Este deja a doua încercare a lui Geiger, care deține astăzi 72% din acțiuni, deoarece planurile anterioare fuseseră anulate de miliardar în septembrie. Acum, însă, investitorul susține că tranzacția este necesară pentru a reconstrui bazele unei creșteri durabile pe termen lung, notează retaildetail.eu.
„Sectorul cosmeticelor trece prin schimbări profunde, iar afacerea noastră s-a transformat semnificativ într-un grup multibrand echilibrat din punct de vedere geografic", a declarat Geiger.
Orientarea către piața asiatică
Sectorul cosmeticelor se dovedește remarcabil de rezistent în ciuda climatului economic dificil. Sephora și L'Oréal, printre altele, au depășit așteptările, iar L'Occitane a înregistrat, de asemenea, o creștere a vânzărilor cu 13%, până la 2,13 miliarde de euro până în 2023. Cu toate acestea, sectorul frumuseții se luptă cu scăderea cererii în China, în timp ce Asia-Pacific reprezintă 42% din vânzările totale ale L'Occitane.
Tocmai Reinold Geiger a fost cel care a orientat cândva L'Occitane spre Asia, crezând în potențialul consumatorului asiatic de lux. După ce austriacul a preluat în 1994 o participație minoritară în brandul francez, pe atunci aproape falimentar, a devenit chiar director general pentru a asigura o pătrundere în această zonă.
În 2021, Geiger s-a retras, dar a rămas președinte și director executiv. Faptul că nu poate renunța la lanțul "său" este tot atât de evident astăzi.