“Rezultatele financiare positive din 2014 confirma miza pe care ne-am asumat-o la inceputul anului trecut, aceea de crestere profitabila si sanatoasa a companiei, asigurand totodata un volum mai mare de vanzari”, a declarant Dragos Sirbu, CEO Flanco Retail. Anul trecut am aniversat 20 de ani, am inregistrat cel mai de succes eveniment de Black Friday (in magazine si pe www.flanco.ro), am asociat ofertele de vanzare cu solutii de finantare avantajoase, ceea ce a sustinut preferinta clientilor pentru tehnologii de ultima ora si pentru produse cu performante superioare.”
Profit generat in special de electrocasnice, smartphone-uri si televizoare
In anul 2014 increderea consumatorilor in creditul de consum a crescut considerabil. Acest instrument de finantare, pe care Flanco l-a oferit direct in magazine, prin partenerii financiari, a avut o evolutie pozitiva si a fost unul dintre factorii care au sustinut cresterea pietei. Pe acest fond, 20% din vanzarile totale au fost vanzari in rate.
Principalele categorii de produse care au facut Flanco Retail sa creasca au fost electrocasnicele mari si mici, segmentul de tehnologie, cu smartphone-uri, televizoare smart, Ultra HD, in special cele cu diagonala mare, de peste 40 inch. Ritmul ascendent al vanzarilor de televizoare a fost influentat si de Campionatul Mondial de Fotbal, dar si de accesibilitatea larga a tehnologiei de ultima. Divizia de telecom a avut un plus de 60% fata de anul trecut.
“Oportunitatile de crestere din 2014 au inclus si www.flanco.ro, unde vanzarile au fost cu 150% mai mari fata de 2013, contribuind consistent la cifrele finale. Traficul s-a dublat, iar rezultatele obtinute au confirmat focusul nostru de crestere a performantelor tehnice ale site-ului si de imbunatatire a experientei de cumparare a clientului pe www.flanco.ro. De asemenea, am dezvoltat si varianta pentru mobil a site-ului, odata cu cresterea traficului de pe dispozitivele mobile – smartphone-uri si tablete”, a mai spus Dragos Sirbu.
Retailerul a continuat sa optimizeze intregul proces logistic inceput anul trecut, iar in acest an a reusit sa introduca si optiunea de livrare in aceeasi zi. in acelasi timp, planul de investitii a inclus expansiunea si remodelarea magazinelor (9 noi deschideri si 2 relocari, toate urmarind in continuare principiile de eficienta operationala), dezvoltarea echipamentelor IT si tehnologice. “Dorim si in acest an sa ne respectam promisiunile fata de clientii nostri, astfel ca ne concentram sa mentinem o relatie de durata si de incredere cu partenerii nostri si sa oferim clientilor Flanco o experienta de cumparare placuta si memorabila in magazine si pe www.flanco.ro”, a afirmat Dragos Sirbu.
in 2014, numarul de angajati ai Flanco a ajuns la 1100, iar compania a alocat sumele rezultate din reducerea de 5% a CAS catre extinderea echipelor de vanzari si training-ul acestora, in vederea imbunatatirii serviciilor de consultanta oferite in magazine.
Vanzarile online au crescut constant de la an la an, astfel, anul trecut, acestea se ridicau la aproximativ 14 % din totalul vanzarilor, conform Wall-Street.ro. Pentru 2015, focusul companiei se va centra pe dezvoltarea mediului de vanzari online, iar asteptarile sunt ca ponderea in vanzari sa depaseasca 17% din total.
Cehii de la Pikito au intrat în România. Cu ce noutăți vin pe piața locală
