multe inițiative care să faciliteze interacțiunea cu clienții noștri.

Retail.ro: Ce strategie aveți în privința segmentului de Food Service Delivery?

Philippe Cazes: Obiectivul nostru este să ne ajutăm clienții profesioniști să își dezvolte afacerile, iar pentru a contribui la succesul lor am dezvoltat o serie de acțiuni care să eficientizeze business-ul, de la broșuri informative, la traininguri, mostre oferite clienților HoReCa, produse gata de preparare (ready to cook, ready to eat), până la ambalaje minimale. De asemenea, oferim o atenție sporită de-a lungul întregului process logistic și ne axăm pe optimizarea și eficientizarea lanțului de aprovizionare, începând de la depozite. Totodată, oferim o disponibilitate permanentă a mărfurilor la raft, sortimentație variată, prețuri competitive și ușurință de procurare.

Retail.ro: Aveți pregătite noi investiții pentru dezvoltarea francizei LaDoiPași? Ce target aveți pentru viitorul apropiat?

Philippe Cazes: Franciza LaDoiPași este un model de business de succes, cu cea mai mare comunitate de antreprenori independenți din România (n.r. peste 1.700 de magazine). Franciza a înregistrat o creștere constantă în ultimii ani și ne dorim să aibă un model de dezvoltare sustenabil. Doar în ultimul an, retailul de conveniență a înregistrat o creștere de 10% în rândul preferințelor consumatorilor față de 2020, atingând 25% din piață, în timp ce pentru 31% dintre români, rețeaua noastră este cea mai apropiată de casa lor.

De aceea, ne luăm angajamentul să le susținem afacerile în continuare și să dezvoltăm modelul de business constant, astfel încât să fie cât mai eficient. În plus, avem încredere în valorile deținute de către antreprenorii independenți în a deservi comunitatea locală.

Până în 2023, ne-am setat obiectivul de ajunge la 2.000 de magazine deschise la nivel național.

Metro este o companie internațională cu sortimente alimentare și nealimentare, specializată în deservirea nevoilor hotelurilor, restaurantelor și cateringului (HoReCa), precum și ale comercianților independenți. Metro a fost listată în Dow Jones Sustainability Index timp de 8 ani consecutiv. Compania operează în peste 30 de țări și are peste 95.000 de angajați în întreaga lume. În anul financiar 2020/2021, Metro a generat vânzări de 24,8 miliarde de euro.

Metro România s-a lansat pe piața locală în 1996, prin deschiderea primului centru de distribuţie, în Bucureşti. Distribuţia naţională a magazinelor Metro România este următoarea: 5 centre în Bucureşti, câte 2 centre în Braşov, Constanţa, Timişoara şi câte un centru în fiecare din următoarele oraşe: Cluj, Bacău, Iaşi, Craiova, Baia Mare, Pitești, Galaţi, Ploieşti, Oradea, Sibiu, Suceava, Tg. Mureş, Arad, Deva, Satu Mare, Piatra Neamţ, Buzău, Târgovişte şi Turda.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  METRO vrea să ajungă la 2.000 de magazine LaDoiPași până în 2023: „Retailul de conveniență a înregistrat o creștere de 10% în rândul preferințelor consumatorilor”